https://isp.pano.pl.ua/issue/feed Імідж сучасного педагога 2025-04-14T09:46:11+03:00 Білик Надія Іванівна bilyk@pano.pl.ua Open Journal Systems <p dir="ltr"><em><strong>Імідж сучасного педагога</strong>:</em> електрон. наук. фах. журн. (категорія "Б") / Полтавська академія неперервної освіти ім.М.В.Остроградського; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України; редкол.: Н. І. Білик (гол. ред.) [та ін.]. Полтава : ПАНО ім. М. В. Остроградського, 1999 (ел. видання з 2017).</p> <p dir="ltr"><strong>Виходить 6 разів на рік.</strong></p> <p dir="ltr"><strong>Вебсайт: <a href="http://isp.poippo.pl.ua/">http://isp.pano.pl.ua</a></strong></p> <p dir="ltr">Журнал включено до Переліку електронних наукових фахових видань України у галузі «Педагогічні науки» (категорія "Б"), у яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук, на підставі рішення Атестаційної колегії Міністерства (наказ МОН України від 02 липня 2020 року № 886).</p> <p><strong><em>Ідентифікатор у сфері онлайн-медіа:</em></strong> R40-05864. Рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 20.02.2025 № 384</p> <p dir="ltr"><strong>Міжнародні, закордонні й національні реферативні та наукометричні бази даних, до яких включено наукове видання</strong>: CrossRef, Index Copernicus, BASE, Google Академія, WorldCat, OpenAIRE, ERIH PLUS, Наукова періодика України</p> https://isp.pano.pl.ua/article/view/324606 Ціннісно-смислові та морально-етичні засади змісту педагогічного супроводу міжособистісної взаємодії учнів початкової школи 2025-03-11T20:07:15+02:00 Ганна Іванівна Іванюк h.ivaniuk@ukr.net Катерина Олексіївна Доля k.necheporenko.asp@kubg.edu.ua <p><em>Розглянуто ціннісно-смислові та морально-етичні засади змісту педагогічного супроводу міжособистісної взаємодії учнів початкової школи. За результатами теоретичного аналізу висвітлено стан проблеми в сучасному науковому дискурсі, подано сутність базових понять, охарактеризовано ціннісно-смислові та морально-етичні засади педагогічного супроводу міжособистісної взаємодії учнів початкової школи в різних видах діяльності. Розкрито значення педагогічного супроводу у процесі формування культури взаємодії, спрямованої на збереження психологічного комфорту та розвитку емоційного інтелекту учнів. Досліджено та інтерпретовано педагогічні практики, що передбачають інтеграцію морально-етичних принципів в освітній процес засобами проєктних технологій. Подано проміжні результати дослідження, що становлять базове підґрунтя для вироблення дидактичного інструментарію та практичних кейсів для вчителя початкових класів.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324410 Використання цифрових технологій у підготовці майбутніх менеджерів та економістів 2025-03-07T13:18:37+02:00 Леся Вікторівна Лебедик lebedyk_lesya@ukr.net Віктор Юрійович Стрельніков strelnikov@pano.pl.ua Лариса Володимирівна Крулько krulkolarisa@ukr.net <p><em>Порушено проблему використання цифрових технологій у підготовці майбутніх менеджерів та економістів. Наголошено на важливості використання у сфері економічної освіти цифрових технологій, як-от: онлайн-платформ для навчання (Coursera, Udemy, EdX, Prometheus); інструментів Big Data та аналітики для моделювання економічних процесів (Power BI, Tableau, Python, R); програмних засобів для фінансового аналізу та управління бізнес-процесами (SAP, 1C, QuickBooks); штучного інтелекту у прогнозуванні ринкових тенденцій тощо.</em></p> <p><em>Систематизовано основні напрями застосування цифрових технологій у підготовці менеджерів та економістів, яким є: інтерактивне навчання та онлайн-курси; використання економічного моделювання та аналізу даних; автоматизовані системи управління бізнес-процесами; використання штучного інтелекту та машинного навчання; цифрова безпека та блокчейн-технології. Подано складники впливу цифрових технологій на професійну підготовку менеджерів та економістів: формування нових професійних компетентностей, зокрема цифрової грамотності; розвиток аналітичного мислення та здатності до прогнозування; забезпечення конкурентоспроможності випускників на ринку праці; адаптація до умов цифрової економіки та глобалізації бізнес-середовища.