Формування логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку засобами сучасних ігрових технологій

Автор(и)

  • Дарія Олександрівна Труш Опорний заклад «Хомутецька гімназія Миргородської міської ради Полтавської області», Україна https://orcid.org/0009-0004-9193-5940
  • Оксана Григорівна Вільхова Полтавський національний педагогічний універистет імені В.Г.Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9152-2511

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-98-101

Ключові слова:

логіко-математична компетентність; формування елементарних математичних уявлень; діти дошкільного віку; сучасні ігрові технології; вихователі;, заклади дошкільної освіти

Анотація

Розглянуто питання особливостей формування логіко-математичної компетентності дошкільників засобами сучасних ігрових технологій. З’ясовано, що серед дітей дошкільного віку можна виділити тих, які успішно засвоюють зміст математичної освіти та тих, хто не може засвоїти елементарні математичні уявлення у традиційній формі подання інформації. Доведена доцільність пошуку таких форм роботи, які б давали позитивний результат. Насамперед, це використання вихователями закладів дошкільної освіти сучасних ігрових технологій. Схарактеризовано особливості використання «Паличок Кюїзенера» у процесі формування логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку.

Біографії авторів

Дарія Олександрівна Труш, Опорний заклад «Хомутецька гімназія Миргородської міської ради Полтавської області»

магістерка початкової освіти, спеціалістка корекційної освіти, заступниця директора дошкільної ланки

Оксана Григорівна Вільхова, Полтавський національний педагогічний універистет імені В.Г.Короленка

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри дошкільної освіти

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти : нормативний документ. 2021. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf

Дидактичні ігри з математики для дошкільнят. 2023. URL: https://anelok.in.ua/strong-dydaktychni-ihry-z-matematyky-dlia-doshkilniat-strong/

Інновації у формуванні логіко-математичної компетенції / Управління освіти адміністрації Салтівського району Харківської міської ради. 2022. URL: http://salt-ruo.edu.kh.ua/doshkiljna_osvita/rekomendacii_pedagogam/innovacii_u_formuvanni_logiko-matematichnoi_kompetencii/

Ковалевська Н., Пасічніченко А. Вплив сучасних розвивальних ігор на формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку. Педагогічні науки. 2022. № 80. С. 3–10.

Розвиваючі ігри, допомога Кюїзенера. Розвиваючі ігри, допомога Дьєнеша. На допомогу методичній службі (інструктивно-методичні матеріали на допомогу методистам, які опікуються дошкільною освітою) / уклад. Л. Б. Міщенко. Суми : Ніко, 2013. 112 с.

Тарнавська Н. П. Особливості математичної підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі. Формування професійної компетентності майбутніх педагогів дошкільної та початкової освіти : зб. наук.-метод. праць. Житомир, 2014. С. 352–356.

References

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]: normatyvnyi dokument. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].

Dydaktychni ihry z matematyky dlia doshkilniat [Didactic math games for preschoolers]. (2023). Retrieved from https://anelok.in.ua/strong-dydaktychni-ihry-z-matematyky-dlia-doshkilniat-strong/ [in Ukrainian].

Innovatsii u formuvanni lohiko-matematychnoi kompetentsii [Innovations in the formation of logical-mathematical competence]. Upravlinnia osvity administratsii Saltivskoho raionu Kharkivskoi miskoi rady. (2022). Retrieved from http://salt-ruo.edu.kh.ua/doshkiljna_osvita/rekomendacii_pedagogam/innovacii_u_formuvanni_logiko-matematichnoi_kompetencii/ [in Ukrainian].

Kovalevska, N., & Pasichnichenko, A. (2022). Vplyv suchasnykh rozvyvalnykh ihor na formuvannia ihrovoi kompetentnosti ditei doshkilnoho viku [The influence of modern educational games on the formation of game competence of preschool children]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 80, 3-10 [in Ukrainian].

Mishchenko, L. B. (2013). Rozvyvaiuchi ihry, dopomoha Kiuizenera. Rozvyvaiuchi ihry, dopomoha Dienesha. Na dopomohu metodychnii sluzhbi (instruktyvno-metodychni materialy na dopomohu metodystam, yaki opikuiutsia doshkilnoiu osvitoiu) [Educational games, Kuisener's help. Educational games, help from Dienes. To help the methodical service (instructional and methodical materials to help methodologists who take care of preschool education)]. Sumy: Niko [in Ukrainian].

Tarnavska, N. P. (2014). Osoblyvosti matematychnoi pidhotovky ditei starshoho doshkilnoho viku do navchannia v shkoli [Peculiarities of mathematical preparation of older preschool children for schooling]. In Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv doshkilnoi ta pochatkovoi osvity [Formation of professional competence of future teachers of preschool and primary education]: zbirnyk naukovo-metodychnykh prats (pp. 352-356). Zhytomyr [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-25

Як цитувати

Труш, Д. О., & Вільхова, О. Г. (2024). Формування логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку засобами сучасних ігрових технологій . Імідж сучасного педагога, (5(218), 98–101. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-5(218)-98-101