Relevance and effectiveness of the PPP approach in learning English in the military environment context

Автор(и)

  • Тетяна Миколаївна Сергієнко Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0000-0001-5680-994X
  • Анна Робертівна Жукова Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0000-0002-7292-1605
  • Вікторія Шоптенко Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного, Україна https://orcid.org/0009-0007-5976-7440

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-4(223)-91-95

Ключові слова:

підхід; презентація; відпрацювання; демонстрація; аудіолінгвістичний метод; комунікативно-когнітивний метод; англійська мова для спеціальних цілей

Анотація

Дослідження присвячено оцінці застосування комунікативно-когнітивного підходу Presentation, Practice, Production (PPP) у процесі вивчення англійської мови військовослужбовцями. Метою дослідження є аналіз популярного підходу до викладання іноземних мов – зокрема, моделі PPP – та визначення ефективності його використання у військових закладах вищої освіти України.

На основі теоретичного аналізу та емпіричних даних розглянуто дієвість методу PPP для розвитку мовленнєвих навичок у військовому середовищі. Особливу увагу приділено оцінці релевантності цього підходу до специфічних потреб військових, зокрема: спілкування в екстремальних ситуаціях, використання професійної лексики та термінології.

Зроблено спробу оцінити, наскільки повно підручник англійської мови для спеціальних цілей реалізує принципи PPP, сприяє розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності та як ці принципи можуть бути впроваджені на практиці. З метою досягнення поставленої мети було проведено аналіз наукової літератури та джерел різних авторів, а також ураховано думку військовослужбовців щодо ефективності застосування моделі Presentation, Practice, Production. Проведено аналіз навчальних матеріалів, завдань і вправ, а також оцінено їхній вплив на розвиток мовленнєвих навичок військовослужбовців.

Результати дослідження свідчать про високу ефективність підходу PPP у формуванні комунікативних навичок у військових, особливо в контексті міжнародного співробітництва та професійної діяльності.

Біографії авторів

Тетяна Миколаївна Сергієнко, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри іноземних мов та військового перекладу

Анна Робертівна Жукова, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

докторка філософії у галузі педагогіки, викладачка кафедри іноземних мов та військового перекладу,

Вікторія Шоптенко, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

викладачка кафедри іноземних мов та військового перекладу

Посилання

Douglas, Brown. (2007). Principles of Language Learning and Teaching. San Francisco: Pearson Longman. (Fifth edition).

Dorozhnia karta vdoskonalennia movnoi pidhotovky u Zbroinykh sylakh Ukrainy [Road map of improving the mobility of the Armed Forces of Ukraine]. Retrieved from https://www.mil.gov.ua/ content/education/doroznya_karta_2021.pdf. [in Ukrainian].

Kolisnichenko, A. (2024). Rol menedzhmentu navchalnoi diialnosti na urokakh inozemnykh mov u formuvanni inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti v uchniv pochatkovoi shkoly [The role of management of educational activities in foreign language lessons in the formation of foreign communicative competence in primary school students]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia [Problems of preparation of the current detector], 1 (29), 34-41 [in Ukrainian].

Konoplianyk, L. M. Komunikatyvno-kohnityvnyi pidkhid do navchannia inozemnoi movy profesiinoho spriamuvannia studentiv-fizykiv [Communication and communication skills for teaching foreign languages to professional students-physicians]. Retrieved from https://dspace.nau.edu.ua/bitstream/NAU/10365/_Konoplianyk_Cherkasy_2013.pdf [in Ukrainian].

Liashenko, U. I. (2024). Rozvytok hard ta softskills kursantiv vyshchykh morskykh navchalnykh zakladiv pry vyvchenni dystsypliny “Morska anhliiska mova” [Development of hard and soft skills of students of higher maritime educational institutions when studying the discipline “Maritime English”]. Science Rise: Pedagogical Education, 50-55. DOI: http://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304465 [in Ukrainian].

Osnovni zasady movnoi pidhotovky osobovoho skladu u systemi Ministerstva oborony Ukraіny [Basic principles of mobile logistics of personnel warehouse in the system of the Ministry of Defense of Ukraine]: Nakaz Ministerstva oborony Ukraіny (524/z/84) (08.08.2019). [in Ukrainian].

Oryza, F., Asad, F., & Soraya, I. (2022). Presentation-Practice-Production (PPP): Elicitation technique use by the English teacher to teach grammar. Journal of English Language Teaching “Foster Jelt”, 149-159.

Pasichnyk, C., Serhiienko, T., Humenchyk, O., Yevtushevsʹka, O., Khmilʹ, L., Tsupin, H., Kamentsev, D., Shalyhina, N. (2022). Military Specialized English (Missile troops and Artillery): navchalno-metodychnyy posibnyk Lviv: NASV.

Rebrii, I. M. (2018). Suchasni metody navchannia anhliiskoi movy dlia viiskovykh potreb [Modern methods of teaching English for university needs]. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho universytetu Povitrianykh Syl [Collection of scientific works of the Kharkiv National University of Natural Resources and Environment], 1 (55), 180-184 [in Ukrainian].

Serhiienko T., Neklesa O., & Sirco O. (2024). The peculiarities of the implementation of military specialized english course books in the educational process. Imidzh suchasnoho pedahoha [Image of a modern teacher], 6 (219), 95-98. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-6(219)-95-98

Serhiienko, T., & Neklesa, O. (2024). Scientific and methodological bases of implementation of ESP coursebooks in the educational process. In Linhvistyka, linhvodydaktyka ta mizhmovna komunikatsiia: suchasnyi stan ta problem [Linguistics, linguistics and international communication: current state and problems]: materialy II Mizhvuzivskoho zaochnoho naukovo-praktychnoho seminaru kafedry inozemnykh mov (pp. 142-146). Kharkiv: KhNUPS.

Shmyrko, O. (2010). Profesiinyi rozvytok maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy na zasadakh teorii konstruktyvizmu [Professional development of future foreign language teachers based on the theory of constructivism]. Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka. Pedahogika [Lviv National University named after Ivan Franko. Pedagogy], 26, 41-47 [in Ukrainian].

Shofiroh, N., & Noviyanti, M. (2024). The Effectiveness Of Presentation Practice Production (PPP) Model. In Teaching Speaking To 8th Graders. 1 English Language Education Department (pp. 92-99). Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo, Indonesia.

STANAG 6001 (Edition 4) Language Proficiency Levels. Retrieved from www,mod.gov.rs/stanag/ srpski_stanag_6001/STANAG%206001%20Edt%204%20LANGUAGEPR0FICIENCY%20LEVELS.pdf

Sitnov, Y. A. (2004). Kommunikativno-kognitivnaya metodika obucheniya inostrannim yazikam (na materiale slozhnikh grammaticheskikh yavlenii ispanskogo yazika) [Communicative-cognitive methods of teaching foreign languages (based on complex grammatical phenomena of the Spanish language)]: monografіya. Pyatigorsk: PGLU [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-15

Як цитувати

Сергієнко, Т. М., Жукова, А. Р., & Шоптенко, В. (2025). Relevance and effectiveness of the PPP approach in learning English in the military environment context . Імідж сучасного педагога, (4(223), 91–95. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-4(223)-91-95