Non-formal education in the European Union countries
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-48-51Анотація
Розглянуто використання неформальної освіти у вищій школі в країнах Європейського Союзу (ЄС) через вивчення онлайн-платформ неформальної освіти в ЄС. Зазначено, що у професійній підготовці майбутніх фахівців у країнах ЄС важливу роль відіграє використання неформальної освіти. Тому виникла необхідність в аналізі та виділені сучасних онлайн-платформ неформальної освіти. Аналіз опитування показав, що студенти зацікавлені в ознайомленні онлайн-платформ неформальної освіти, що застосовуються в ЄС. У досліджені визначено, що частіше студенти застосовують українські онлайн-платформи неформальної освіти. Застосування онлайн-платформ неформальної освіти у вищій школі наддасть змогу студентам отримати та розширити власні професійні знання. Знання та навички, отримані на онлайн-платформах ЄС, зроблять студентів конкурентоспроможнішими на ринку праці. Студенти зможуть отримувати міжнародний досвід під час навчання на платформах ЄС.
Посилання
Akymenko, I. (2024). Neformalna osvita yak aktualnyi trend suchasnoi osvity yevropy [Non-formal education as a current trend in modern European education]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Chernihivskyi kolehium» imeni T. H. Shevchenka [Bulletin of the National University «Chernihiv Collegium» named after T. G. Shevchenko], 184 (28), 3-7. DOI: https://doi.org/10.58407/visnik.242801 [in Ukrainian].
Akhnovska, І. (2020). Vidkryta ta neformalna osvita: komparatyvnyi analiz [Open and non-formal education: a comparative analysis]. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia [Economics and management organization], 4 (36), 66-76. DOI: https://doi.org/10.31558/2307-2318.2019.4.7 [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine «On Education»]: vid 05.09.2017 № 2145-VIII. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Platformy dlia vdoskonalennia navychok i samorozvytku [Ministry of Education and Science of Ukraine. Platforms for improving skills and self-development]. Retrieved from https://mon.gov.ua/news/platformi-dlya-vdoskonalennya-navichok-i-samorozvitku [in Ukrainian].
Poriadok vyznannia u vyshchii ta fakhovii peredvyshchii osviti rezultativ navchannia, zdobutykh shliakhom neformalnoi ta/abo informalnoi osvity [Procedure for recognition in higher and professional pre-higher education of learning outcomes obtained through non-formal and/or informal education]: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 08 liutoho 2022 roku № 130. Retrieved from https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennya-poryadku-viznannya-u-vishij-ta-fahovij-peredvishij-osviti-rezultativ-navchannya-zdobutih-shlyahom-noformalnoyi-taabo-informalnoyi-osviti [in Ukrainian].
Saveliev, Y. (2021). Neformalna osvita yak instrument rozvytku dodatkovykh mozhlyvostei molodi [Non-formal education as a tool for developing additional opportunities for youth]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK» [Academic notes of the KROK University], 1 (61), 228-232. DOI: https://doi.org/10.31732/2663-2209-2021-61-228-232 [in Ukrainian].
Stratehiia staloho rozvytku Ukrainy do 2030 roku [Sustainable Development Strategy of Ukraine until 2030]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/722/2019#Text [in Ukrainian].
Tovkanets, H. (2023). Neperervna pedahohichna osvita v yevropeiskomu osvitnomu prostori: dosvid Danii i Norvehii [Continuous pedagogical education in the European educational space: the experience of Denmark and Norway]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern], 2 (209), 36-41. DOI: https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-36-41 [in Ukrainian].
Best online learning platforms of 2025. Retrieved from https://slashdot.org/software/?q=Future +Learn+ [in English].
Strategic framework for European cooperation in education and training towards the European education area and beyond. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/EN/legal-content/summary/strategic-framework-for-european-cooperation-in-education-and-training-towards-the-european-education-area-and-beyond.html#:~:text=the%20current%20decade.-,The%20strategic%20 framework%20for%20European%20cooperation%20in%20education%20and%20 training,learning%20and%20the%20exchange%20of [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).