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324287 Мотивація як фактор ефективності науково-педагогічної спільноти у кластері фізичного виховання 2025-03-05T16:07:12+02:00 Руслана Василівна, Слухенська tirovyvan@gmail.com Олена Дмитрівна Гауряк slyruslana@gmail.com Лариса Володимирівна Пісьменна slyruslana@gmail.com Віта Іванівна Маланій slyruslana@gmail.com <p><em>Аналізується роль мотиваційного фактору у становленні та розвитку науково-педагогічного фахівця у сфері фізичного виховання. Завдання статті сконцентровані на специфіці мотиваційної активності викладача-науковця, який забезпечує процес фізичного виховання в закладі вищої освіти. Результати дослідження вказують на домінування матеріального складника мотивації у сфері фізичного виховання, яке є звичним для української вищої освіти загалом.</em></p> <p><em>Перспективою дослідження є збалансування мотиваційного впливу матеріального та нематеріального характеру. </em></p> <p><em>Отже, мотивація відіграє фундаментальну роль у процесі професійного зростання науковця-викладача в сегменті фізичного виховання.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324346 Особливості емоційного вигорання педагогічних працівників 2025-03-06T10:01:36+02:00 Олександр Володимирович Сахно sakhnokaftnop@ukr.net <p><em>Е</em><em>моційне вигор</em><em>а</em><em>ння – це стан хронічного стресу, що може призвести до фізичних, емоційних </em><em>і</em><em> поведінкових проблем. Воно часто зустрічається у професіях, що пов’язані з постійним контактом із людьми, стресовими ситуаціями та високою відповідальністю. </em><em>Стаття присвячена дослідженням особливостей прояву синдрому «емоційного вигорання» у педагогічному середовищі. Вивченню специфіки педагогічної діяльності, факторів, причин і симптомів виникнення даного явища. Зазначено, що для профілактики та корекції емоційного вигорання необхідно розвивати особистісні вміння та навички адекватного реагування на стресові ситуації. Важливим складником цього процесу є навички володіння собою, вміння керувати власними негативними емоціями, вчасно їх виявляти. Виокремлено основні напрями профілактики професійного вигорання педагогічних працівників. Акцентовано увагу на необхідності дослідження структури професійного вигорання у процесі професійної діяльності.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/325009 Навчання основам штучного інтелекту 2025-03-18T19:12:20+02:00 Лариса Григорівна Ситник l.sitnik@snau.edu.ua <p><em>Навчання основам штучного інтелекту (ШІ) стає все важливішим у сучасній освіті, оскільки ШІ активно інтегрується в різні сфери науки, техніки та повсякденного життя. Розвиток освітніх програм, що включають ШІ, сприяє формуванню навичок, необхідних для майбутніх спеціалістів різних галузей. Так спеціальність </em>«<em>Інформаційні системи та технології</em>»<em> спрямована на підготовку фахівців, які мають можливість набути компетентностей із проєктування та впровадження інформаційних систем і технологій; розроблення програмного забезпечення; аналізу проєктів і програм готових систем, бізнес-аналізу та управління ІТ-проєктами, що сприяє підготовці здобувачів освіти до роботи з передовими технологіями. Використання ШІ в освітньому процесі дозволяє створювати інноваційні методи навчання, що підвищують ефективність засвоєння знань.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/321752 Цифрові інструменти для формувального оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти 2025-01-26T23:56:10+02:00 Яна Григорівна Грицай hrytsai.yana@hneu.net <p><em>Висвітлено актуальність використання цифрових інструментів у процесі формувального оцінювання здобувачів освіти, що обумовлено сучасними тенденціями цифровізації освітнього середовища та необхідністю підвищення ефективності освітнього процесу. Звернено увагу на види оцінювання навчальних досягнень учнів, а також розглянуто основні цілі та методи формувального оцінювання.