Міждисциплінарний підхід у навчанні ерготерапевтів: інтеграція теорії та практики Кононенко Сергій

Автор(и)

  • Сергій Володимирович Кононенко Полтавський державний медичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-9423-5104

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-6(225)-31-39

Ключові слова:

ерготерапія; міждисциплінарна освіта; інтерпрофесійне навчання; симуляційні технології; інтеграція теорії та практики; доказова освіта; професійна підготовка

Анотація

Розглянуто концепцію міждисциплінарного підходу в підготовці ерготерапевтів як ключового чинника інтеграції теорії та практики у вищій освіті. На основі аналізу сучасних міжнародних і вітчизняних досліджень обґрунтовано необхідність упровадження інтерпрофесійного навчання (IPE), симуляційних технологій і доказового підходу у формуванні професійних компетентностей майбутніх фахівців. Запропоновано структурно-функціональну модель інтеграції, що охоплює когнітивний, практичний, міжпрофесійний і рефлексивний рівні підготовки. Визначено перспективи подальших досліджень, спрямованих на стандартизацію оцінювання міжпрофесійних компетентностей, розвиток цифрових технологій і створення національної системи доказової реабілітаційної освіти.

Біографія автора

Сергій Володимирович Кононенко, Полтавський державний медичний університет

доктор філософії, доцент кафедри хірургії № 3

Посилання

Coker-Bolt, P., Doherty, R. F., Doll, J., James, L., Keehn, A., Piernik-Yoder, B., & Zakrajsek, A. G. (2022). Importance of interprofessional education for occupational therapy. American Journal of Occupational Therapy, 76 (Suppl. 3), 7613410250. DOI: https://doi.org/10.5014/ajot.2022.76S3007

Copley, J., Martin, R., Dix, C., Forbes, R., Hill, A., Mandrusiak, A., … & Collins, C. (2024). Fostering collaborative practice through interprofessional simulation for occupational therapy, physiotherapy, dietetics, and nursing students. Journal of Interprofessional Care, 38 (3), 534-543. DOI: https://doi.org/10.1080/13561820.2024.2303499

Grant, T., Thomas, Y., Gossman, P., & Berragan, L. (2021). Simulation in occupational therapy curricula: A literature review. Australian Occupational Therapy Journal, 68 (2), 129-141. DOI: https://doi.org/10.1111/1440-1630.12718

Helgøy, K. V., Bonsaksen, T., & Røykenes, K. (2022). Research-based education in undergraduate occupational therapy and physiotherapy education programmes: A scoping review. BMC Medical Education, 22, 358. DOI: https://doi.org/10.1186/s12909-022-03354-2

Hughesdon, K., Zakrajsek, A., Washington, V. L., Seurynck, K., Myler, L., & Holt, S. (2023). Interprofessional simulation with nursing and occupational therapy students: Comparing a virtual and in-person event. Journal of Interprofessional Education & Practice, 32, 100660. DOI: https://doi.org/10.1016/j.xjep.2023.100660

Mattila, A. M., Martin, R. M., & Deiuliis, E. D. (2020). Simulated fieldwork: A virtual approach to clinical education. Education Sciences, 10 (10), 272. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci10100272

Nemec, E. C., Halperin, L., & Hegge, J. (2021). Interweaving teaching strategies in interprofessional education: A pilot study with graduate occupational therapy and physician assistant students. Journal of Occupational Therapy Education, 5 (1). DOI: https://doi.org/10.26681/jote.2021.050114

Raveendrakumar, R., Faroze, S., Rojas, D., & Langlois, S. (2021). Interprofessional education and collaborative competency development: A realist evaluation. Journal of Occupational Therapy Education, 5 (4). DOI: https://doi.org/10.26681/jote.2021.050410

Vanderzwan, K., Stephens, K., Preissner, K., & Kilroy, S. (2024). Determining students’ self-efficacy for collaborative practice following a simulated interprofessional handoff between nursing and occupational therapy students. Clinical Simulation in Nursing, 79, 101637. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ecns.2024.101637

von Zweck, C., & Ledgerd, R. (2023). A global survey on occupational therapy education: Findings and implications for diploma-level education. WFOT Bulletin, 79 (2), 1-10. DOI: https://doi.org/10.1080/14473828.2023.2174653

Washington, V. L., Zakrajsek, A., Myler, L., Seurynck, K., Holt, S., & Scazzero, J. (2022). Blending interprofessional education and simulation learning: A mixed-methods study of an interprofessional learning experience with nursing and occupational therapy students. Journal of Interprofessional Care, 36 (2), 276-281. DOI: https://doi.org/10.1080/13561820.2021.1897552

Yost, E., Jacob, J., Campbell, D., Prush, N., & Smith, L. M. (2024). Enhancing student perceptions of the role of occupational therapy in the intensive care unit: An interprofessional simulation. Journal of Occupational Therapy Education, 8 (3). DOI: https://doi.org/10.26681/jote.2024.080307

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-15

Як цитувати

Кононенко, С. В. (2025). Міждисциплінарний підхід у навчанні ерготерапевтів: інтеграція теорії та практики Кононенко Сергій . Імідж сучасного педагога, (6(225), 31–39. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-6(225)-31-39