Мовна компетентність – умова успішної побудови кар’єри
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-5(224)-117-122Ключові слова:
педагогіка; іноземні мови; мовна компетентність; конкурентоспроможністьАнотація
Присвячено дослідженню ролі мовної компетентності як ключового чинника успішної побудови кар’єри у сучасному глобалізованому середовищі. Розглянуто структуру мовної компетентності, що включає лінгвістичний, комунікативний, соціокультурний, професійно орієнтований складники, а також їхній вплив на професійну ефективність, соціальну інтеграцію та економічну конкурентоспроможність фахівця. На основі аналізу наукових джерел і результатів власного дослідження обґрунтовано важливість інтеграції мовної, цифрової та міжкультурної компетентностей у процесі підготовки кадрів. Підкреслено, що найвищих результатів досягають моделі навчання, тісно пов’язані з професійним контекстом. Запропоновано напрями подальших розвідок, спрямовані на розроблення інтегрованих моделей оцінювання та використання інноваційних технологій для розвитку мовної компетентності.
Посилання
Гончарук О. Особливості формування англомовної професійно орієнтованої компетентності у студентів немовних спеціальностей. Сучасні дослідження з іноземних мов. 2021. № 41(1), С. 240–245. https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-1-40.
Крячек М. Формування англомовної професійної компетентності майбутніх фахівців у процесі навчання. Освітній дискурс. 2024. № 84(1). С. 45–52. https://doi.org/10.15330/od.84.1.45-52.
Cholewa, M. (2024). Identyfikacja wariantów kompetencji komunikacyjnej w środowisku pracy. Glottodidactica, 51(1), 107–124. https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.6
Hoły-Łuczaj, M. (2022). Kompetencja interkulturowa w polskim szkolnictwie wyższym a rynek pracy. Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny, 48(2), 109–131. https://doi.org/10.4467/25444972SMPP.22.024.17288
Kim, S.-H., Lee, S.-H., Kim, H.-K., & Kim, Y.-M. (2019). Adaptation to motherhood in Central Asian-Korean marriage immigrant women: A grounded theory approach. Journal of Korean Academy of Nursing, 49(6), 677–690. https://doi.org/10.4040/jkan.2019.49.6.677
Klimova, B. (2018). Mobile learning and its impact on learning English vocabulary. Education Sciences, 8(3), 101. https://doi.org/10.3390/educsci8030101
Merkert, A. (2023). Sprachkompetenz und fachliche Leistung. Mathematische Bildung. https://doi.org/10.1007/s35834-023-00403-8
Nguyen, T. T., Jeong, B. R., & Cho, Y. (2018). Validation of a path model of Vietnamese migrant workers’ health literacy. Journal of Korean Academy of Community Health Nursing, 29(4), 404–414. https://doi.org/10.12799/jkachn.2018.29.4.404
Niederhaus, C. (2018). Schreiben in der beruflichen Bildung in der Zweitsprache Deutsch. In M. Becker-Mrotzek, K. Schramm, E. Thürmann, & H. Vollmer (Eds.), Schreiben in der Zweitsprache Deutsch: Ein Handbuch (pp. 149–164). De Gruyter Mouton. https://doi.org/10.1515/9783110354577-011
Peltokorpi, V., & Vaara, E. (2023). Language in international business strategy research: Review and future directions. Journal of International Business Studies, 54(5), 837–856. https://doi.org/10.1057/s41267-022-00544-4
Ren, L., Wang, F., Liu, X., & Jiang, H. (2023). Communication competence and career adaptability among hospitality students. Frontiers in Psychology, 13, 1058241. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1058241
川上 郁雄. (2019). 「外国人材受入れ」政策に日本語能力はどのように関わるのか. 社会言語科学 [Social Linguistic Sciences], 22(1), 77–90. https://doi.org/10.19024/jajls.22.1_77
谢雨薇. (2017). 英语技能在中国劳动力市场的工资溢价测算 [Estimating the wage premium of English skills in China’s labor market]. 经济研究导刊, (1), 14–18. https://doi.org/10.3969/j.issn.1002-0209.2017.01.004
References
Honcharuk, O. (2021). Osoblyvosti formuvannia anhlomovnoi profesiino oriientovanoi kompetentnosti u studentiv nemovnykh spetsialnostei [Peculiarities of the formation of English-language professionally oriented competence in students of non-linguistic specialties]. Suchasni doslidzhennia z inozemnykh mov [Modern studies in foreign languages], 41 (1), 240-245. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-1-40 [in Ukrainian].
Kryachek, M. (2024). Formuvannia anhlomovnoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv u protsesi navchannia [Formation of English-language professional competence of future specialists in the learning process]. Osvitnii dyskurs [Educational discourse], 84 (1), 45-52. DOI: https://doi.org/10.15330/od.84.1.45-52 [in Ukrainian].
Cholewa, M. (2024). Identyfikacja wariantów kompetencji komunikacyjnej w środowisku pracy. Glottodidactica, 51 (1), 107-124. DOI: https://doi.org/10.14746/gl.2024.51.1.6
Hoły-Łuczaj, M. (2022). Kompetencja interkulturowa w polskim szkolnictwie wyższym a rynek pracy. Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny, 48 (2), 109-131. DOI: https://doi.org/10.4467/25444972SMPP.22.024.17288
Kim, S.-H., Lee, S.-H., Kim, H.-K., & Kim, Y.-M. (2019). Adaptation to motherhood in Central Asian-Korean marriage immigrant women: A grounded theory approach. Journal of Korean Academy of Nursing, 49 (6), 677-690. DOI: https://doi.org/10.4040/jkan.2019.49.6.677
Klimova, B. (2018). Mobile learning and its impact on learning English vocabulary. Education Sciences, 8 (3), 101. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci8030101
Merkert, A. (2023). Sprachkompetenz und fachliche Leistung. Mathematische Bildung. DOI: https://doi.org/10.1007/s35834-023-00403-8
Nguyen, T. T., Jeong, B. R., & Cho, Y. (2018). Validation of a path model of Vietnamese migrant workers’ health literacy. Journal of Korean Academy of Community Health Nursing, 29 (4), 404-414. DOI: https://doi.org/10.12799/jkachn.2018.29.4.404
Niederhaus, C. (2018). Schreiben in der beruflichen Bildung in der Zweitsprache Deutsch. In M. Becker-Mrotzek, K. Schramm, E. Thürmann, & H. Vollmer (Eds.), Schreiben in der Zweitsprache Deutsch: Ein Handbuch (pp. 149-164). De Gruyter Mouton. DOI: https://doi.org/10.1515/9783110354577-011
Peltokorpi, V., & Vaara, E. (2023). Language in international business strategy research: Review and future directions. Journal of International Business Studies, 54 (5), 837-856. DOI: https://doi.org/10.1057/s41267-022-00544-4
Ren, L., Wang, F., Liu, X., & Jiang, H. (2023). Communication competence and career adaptability among hospitality students. Frontiers in Psychology, 13, 1058241. DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.1058241
川上 郁雄. (2019). 「外国人材受入れ」政策に日本語能力はどのように関わるのか. 社会言語科学 [Social Linguistic Sciences], 22 (1), 77-90. DOI: https://doi.org/10.19024/jajls.22.1_77
谢雨薇. (2017). 英语技能在中国劳动力市场的工资溢价测算 [Estimating the wage premium of English skills in China’s labor market]. 经济研究导刊, 1, 14-18. DOI: https://doi.org/10.3969/j.issn.1002-0209.2017.01.004
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).