Особливості формування іншомовної дискурсивної компетентності старшокласників на основі інтерактивного підходу в умовах НУШ
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-4(223)-102-108Ключові слова:
дискурсивна компетентність; інтерактивний підхід; креативно-конструктивні вправи; старшокласники; іноземна мова; комунікативні вміння; Нова українська школаАнотація
Розглядається проблема формування іншомовної дискурсивної компетентності старшокласників у процесі вивчення іноземної мови. Обґрунтовано доцільність інтерактивного підходу як ефективного засобу розвитку комунікативних умінь учнів, що сприяє глибокому опануванню навчального матеріалу. Проаналізовано особливості розроблених креативно-конструктивних вправ, спрямованих на активізацію мовленнєвої діяльності, та окреслено етапи їхнього впровадження. Представлені результати експериментального впровадження підтвердили результативність інтерактивного підходу в контексті Нової української школи. У подальших дослідженнях планується вдосконалення моделі розвитку дискурсивної компетентності з використанням сучасних освітніх технологій.
Посилання
Аміраєва Н.С. Дискурсивна компетенція як складова комунікативної компетентності викладачів іноземних мов: матеріали III міжнар. наук. конф. ["Навчання загальновживаної та ділової англійської мови у східній Європі: для чого та як?"], (15-16 травня 2009 р.) / Н.С. Аміраєва. – Дніпропетровськ: Вид-во ДУЕП, 2009. – С. 32-33.
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики / Ф.С.Бацевич. – Київ : Видавничий центр «Академія», 2009. – 375с.
Безносюк О. О. Нові інформаційні технології навчання як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності. Вимірювальна та обчислювальна техніка в технологічних процессах. 2011. № 1. С. 267–270.
Бігич О. Б., Бориско Н. Ф., Борецька Г. Е. Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / за загальною ред. С. Ю. Ніколаєвої. Київ : Ленвіт, 2013. 590 с.
Буднік А. О. Формування дискурсних умінь студентів філологічних спеціальностей засобами національно-прецедентних текстів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Одеса, 2010. 258 с.
Войтанік І. В. Етапи формування англомовної дискурсивної компетентності в говорінні у майбутніх економістів-міжнародників. Вісник Житомирського державного університету. 2015. № 3 (81). С. 47–52.
Гонтаренко І. С. Застосування методу проектів із майбутніми вчителями гуманітарних дисциплін. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Ялта, 2013. С. 198–203.
Горобченко Н.В. Особливості формування дискурсивної компетентності старшокласників за умов змішаного навчання / В. Горобченко // Академічні студії. Серія «Педагогіка». – Луцьк : Комунальний заклад вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, 2021. – № 3. – С. 172–178., 173
Гриценко О. І. Культурний простір і національна культура: теоретичне осмислення та практичне формування. Київ : Інститут культурології національної Академії мистецтв України, 2019. 258 с.
Загнітко А. Основи дискурсології [Текст] : науково-навчальне видання / А. Загнітко. – Донецьк : ДонНУ, 2008. – 194с.
Ізмайлова О. А. Теоретичні основи методики навчання іншомовного спілкування, спрямованої на формування дискурсивної компетентності студентів мовних спеціальностей. С. 107–111. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/bitstream/ 123456789/3278/1/Izmaylova.pdf (дата звернення: 31.03.2020).
Конспект лекцій з дисципліни “Методика навчання іноземних мов” : для студентів 5 курсу факультету “Референт-перекладач” / за загальною ред. І.Ю. Гусленко. Харків : Вид-во НУА, 2018. 64 с.
Методичний путівник Нової української школи: мовнолітературна освітня галузь: збірник науково-практичних матеріалів /Т. Байдаченко, С. Гарна, О. Головіна, Т. Попова, І. Ціко, І. Шингоф, В. Щербатюк та ін. ; за заг. ред. І. Ціка. – Краматорськ : Відділ інформаційно-видавничої діяльності, 2021. – 215 с.
Ніколаєва С.Ю Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. видання. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.
Пометун О. І., Пироженко Л. В. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. – Київ: А.С.К., 2004. – 192 с.Пометун О. І., Пироженко Л. В. «Інтерактивні технології навчання», 2004
Kisel, O. V., Dubskikh, A. I., Lomakina, Y. A., Butova, A. V., & Potrikeeva, E. S. (2019). Differentiated approach as a factor on development of students‟ professional communicative competence. Amazonia Investiga, 8(19), 287-297
Lev-Ari, S. (2015). Comprehending non-native speakers: theory and evidence for adjustment in manner of processing. Frontiers in psychology, 5, 1546. doi:10.3389/fpsyg.2014.01546
Coccetta, F. (2018). Developing university students‟ multimodal communicative competence: Field research into multimodal text studies in English. System, 77, 19-27
Sami Abdullah Hamdi. Text and context: Critical Discourse Analysis in EFL Teaching: A Sociocognitive Perspective/ Sami Abdullah Hamdi. – L.: Jazan University., 2022. – 7 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).