Розвиток пізнавального інтересу дітей дошкільного віку у процесі формування елементарних математичних уявлень
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-4(223)-123-126Ключові слова:
діти дошкільного віку; елементарні математичні уявлення; пізнавальний інтерес; методи розвитку пізнавального інтересу дошкільників; педагогічна майстерність вихователя; особистісні якості педагогаАнотація
Розглядається важливість успішного формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку. Проаналізовано методи, що сприяють активізації інтересу до математичної діяльності. Визначено роль ігор, практичних завдань та інтегрованого підходу у стимулюванні пізнавальної активності дошкільників. Наведено приклади завдань, що поєднують математичні поняття та елементи хореографії, сприяючи розвитку творчого мислення й рухової активності дітей. Зроблено акцент на важливості вдосконалення педагогічної майстерності вихователя, його фахових та особистісних якостей. Окреслено перспективи подальших досліджень у напрямі організації сімейного середовища для розвитку пізнавального інтересу дітей дошкільного віку до здобуття математичних знань.
Посилання
Акініна Т. Дошкільники й числа. Розвиваємо логіку й математичні здібності. Дитячий садок. 2021. № 17/18. С. 34–37.
Базовий компонент дошкільної освіти : [нормативний документ]. 2021. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf
Байєр О., Погрібняк Н. Оцінюємо сенсорно-пізнавальний розвиток дошкільників. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2022. № 9. С. 24–28.
Гришко О. І., Вільхова О. Г. Розвиток пізнавального інтересу дошкільників засобами хореографії у процесі формування елементарних математичних уявлень. Наукові записки. Педагогічні науки / ред. кол.: В. Черкасов, В. Радул, Н. Савченко та ін. Кропивницький : РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. Вип. 189. С. 115–120.
Загородня Л. П., Тітаренко С. А. Педагогічна майстерність вихователя дошкільного закладу : навч. посіб. для студ. вищих навч. закл. Суми : Університетська книга, 2010. 320 с.
Імбер В. Маленькі геометрики. Ознайомлення дітей з геометричними фігурами за методом повного фізичного реагування. Дошкільне виховання. 2020. № 9. С. 3–7.
Карапузова Н. Д., Білик Н. І., Манжелій Н. М. Настільні логіко-розвивальні ігри у навчанні математики як інструмент розвитку soft skills у дітей молодшого шкільного віку. Імідж сучасного педагога. 2025. № 3 (222). C. 85–91. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-85-91. URL: https://isp.pano.pl.ua/article/view/324422
Кравченко Д. І., Гришко О. І. Палички Кюїзера як засіб ефективного формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку. Дошкільна освіта у сучасному соціокультурному просторі : зб. наук. пр. / за заг. ред. О. А. Гнізділової, відп. ред. Н. В. Ковалевська ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2020. Вип. 4. С. 106–110. URL: http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/Дошк. освіта_4.pdf.
References
Akinina, T. (2021). Doshkilnyky y chysla. Rozvyvaiemo lohiku y matematychni zdibnosti [Preschoolers and Numbers. Developing Logic and Mathematical Abilities]. Dytiachyi sadok [Kindergarten], 17/18, 34-37 [in Ukrainian].
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]: [normatyvnyi dokument]. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].
Baiier, O., & Pohribniak, N. (2022). Otsiniuiemo sensorno-piznavalnyi rozvytok doshkilnykiv [Assessing the sensory-cognitive development of preschoolers]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu [Preschool teacher-methodologist], 9, 24-28 [in Ukrainian].
Hryshko, O. I., & Vilkhova, O. H. (2020). Rozvytok piznavalnoho interesu doshkilnykiv zasobamy khoreohrafii u protsesi formuvannia elementarnykh matematychnykh uiavlen [Development of cognitive interest of preschoolers through choreography in the process of forming elementary mathematical concepts]. In V. Cherkasov, V. Radul, N. Savchenko (Eds.), Naukovi zapysky. Pedahohichni nauky [Scientific notes. Pedagogical sciences] (Is. 189, pp. 115-120). Kropyvnytskyi: RVV TsDPU im. V. Vynnychenka [in Ukrainian].
Zahorodnia, L. P., & Titarenko, S. A. (2010). Pedahohichna maisternist vykhovatelia doshkilnoho zakladu [Pedagogical skills of a preschool teacher]: navch. posib. dlia stud. vyshchykh navch. zakl. Sumy: Universytetska knyha [in Ukrainian].
Imber, V. (2020). Malenki heometryky. Oznaiomlennia ditei z heometrychnymy fihuramy za metodom povnoho fizychnoho reahuvannia [Little geometricians. Introducing children to geometric shapes using the full physical response method]. Doshkilne vykhovannia [Preschool education], 9, 3-7 [in Ukrainian].
Karapuzova, N. D., Bilyk, N. I., & Manzhelii, N. M. (2025). Nastilni lohiko-rozvyvalni ihry u navchanni matematyky yak instrument rozvytku soft skills u ditei molodshoho shkilnoho viku [Board logical and educational games in teaching mathematics as a tool for developing soft skills in primary school children]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 3 (222), 85-91. DOI : https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-85-91. Retrieved from https://isp.pano.pl.ua/article/view/324422 [in Ukrainian].
Kravchenko, D. I., & Hryshko, O. I. (2020). Palychky Kiuizera yak zasib efektyvnoho formuvannia elementarnykh matematychnykh uiavlen u ditei doshkilnoho viku [Kuysener sticks as a means of effectively forming elementary mathematical concepts in preschool children]. In O. A. Hnizdilova, N. V. Kovalevska (Eds.), Doshkilna osvita u suchasnomu sotsiokulturnomu prostori [Preschool education in the modern socio-cultural space]: zb. nauk. pr. (Is. 4, pp. 106-110). Poltava. Retrieved from http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/Дошк. освіта_4.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).