</em></p> <p><em>Проаналізовано результати попередніх досліджень і публікацій науковців, які стосуються застосування цифрових інструментів у формувальному оцінюванні. У роботі розглянуто основні групи цифрових інструментів, які можуть бути застосовані у формувальному оцінюванні. На конкретних прикладах, як-от: Wordwall, Plickers, </em><em>LearningApp</em><em> тощо, наведено варіанти їхнього використання у практичній діяльності закладів загальної середньої освіти.</em></p> <p><em>Особливу увагу приділено перевагам цих інструментів у контексті забезпечення гнучкого й адаптивного підходу до оцінювання. Інтерактивні вправи, створені за допомогою цифрових платформ, дозволяють не лише підвищувати зацікавленість учнів, але й забезпечують оперативний зворотний зв’язок, сприяючи вдосконаленню освітнього процесу та формуванню ключових компетентностей здобувачів освіти.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324422 Настільні логіко-розвивальні ігри у навчанні математики як інструмент розвитку soft skills у дітей молодшого шкільного віку 2025-03-07T18:40:27+02:00 Наталія Дмитрівна Карапузова karapuzova53@gmail.com Надія Іванівна Білик bilyk@pano.pl.ua Наталія Михайлівна Манжелій manzheliinata@gmail.com <p><em>Присвячено дослідженню ефективності використання настільних логіко-розвивальних ігор як інструменту для формування soft skills молодших школярів у навчанні математики. На основі аналізу наукової літератури, інтернет-ресурсів і власного дослідження автори пропонують добірку настільних логіко-розвивальних ігор, які сприяють розвитку м’яких навичок у дітей молодшого шкільного віку, а також методичні рекомендації для вчителів початкової школи щодо їх використання на уроках математики. </em></p> <p><em>Проведено перевірку впливу настільних логіко-розвивальних ігор на формування в учнів початкової школи комунікативних навичок, креативності та вміння працювати в команді. </em></p> <p><em>Результати експериментального дослідження демонструють позитивний вплив настільних логіко-розвивальних ігор на формування та розвиток soft skills у здобувачів початкової ланки освіти, а також на якість їхніх математичних знань, мотивацію та інтерес до навчання.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/321784 Методичний базис організації навчання у початковій школі з використанням методики «Шість цеглинок» 2025-01-27T14:01:33+02:00 Ніна Миколаївна Руденко n.rudenko@kubg.edu.ua Наталія Олегівна Семеній n.semenii@kubg.edu.ua Марія Євгеніївна Заєць mariaukrein428@gmail.com <p><em>Присвячено дієвості застосування методики «Шість цеглинок» в освітньому процесі початкової школи</em> <em>на уроках математики. </em><em>Зазначено структурні компоненти виконання завдань із застосуванням цеглинок LEGO: конструкторське завдання, ігрова задача, ігрові дії, правила гри, висновок гри. </em><em>Акцентовано увагу на прийомах, які розкривають потенціал учнів і допомагають їхньому саморозвитку</em><em>: конструювання за зразком, конструювання за моделлю, конструювання за темою, конструювання за умовою, конструювання за власним задумом. Підкреслено, що методика сприяє розвитку критичного мислення, креативності, комунікативних і когнітивних навичок. Її інтеграція в освітній процес забезпечує розвиток позитивної мотивації до навчання та сприяє створенню атмосфери співпраці в класі. </em><em>Конструювання за допомогою цеглинок </em><em>LEGO доводить свою ефективність, демонструючи високий рівень навченості та обізнаності учнів початкових класів, а</em> <em>також їхню здатність знаходити нестандартні рішення та працювати в команді. </em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/321996 Організаційно-педагогічні умови формування здоров’язбережувальних компетентностей здобувачів початкової освіти: діяльнісний підхід 2025-01-31T17:10:46+02:00 Ольга Петрівна Грошовенко o.hroshovenko@mu.edu.ua <p><em>Проблема формування здоров’язбережувальних компетентностей у молодших школярів набуває все більшої актуальності в сучасному освітньому просторі. Зміни у способі життя, екологічні проблеми, інформаційне перенавантаження створюють нові виклики для збереження здоров’я підростаючого покоління. У зв’язку з цим виникає необхідність розроблення ефективних стратегій формування у дітей свідомого ставлення до власного здоров’я та навичок здорового способу життя. Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню та практичному втіленню діяльнісного підходу до формування здоров’язбережувальних компетентностей у початковій школі. Авторка досліджує, як через різноманітні види діяльності (ігрову, проєктну, дослідницьку тощо) можна сформувати у дітей знання, вміння та навички, необхідні для збереження здоров’я.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324634 Супервізія як метод підвищення професійної та міжособистісної компетентності фахівця 2025-03-12T10:24:58+02:00 Наталія Анатоліївна Зобенько nsagarda07@vu.cdu.edu.ua Олена Олександрівна Михальчук mikhalchyklena@vu.cdu.edu.ua Юлія Мирославівна Нікітська nikitska.y@vu.cdu.edu.ua <p><em>Супервізія</em> <em>є</em> <em>одним</em> <em>із</em> <em>ключових</em> <em>методів</em> <em>підтримки</em> <em>та</em> <em>розвитку</em> <em>фахівців</em> <em>у</em> <em>сферах</em> <em>освіти</em><em>, </em><em>соціальної</em> <em>роботи</em> <em>та</em> <em>психології</em><em>. </em><em>Вона спрямована не лише на професійне зростання, а й на попередження емоційного вигорання та підвищення якості надання послуг. </em><em>Р</em><em>озглядається сутність супервізії, її основні функції, історичні аспекти становлення та сучасні моделі застосування. Визначено, що супервізія сприяє розвитку професійних компетенцій, підтримує емоційне благополуччя фахівців </em><em>і</em><em> забезпечує якість надання послуг.</em></p> <p><em>Дослідження показує, що супервізійний процес є ефективним засобом забезпечення професійного розвитку педагогів </em><em>і</em><em> спеціалістів соціальної сфери, адже сприяє формуванню професійної рефлексії та </em><em>у</em><em>провадженню інноваційних методик у роботі з клієнтами. Розглянуто роль супервізора як наставника, консультанта та адміністратора. Також у статті аналізуються основні рівні та форми супервізії, зокрема групова, індивідуальна та організаційно-адміністративна.</em></p> <p><em>Сучасні тенденції розвитку супервізії вказують на її інтеграцію у систему освіти, охорони здоров’я та соціальної допомоги як ефективного механізму підвищення кваліфікації та професійної стійкості спеціалістів. Окреслено ключові виклики у сфері супервізії, зокрема потребу у стандартизації супервізійних процесів, підготовці висококваліфікованих супервізорів </em><em>і</em><em> розроб</em><em>ленні</em><em> ефективних методичних рекомендацій для їх роботи.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324285 Monitoring of research competences students as a component of overcoming educational losses 2025-03-05T15:41:27+02:00 Nataliia Іvanytska nataliaivanucka.01@gmail.com Larisa Gordievska odessagord@ukr.net Nadiya Mostova nmmostova@gmail.com <p><em>Обґрунтовано актуальність моніторингу освітніх втрат учнів закладів загальної середньої освіти з метою знаходження шляхів підвищення якості знань школярів. На основі аналізу чинних нормативних документів обрано складники дослідницьких компетентностей учнів, які узгоджуються з їхніми ключовими компетентностями. </em></p> <p><em>Розглянуто особливості діагностування освітніх втрат учнів 1</em>–<em>4-х і 5–9-х класів на основі тестових завдань, розроблених Освітньою Фундацією MriyDiy у рамках проєкту від Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ). </em></p> <p><em>На основі панельної онлайн-дискусії учасників освітнього процесу проаналізовано пропозиції щодо напрямів підвищення рівня