Загальні принципи і методології оцінювання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-3%20(180)-9-13Ключові слова:
контроль навчальної діяльності, критерії оцінювання, переваги і недоліки оцінювання, сучасні підходи, зміст і завданняАнотація
Присвячується загальним принципам і методології оцінювання знань студентів. Оскільки контроль є невід'ємним елементом й умовою успішного засвоєння змісту навчання, за його результатами можна судити про стан рівня навченості студентів на певному етапі навчання і про їхню готовність для включення в навчально-пізнавальну діяльність. Отже, освітній процес необхідно ретельно планувати: раціонально вибирати методи, форми, засоби навчання й форми контролю знань. Тому контроль повинен бути багатоцільовим, багатобічним і багатоступінчастим і базуватися на принципах планомірності, систематичності, об'єктивності, комплексності, індивідуальності та педагогічної тактовності. Ефективність контролю залежить від того, наскільки грамотно складений план, обґрунтовані мета й способи контролю, наскільки правильно визначені найефективніші методи й форми контролю.
Посилання
Битинас Б. П., Катаева Л. И. Педагогическая диагностика: Сущность, функции, перспективы. Педагогика. 1993. № 2. С. 10–15.
Вройенстийн А. И. Внешняя оценка качества образования: некоторые вопросы и ответы. Высшее образование в Европе. Т. XVII. № 3, 1993. С. 66–88.
Горбатов Д. С. Тестирование учебных достижений: критериально-ориентированный поход. Педагогика. 1995. № 4. С. 105–111.
Качество знаний учащихся и пути его совершенствования / под ред. М. Н. Скаткина, В. В. Краевского. Москва: Педагогика, 1998. 208 с.
Репин С. А. Опыт реализации региональной программы управления образованием. Педагогика. 1995. № 6. С. 32–36.
Симонов В. П., Черненко Е. Г. Образовательный минимум: Измерения, достоверность, надежность. Педагогика. 1994. № 4. С. 30–33.
Стрюков Т. А. Стандартизация уровня подготовки и оценивания знаний учащихся. Педагогика. 1995. № 6. С. 12–18.
Heaton J.B. Classroom Testing. Harlow: Longman, 1991. 128 p.
Rea-Dickins P., German K. Evaluation. Oxford: Oxford University Press, 1996. 175 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).