Мовна компетентність – умова успішної побудови кар’єри

Автор(и)

  • Володимир Володимирович Кононенко Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0003-1078-6417
  • Сергій Володимирович Кононенко Полтавський державний медичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-9423-5104
  • Наталія Олексіївна Кононенко Відокремлений структурний підрозділ «Аграрно-економічний фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету», Україна https://orcid.org/0009-0004-5755-815X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-5(224)-117-122

Ключові слова:

педагогіка; іноземні мови; мовна компетентність; конкурентоспроможність

Анотація

Присвячено дослідженню ролі мовної компетентності як ключового чинника успішної побудови кар’єри у сучасному глобалізованому середовищі. Розглянуто структуру мовної компетентності, що включає лінгвістичний, комунікативний, соціокультурний, професійно орієнтований складники, а також їхній вплив на професійну ефективність, соціальну інтеграцію та економічну конкурентоспроможність фахівця. На основі аналізу наукових джерел і результатів власного дослідження обґрунтовано важливість інтеграції мовної, цифрової та міжкультурної компетентностей у процесі підготовки кадрів. Підкреслено, що найвищих результатів досягають моделі навчання, тісно пов’язані з професійним контекстом. Запропоновано напрями подальших розвідок, спрямовані на розроблення інтегрованих моделей оцінювання та використання інноваційних технологій для розвитку мовної компетентності.

Біографії авторів

Володимир Володимирович Кононенко, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри романо-германської філології

Сергій Володимирович Кононенко, Полтавський державний медичний університет

доктор філософії, доцент ЗВО кафедри хірургії № 3

Наталія Олексіївна Кононенко, Відокремлений структурний підрозділ «Аграрно-економічний фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету»

викладачка-методист

Посилання

Гончарук О. Особливості формування англомовної професійно орієнтованої компетентності у студентів немовних спеціальностей. Сучасні дослідження з іноземних мов. 2021. № 41(1), С. 240–245. https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-1-40.

Крячек М. Формування англомовної професійної компетентності майбутніх фахівців у процесі навчання. Освітній дискурс. 2024. № 84(1). С. 45–52. https://doi.org/10.15330/od.84.1.45-52.

Cholewa, M. (2024). Identyfikacja wariantów kompetencji komunikacyjnej w środowisku pracy. Glottodidactica, 51(1), 107–124. https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.6

Hoły-Łuczaj, M. (2022). Kompetencja interkulturowa w polskim szkolnictwie wyższym a rynek pracy. Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny, 48(2), 109–131. https://doi.org/10.4467/25444972SMPP.22.024.17288

Kim, S.-H., Lee, S.-H., Kim, H.-K., & Kim, Y.-M. (2019). Adaptation to motherhood in Central Asian-Korean marriage immigrant women: A grounded theory approach. Journal of Korean Academy of Nursing, 49(6), 677–690. https://doi.org/10.4040/jkan.2019.49.6.677

Klimova, B. (2018). Mobile learning and its impact on learning English vocabulary. Education Sciences, 8(3), 101. https://doi.org/10.3390/educsci8030101

Merkert, A. (2023). Sprachkompetenz und fachliche Leistung. Mathematische Bildung. https://doi.org/10.1007/s35834-023-00403-8

Nguyen, T. T., Jeong, B. R., & Cho, Y. (2018). Validation of a path model of Vietnamese migrant workers’ health literacy. Journal of Korean Academy of Community Health Nursing, 29(4), 404–414. https://doi.org/10.12799/jkachn.2018.29.4.404

Niederhaus, C. (2018). Schreiben in der beruflichen Bildung in der Zweitsprache Deutsch. In M. Becker-Mrotzek, K. Schramm, E. Thürmann, & H. Vollmer (Eds.), Schreiben in der Zweitsprache Deutsch: Ein Handbuch (pp. 149–164). De Gruyter Mouton. https://doi.org/10.1515/9783110354577-011

Peltokorpi, V., & Vaara, E. (2023). Language in international business strategy research: Review and future directions. Journal of International Business Studies, 54(5), 837–856. https://doi.org/10.1057/s41267-022-00544-4

Ren, L., Wang, F., Liu, X., & Jiang, H. (2023). Communication competence and career adaptability among hospitality students. Frontiers in Psychology, 13, 1058241. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1058241