сформованості дослідницьких компетентностей школярів. </em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324461 Феномен використання штучного інтелекту в педагогічній діяльності Гриценко Євгенія 2025-03-29T23:01:09+02:00 Євгенія Михайлівна Гриценко evgenia.hrytsenko81@gmail.com <p><em>Ни</em><em>ні інформаційні технології стали тим, без чого не може обійтися жодне суспільство. Цифровий простір сприймається як буденність, штучний інтелект</em><em> (ШІ)</em><em> став частиною нашого життя, зокрема, </em><em>й</em> <em>у</em><em> процесі педагогічної діяльності. Перспективи штучного </em><em>інтелекту відкривають нові можливості у викладанні та навчанні з потужним </em><em>потенціалом для змін </em><em>у</em><em> науковій сфері. </em></p> <p><em>У</em><em> той же час новітні інформаційні технології разом </em><em>і</em><em>з можливостями відкривають і нові виклики, які потребують уваги та знаходження шляхів їх</em><em>нього</em><em> вирішення. Перед кожним педагогом постає завдання оволодіти новими навичками та зрозуміти, як оптимально використовувати штучний інтелект у своїй роботі.</em></p> <p><em>На сьогодні ШІ є чи не найважливіш</em><em>им</em><em> склад</em><em>ником </em><em>в </em><em>освітнь</em><em>ому процесі сучасного вчителя. Завдяки йому уроки стають цікав</em><em>іш</em><em>ими, а процес викладання доступнішим та ефективнішим. Не можна стверджувати, що це відносно нове явище, однак зараз воно набуло актуальн</em><em>іш</em><em>ого значення, аніж 5 років тому.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324345 Мова як інструмент формування національно-культурної ідентичності населення в умовах колоніального та постколоніального суспільства 2025-03-06T09:46:32+02:00 Юлія Володимирівна Логвиненко ledi_uliya_ledi@ukr.net <p><em>У розвідці показано, як радянська пропаганда використовувала художні твори для впливу на світогляд населення, формуючи у такий спосіб національно-культурну ідентичність радянської людини за рахунок нівелювання мов і культур країн-республік. На прикладі романів «Вітер в обличчя» та «Остання шабля» видатного українського письменника Миколи Руденка здійснюється аналіз процесу русифікації населення України шляхом насаджування російської мови та ментальних рис російського народу. Читачеві змінювали домінанту з «українець» через «радянська людина» на «російська людина», використовуючи непомітні на перший погляд дрібні деталі, як-от: зрусифіковані імена, лексеми на шталт відповідників у російській мові, підміну понять тощо. Наслідки русифікації і пропаганди російської культури й досі позначаються на світобаченні та мовній поведінці українців, бо їхня радянська пропаганда глибоко укорінила, увівши у побутову сферу спілкування населення.&nbsp; </em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324276 Mastering Ukrainian texts by foreign students of non-philological specialties 2025-03-05T11:55:51+02:00 Maryna Shlenova m.shleneva@khai.edu Iryna Firsova firsovairyna67@gmail.com <p><em>В</em><em>изначено ключові виклики у процесі</em> <em>опанування</em><em> письмовими текстами іноземними студентами нефілологічних спеціальностей</em><em>, серед яких</em><em> – </em><em>лінгвістична інтерференція з боку рідної мови студентів, культурні відмінності у традиціях письма та труднощі в оволодінні академічним стилем. У дослідженні підкреслюється, що успішний розвиток писемного мовлення вимагає системного підходу, що інтегрує лінгвістичні, когнітивні та технологічні стратегії.</em></p> <p><em>Результати дослідження вказують на те, що ефективне навчання письма </em><em>українською мовою як іноземною</em> <em>(УМІ) </em><em>має включати комунікативний підхід, аналіз тексту та структуроване ознайомлення з нормами академічного письма. Інтеграція автентичних матеріалів, </em><em>а саме</em><em> художн</em><em>іх</em> <em>і</em><em> професійн</em><em>их</em><em> текст</em><em>ів</em><em>, покращує розуміння студентами жанрових конвенцій </em><em>і</em><em> стилістичних особливостей. Крім того, цифрові технології, зокрема інтерактивні платформи (Google Docs, Moodle), інструменти для запису голосу та додатки для створення ментальних карт, суттєво сприяють покращенню навичок письма, надаючи можливості для спільного навчання, самокорекції та мультимодальної взаємодії з мовою.