Процес децентралізації в Україні на засадах ефективного управління освітою в об’єднаних територіальних громадах
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2017-8%20(177)-5-9Ключові слова:
децентралізація, управління освітою, опорна школа, об’єднані територіальні громадиАнотація
Необхідність децентралізації управління освітою в об’єднаних територіальних громадах є потребою щодо посилення громадського впливу на підготовку й прийняття публічно-владних рішень, попитом на підвищення якості управління на всіх рівнях із урахуванням громадсько-політичних викликів, мобілізацією соціально-економічного потенціалу регіонів для подолання економічної кризи, залученням необхідних інвестиційних ресурсів.Посилання
Білик, Н. І. Управління адаптивно-педагогічним проектуванням регіональних освітніх систем підвищення кваліфікації педагогічних працівників [Текст] : монографія / Н. І. Білик. – Полтава : ТОВ «АСМІ», 2015. – 461 с.
Волльман, Х. Пути развития и стимулы к реформам в муниципальных системах европейских стран / Хельмут Волльман // Муниципальная Россия. – 2013. – № 4. – С. 83–92.
Гербст М., Герчиньский Я. Децентралізація освіти у Польщі: досвід 25 років. – Варшава : Інститут освітніх досліджень, 2015. – 23 с.
Грицяк, І. А. Форми державного устрою: зарубіжний досвід та перспективи України. – Режим доступу : http://www.nbuv.gov.ua– Назва з екрану.
Гройсман назвав кількість створених в рамках децентралізації територіальних громад. – Режим доступу : https://www.rbc.ua/ukr/news/groysman-nazval-kolichestvo-sozdannyh-ramkah-1500736403.html. – Назва з екрану.
Даниленко, Л. І. Сучасні наукові підходи до управління загальноосвітніми навчальними закладами : [конспект лекції для слухачів курсів підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навч. закл.] / Лідія Іванівна Даниленко. – Київ : ЦІППО, 2004. –39 с.
Децентралізація в освіті: опорні школи. – Режим доступу : http://decentralization.gov.ua/news/1477
Децентралізація та ефективне місцеве самоврядування : [навч. посіб. для посадовців місцевих та регіональних органів влади та фахівців з розвитку місцевого самоврядування]. – Київ : ПРООН/ МПВСР. – 2007. – 269 с.
Інформація щодо об'єднаних територіальних громад (за даним ... https://www.drv.gov.ua/portal/!cm_core.cm_index?option=ext_gromada...1...
Кількість опорних шкіл на Полтавщині та Україні (інфографіка). – Режим доступу : https://tribuna.pl.ua/wp-content/uploads/2017/08/slo.png
Линьов, К. О. Централізація, децентралізація та нелінійність у державному управлінні: дис... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / Линьов Костянтин Олександрович; Національна академія державного управління при Президентові України. – Київ, 2004. – 18 с.
Методичні рекомендації щодо створення системи управління. – Режим доступу : http://old.decentralization.gov.ua/pics/attachments/2016-02-22-1.pdf
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс] / Міністерство науки і освіти України – 2017. – Режим доступу : http://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf
Об'єднана територіальна громада : матер. з Вікіпедії – вільної енциклопедії. – Режим доступу : https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%27%D1%94%D0%B4%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0_%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D0%B0
Олійник, 17В. В. Управління розвитком професійно-технічного навчального-закладу : [навч.-метод. посіб.] / Олійник В. В., Сергеєва Л. М. – Київ : АтрЕк, 2010. – 176 с.
Свистун В. Децентралізація управління освітою: переваги і недоліки В. Свистун [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://lib.iitta.gov.ua/2196/1/%D0%A1%D0%B2%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%83%D0%BD_%D0%BC%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9.pdf
Словник іншомовних слів / Уклад. : С. М. Морозов, Л. М. Шкарлупа. – Київ : Наукова думка, 2000. – 680 с.
Сорочан, Т. М. Підготовка керівників шкіл до управлінської діяльності : теорія та практика : [моногр.] / Т. М. Сорочан / Луган. нац. пед. ун-т ім. Тараса Шевченка. – Луганськ : Знання, 2005. – 384 с.
Ткачук, Анатолій. СКАНДИНАВСЬКИЙ ШЛЯХ. Досвід реформ адміністративно-територіального устрою і місцевого самоврядування в Данії та Швеції / Анатолій Ткачук. – Київ : Логос, 2015. – 124 с.
Форум «3D: Децентралізація – Дніпропетровщина – досвід» започаткував платформу стратегічного розвитку громад області. – Режим доступу : http://decentralization.gov.ua/news/7713
Швейцарсько-український проект (DESPRO) «Підтримка децентралізації в Україні». Режим доступу: http://despro.org.ua.
Шиян, Р. Децентралізація освіти у Польщі: досвід для України / Р. Шиян. – Київ : Юстон, 2016. – 44 с.
Щербак, Л. В. Концептуальні засади стратегії децентралізації управління професійно-технічною освітою України / Л. В. Щербак. – Київ : Геопринт, 2009. – 54 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).