川上 郁雄. (2019). 「外国人材受入れ」政策に日本語能力はどのように関わるのか. 社会言語科学 [Social Linguistic Sciences], 22(1), 77–90. https://doi.org/10.19024/jajls.22.1_77

谢雨薇. (2017). 英语技能在中国劳动力市场的工资溢价测算 [Estimating the wage premium of English skills in China’s labor market]. 经济研究导刊, (1), 14–18. https://doi.org/10.3969/j.issn.1002-0209.2017.01.004

References

Honcharuk, O. (2021). Osoblyvosti formuvannia anhlomovnoi profesiino oriientovanoi kompetentnosti u studentiv nemovnykh spetsialnostei [Peculiarities of the formation of English-language professionally oriented competence in students of non-linguistic specialties]. Suchasni doslidzhennia z inozemnykh mov [Modern studies in foreign languages], 41 (1), 240-245. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-1-40 [in Ukrainian].

Kryachek, M. (2024). Formuvannia anhlomovnoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u protsesi navchannia [Formation of English-language professional competence of future specialists in the learning process]. Osvitnii dyskurs [Educational discourse], 84 (1), 45-52. DOI: https://doi.org/10.15330/od.84.1.45-52 [in Ukrainian].

Cholewa, M. (2024). Identyfikacja wariantów kompetencji komunikacyjnej w środowisku pracy. Glottodidactica, 51 (1), 107-124. DOI: https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.6

Hoły-Łuczaj, M. (2022). Kompetencja interkulturowa w polskim szkolnictwie wyższym a rynek pracy. Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny, 48 (2), 109-131. DOI: https://doi.org/10.4467/25444972SMPP.22.024.17288

Kim, S.-H., Lee, S.-H., Kim, H.-K., & Kim, Y.-M. (2019). Adaptation to motherhood in Central Asian-Korean marriage immigrant women: A grounded theory approach. Journal of Korean Academy of Nursing, 49 (6), 677-690. DOI: https://doi.org/10.4040/jkan.2019.49.6.677

Klimova, B. (2018). Mobile learning and its impact on learning English vocabulary. Education Sciences, 8 (3), 101. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci8030101

Merkert, A. (2023). Sprachkompetenz und fachliche Leistung. Mathematische Bildung. DOI: https://doi.org/10.1007/s35834-023-00403-8

Nguyen, T. T., Jeong, B. R., & Cho, Y. (2018). Validation of a path model of Vietnamese migrant workers’ health literacy. Journal of Korean Academy of Community Health Nursing, 29 (4), 404-414. DOI: https://doi.org/10.12799/jkachn.2018.29.4.404

Niederhaus, C. (2018). Schreiben in der beruflichen Bildung in der Zweitsprache Deutsch. In M. Becker-Mrotzek, K. Schramm, E. Thürmann, & H. Vollmer (Eds.), Schreiben in der Zweitsprache Deutsch: Ein Handbuch (pp. 149-164). De Gruyter Mouton. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110354577-011

Peltokorpi, V., & Vaara, E. (2023). Language in international business strategy research: Review and future directions. Journal of International Business Studies, 54 (5), 837-856. DOI: https://doi.org/10.1057/s41267-022-00544-4

Ren, L., Wang, F., Liu, X., & Jiang, H. (2023). Communication competence and career adaptability among hospitality students. Frontiers in Psychology, 13, 1058241. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1058241

川上 郁雄. (2019). 「外国人材受入れ」政策に日本語能力はどのように関わるのか. 社会言語科学 [Social Linguistic Sciences], 22 (1), 77-90. DOI: https://doi.org/10.19024/jajls.22.1_77

谢雨薇. (2017). 英语技能在中国劳动力市场的工资溢价测算 [Estimating the wage premium of English skills in China’s labor market]. 经济研究导刊, 1, 14-18. DOI: https://doi.org/10.3969/j.issn.1002-0209.2017.01.004

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-15

Як цитувати

Кононенко, В. В., Кононенко, С. В., & Кононенко, Н. О. (2025). Мовна компетентність – умова успішної побудови кар’єри . Імідж сучасного педагога, (5(224), 117–122. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-5(224)-117-122