</em></p> <p><em>П</em><em>ідкреслюється роль мотивації студентів в оволодінні письмовими текстами, показуючи, що страх зробити помилку і невпевненість у собі можуть перешкоджати прогресу. Для вирішення цієї проблеми автори пропонують покрокову методологію, яка включає традиційні та цифрові методи навчання. Ключові стратегії включають вправи на розвиток почерку в поєднанні з програмним забезпеченням для диктування, візуальну сегментацію тексту за допомогою ментальних карт та усне підкріплення за допомогою самозаписаних аудіоматеріалів. </em></p> <p><em>Р</em><em>езультати демонструють, що ці підходи покращують не лише граматичну та лексичну точність, а й здатність студентів структурувати аргументи та зв'язно викладати ідеї в академічному письмі.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324359 Особливості інтегральної компетенції освітньої програми з іноземної мови в закладі вищої освіти 2025-03-06T14:02:15+02:00 Ігор Ігорович Логвінов protermin8@gmail.com <p><em>Аналізується формат міждисциплінарного дискурсу при вивченні іноземної мови в закладі вищої освіти та набутті інтегральних компетенцій. Зазначається, що сучасний соціокультурний простір характеризується принципами плюралізму, що актуалізує інтегральні виміри освітнього процесу. Іноземна мова постає ефективним інструментом для вирішення завдань інформативно-комунікативного змісту у будь-якому освітньому напрямі. Водночас, інтегральна компетенція визначає професійну здатність вирішувати завдання у фаховій сфері та у суміжних або дотичних галузях суспільної діяльності. </em></p> <p><em>Отже, інтегральні виміри вивчення іноземної мови є одними з ключових аспектів набуття міждисциплінарних і мультикультурних навичок. </em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/322289 Фахова лексика в парадигмі загальних компетенцій здобувачів вищої медико-фармацевтичної освіти 2025-02-04T14:13:00+02:00 Алла Василівна Ткач fildoc@ukr.net <p><em>Аналізується значення володіння фаховою лексикою спеціалістами медико-фармацевтичного профілю. У процесі здобуття вищої освіти інформаційний і комунікативний аспекти є ключовими елементами, що потребують розвитку відповідних професійних навичок. </em></p> <p><em>Зазначається, що медико-фармацевтична фахова лексика має 2 основні вектори: загальний рівень грамотності й оперування спеціальною термінологією. </em></p> <p><em>Результати дослідження вказують на потребу поглибленого вивчення української й іноземної мов у закладах вищої медичної освіти. Загалом, дисципліни філологічного кластера формують гнучкі навички у матриці компетенцій медико-фармацевтичної діяльності. </em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/325413 Non-formal education in the European Union countries 2025-03-24T18:52:00+02:00 Mariia Koteliukh koteliukh@gmail.com Rujie Ding dingrujie71@sina.com <p><em>Розглянуто використання неформальної освіти у вищій школі в країнах Європейського Союзу (ЄС) через вивчення онлайн-платформ неформальної освіти в ЄС. Зазначено, що у професійній підготовці майбутніх фахівців у країнах ЄС важливу роль відіграє використання неформальної освіти. Тому виникла необхідність в аналізі та виділені сучасних онлайн-платформ неформальної освіти. Аналіз опитування показав, що студенти зацікавлені в ознайомленні онлайн-платформ неформальної освіти, що застосовуються в ЄС. У досліджені визначено, що частіше студенти застосовують українські онлайн-платформи неформальної освіти. Застосування онлайн-платформ неформальної освіти у вищій школі наддасть змогу студентам отримати та розширити власні професійні знання. </em><em>Знання та навички, отримані на </em><em>онлайн-</em><em>платформах ЄС, </em><em>з</em><em>роблять студентів конкурентоспроможн</em><em>іш</em><em>ими на ринку праці</em><em>. Студенти зможуть отримувати міжнародний досвід під час н</em><em>авчання на платформах ЄС</em><em>.