Міждисциплінарний підхід у навчанні ерготерапевтів: інтеграція теорії та практики Кононенко Сергій
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-6(225)-31-39Ключові слова:
ерготерапія; міждисциплінарна освіта; інтерпрофесійне навчання; симуляційні технології; інтеграція теорії та практики; доказова освіта; професійна підготовкаАнотація
Розглянуто концепцію міждисциплінарного підходу в підготовці ерготерапевтів як ключового чинника інтеграції теорії та практики у вищій освіті. На основі аналізу сучасних міжнародних і вітчизняних досліджень обґрунтовано необхідність упровадження інтерпрофесійного навчання (IPE), симуляційних технологій і доказового підходу у формуванні професійних компетентностей майбутніх фахівців. Запропоновано структурно-функціональну модель інтеграції, що охоплює когнітивний, практичний, міжпрофесійний і рефлексивний рівні підготовки. Визначено перспективи подальших досліджень, спрямованих на стандартизацію оцінювання міжпрофесійних компетентностей, розвиток цифрових технологій і створення національної системи доказової реабілітаційної освіти.
Посилання
Coker-Bolt, P., Doherty, R. F., Doll, J., James, L., Keehn, A., Piernik-Yoder, B., & Zakrajsek, A. G. (2022). Importance of interprofessional education for occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 76 (Suppl. 3), 7613410250. DOI: https://doi.org/10.5014/ajot.2022.76S3007
Copley, J., Martin, R., Dix, C., Forbes, R., Hill, A., Mandrusiak, A., … & Collins, C. (2024). Fostering collaborative practice through interprofessional simulation for occupational therapy, physiotherapy, dietetics, and nursing students. Journal of Interprofessional Care, 38 (3), 534-543. DOI: https://doi.org/10.1080/13561820.2024.2303499
Grant, T., Thomas, Y., Gossman, P., & Berragan, L. (2021). Simulation in occupational therapy curricula: A literature review. Australian Occupational Therapy Journal, 68 (2), 129-141. DOI: https://doi.org/10.1111/1440-1630.12718
Helgøy, K. V., Bonsaksen, T., & Røykenes, K. (2022). Research-based education in undergraduate occupational therapy and physiotherapy education programmes: A scoping review. BMC Medical Education, 22, 358. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-022-03354-2
Hughesdon, K., Zakrajsek, A., Washington, V. L., Seurynck, K., Myler, L., & Holt, S. (2023). Interprofessional simulation with nursing and occupational therapy students: Comparing a virtual and in-person event. Journal of Interprofessional Education & Practice, 32, 100660. DOI: https://doi.org/10.1016/j.xjep.2023.100660
Mattila, A. M., Martin, R. M., & Deiuliis, E. D. (2020). Simulated fieldwork: A virtual approach to clinical education. Education Sciences, 10 (10), 272. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci10100272
Nemec, E. C., Halperin, L., & Hegge, J. (2021). Interweaving teaching strategies in interprofessional education: A pilot study with graduate occupational therapy and physician assistant students. Journal of Occupational Therapy Education, 5 (1). DOI: https://doi.org/10.26681/jote.2021.050114
Raveendrakumar, R., Faroze, S., Rojas, D., & Langlois, S. (2021). Interprofessional education and collaborative competency development: A realist evaluation. Journal of Occupational Therapy Education, 5 (4). DOI: https://doi.org/10.26681/jote.2021.050410
Vanderzwan, K., Stephens, K., Preissner, K., & Kilroy, S. (2024). Determining students’ self-efficacy for collaborative practice following a simulated interprofessional handoff between nursing and occupational therapy students. Clinical Simulation in Nursing, 79, 101637. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ecns.2024.101637
von Zweck, C., & Ledgerd, R. (2023). A global survey on occupational therapy education: Findings and implications for diploma-level education. WFOT Bulletin, 79 (2), 1-10. DOI: https://doi.org/10.1080/14473828.2023.2174653
Washington, V. L., Zakrajsek, A., Myler, L., Seurynck, K., Holt, S., & Scazzero, J. (2022). Blending interprofessional education and simulation learning: A mixed-methods study of an interprofessional learning experience with nursing and occupational therapy students. Journal of Interprofessional Care, 36 (2), 276-281. DOI: https://doi.org/10.1080/13561820.2021.1897552
Yost, E., Jacob, J., Campbell, D., Prush, N., & Smith, L. M. (2024). Enhancing student perceptions of the role of occupational therapy in the intensive care unit: An interprofessional simulation. Journal of Occupational Therapy Education, 8 (3). DOI: https://doi.org/10.26681/jote.2024.080307
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
