«Хмари слів» як метод формування основних предметних компетентностей на уроках історії
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-5(194)-80-84Ключові слова:
предметні компетентності, хмара слів, алгоритм, урок історіїАнотація
Розглянуто проблему формування основних предметних компетентностей шляхом удосконалення методики роботи з «хмарами слів» на уроках історії в закладах загальної середньої освіти. Показано можливості використання даного виду візуального джерела на різних етапах освітнього процесу. Складено алгоритми роботи за даним методом у різних паралелях класів закладів загальної середньої освіти.
Посилання
Баханов К. М. Інноваційні системи, технології та моделі навчання історії в школі. Запоріжжя : Просвіта, 2000. 160 с.
Баханов К. О. Навчання історії в школі під кутом зору компетентнісного підходу : посіб. для вчителя. Харків : Основа, 2012. 127 с.
Державний стандарт базової середньої освіти. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.
Пометун О. І. Предметна компетентність учнів у процесі навчання історії : практ. довідник учителя історії. Історія і суспільствознавство в школах України: теорія і методика навчання. 2015. № 2. С. 56–58.
Про основні компетенції для навчання протягом усього життя. Рекомендація 2006/962/ЄС Європейського Парламенту та Ради (ЄС) від 18 грудня 2006 року. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text.
Усик І. М. «Хмари слів» на уроках зарубіжної літератури. URL: https://super.urok-ua.com/hmari-sliv-na-urokah-zarubizhnoyi-literaturi/.
Чумакова Н. В. «Хмари слів» на уроках української мови. URL: https://vseosvita.ua/library/hmari-sliv-na-urokah-ukrainskoi-movi-111289.html».
Шарлай Н. О. Хмари слів як засіб візуалізації на уроках української мови і літератури. URL: https://vseosvita.ua/library/hmari-sliv-ak-zasib-vizualizacii-na-urokah-ukrainskoi-movi-i-literaturi-240519.html.
Яворська К. А. Хмаринки слів. URL: http://blogvchitelayavorskoy.blogspot.com/p/blog-page_10.html.
References
Bakhanov, K. M. (2000). Inovatsiini systemy, tekhnolohii ta modeli navchannia istorii v shkoli [Innovative systems, technologies and models of teaching history at school]. Zaporizhzhia: Prosvita [in Ukrainian].
Bakhanov, K. O. (2012). Navchannia istorii v shkoli pid kutom zoru kompetentnisnoho pidkhodu [Teaching history at school from the point of view of the competence approach]: posib. dlia vchytelia. Kharkiv: Osnova [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. Retrieved from https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/ [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform]. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Pometun, O. I. (2015). Predmetna kompetentnist uchniv u protsesi navchannia istorii [Subject competence of students in the process of learning history]: prakt. dovidnyk uchytelia istorii. Istoriia i suspilstvoznavstvo v shkolakh Ukrainy: teoriia i metodyka navchannia [History and social sciences in schools of Ukraine: theory and methods of teaching], 2, 56-58 [in Ukrainian].
Pro osnovni kompetentsii dlia navchannia protiahom usoho zhyttia [On the basic competencies for lifelong learning]. Rekomendatsiia 2006/962/IeS Yevropeiskoho Parlamentu ta Rady (IeS) vid 18 hrudnia 2006 roku. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/994_975#Text [in Ukrainian].
Usyk, I. M. “Khmary sliv” na urokakh zarubizhnoi literatury ["Clouds of words" in lessons of foreign literature]. Retrieved from https://super.urok-ua.com/hmari-sliv-na-urokah-zarubizhnoyi-literaturi/ [in Ukrainian].
Chumakova, N. V. “Khmary sliv” na urokakh ukrainskoi movy ["Clouds of words" in Ukrainian language lessons]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/hmari-sliv-na-urokah-ukrainskoi-movi-111289.htm [in Ukrainian].
Sharlai, N. O. Khmary sliv yak zasib vizualizatsii na urokakh ukrainskoi movy i literatury [Word clouds as a means of visualization in lessons of Ukrainian language and literature]. Retrieved from https://vseosvita.ua/library/hmari-sliv-ak-zasib-vizualizacii-na-urokah-ukrainskoi-movi-i-literaturi-240519.html [in Ukrainian].
Yavorska, K. A. Khmarynky sliv [Clouds of words]. Retrieved from http://blogvchitelayavorskoy.blogspot.com/p/blog-page_10.html [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).