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324438 Англійська мова як елемент фахових компетенцій здобувачів вищої освіти у сфері міжнародних відносин 2025-03-08T17:49:08+02:00 Зоя Борисівна Куделько z.kudelko@chnu.edu.ua <p><em>Аналізується фактор володіння англійською мовою в процесі формування фахових компетенцій майбутніх спеціалістів дипломатичної служби.</em></p> <p><em>Розглядаються основні теоретико-методологічні позиціонування англійської мови у парадигмі професійності фахівця сфери міжнародних відносин. </em></p> <p><em>Англійська мова визначається як елемент фундаментальних компетенцій, які формують нерозривні взаємозв’язки з дипломатичними вимірами. </em></p> <p><em>З погляду інноваційного інформаційно-цифрового простору, англійська мова тлумачиться як фактор забезпечення та супроводу дипломатичної активності та виступає в якості гнучких навичок. </em></p> <p><em>Загалом, англомовне середовище є актуальною платформою у сфері міжнародних відносин, тому володіння англійською мовою визначається й у фундаментальному та гнучкому проявах.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога https://isp.pano.pl.ua/article/view/324707 The construct pedagogy of borderlands as a methodological basis for tolerance education 2025-03-13T11:30:12+02:00 Vasyl Fazan Fazanvv@gmail.com Tetyana Fazan fazantp7@gmail.com Vitaliy Fazan Fazanvv@gmail.com Olena Kolesnyk kolesnik_o_v@ukr.net <p><em>Пропоноване д</em><em>ослідження розкриває сутність педагогіки пограниччя, яка базується на міжкультурному діалозі, інтеграції освітніх підходів різних систем </em><em>і</em><em> врахуванні соціокультурного контексту. Здійснено аналіз теоретичних засад виховання толерантності в контексті сучасних педагогічних парадигм, а також визначено ключові аспекти формування толерантного світогляду в освітньому середовищі.</em></p> <p><em>Презентовано авторську о</em><em>світн</em><em>ю</em><em> програм</em><em>у</em> <strong><em>«</em></strong><strong><em>Конструкт педагогіки пограниччя як методологічна основа виховання толерантності»</em></strong><strong><em>, яка структурно складається з 8 взаємопов</em></strong><strong><em>’</em></strong><strong><em>язаних модулів. </em></strong><em>Програма містить теоретичні, методологічні та практичні компоненти педагогіки пограниччя, розкриваючи її роль у формуванні національної ідентичності, розвитку міжкультурної комунікації та мирного співіснування в неоднорідних громадах. Особлива увага приділяється вихованню толерантності як ключової компетенції сучасної особистості, що дозволяє їй ефективно взаємодіяти у різноманітному соціальному просторі.</em></p> <p><em>Програма орієнтована на фахівців освітньої сфери, громадських діячів </em><em>і в</em><em>сіх зацікавлених</em><em> осіб</em><em> у створенні толерантного суспільства, здатного до конструктивного діалогу та мирного співіснування.</em></p> <p><em>Зауважено, що е</em><em>фективна освітня стратегія для регіонів пограниччя має ґрунтуватися на глибокому розумінні особистості, яка </em><em>формується</em><em> в умовах культурного та етнічного різноманіття. </em><em>У</em><em>рахування її багатовимірної ідентичності, інтересів і потреб дозволяє створити </em><em>комфортний освітній простір</em><em>, що підтримує індивідуальний розвиток, сприяє </em><em>успішній</em><em> інтеграції та формуванню стійких міжкультурних зв’язків. Використання унікальних можливостей, які </em><em>створює </em><em>взаємодія різних етносів і традицій, дозволяє не лише зберігати культурну самобутність, а й сприяти відкритості, толерантності та активній громадянській позиції молодого покоління.</em></p> 2025-04-14T00:00:00+03:00 Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога