Забезпечення набуття педагогічними працівниками ЗП(ПТ)О soft skills в умовах воєнного стану

Автор(и)

  • Володимир Сергійович Кулішов Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДВНЗ УМО НАПН України, Україна https://orcid.org/0000-0003-3262-796X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-57-61

Ключові слова:

soft skills; педагогічні працівники ЗП(ПТ)О; професійна діяльність; ринок праці; роботодавці; міжособистісна взаємодія; воєнний стан

Анотація

Присвячено питанням формування та розвитку soft skills у педагогічних працівників ЗП(ПТ)О – майстрів виробничого навчання та викладачів професійно-теоретичної підготовки. Уточнено сутність і зміст поняття «soft skills» у вітчизняній педагогічній теорії та практиці, розкрито визначальну роль соціальних навичок за результатами аналізу ринку праці та запитів роботодавців. Обґрунтовано значення соціальних (м’яких) навичок для успішної професійної діяльності сучасного фахівця, проаналізовано рейтинг найактуальніших серед педагогів ЗП(ПТ)О soft skills в умовах воєнного стану. Наведено досвід Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти з питань формування та розвитку soft skills педагогічних працівників ЗП(ПТ)О у міжкурсовий період (неформальна та інформальна освіта) в умовах воєнного стану.

Біографія автора

Володимир Сергійович Кулішов, Білоцерківський інститут неперервної професійної освіти ДВНЗ УМО НАПН України

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки, психології та менеджменту

Посилання

Безлюдна Н., Дудник Н. Формування soft skills у майбутніх педагогів як умова реалізації професійного стандарту вчителя. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2021. Вип. 2 (6). С. 137–143.

Коваль К. О. Розвиток «soft skills» у студентів – один із важливих чинників працевлаштування. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2015. № 2. С. 162–167.

Наход С. А. Значущість «soft skills» для професійного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2018. Вип. 63. С. 131–136.

План роботи Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти на 2024 рік /наукова ред., упоряд. В. Сидоренко. Біла Церква : БІНПО, 2023. 164 с. URL: https://binpo.com.ua/wp-content/uploads/2023/12/план-роботи-БІНПО-на-2024-рік.pdf

Степанова Н. М. Розвиток soft skills майбутніх педагогів під час викладання громадянознавчих курсів у закладі вищої освіти. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах журн. (категорія «Б»). 2023. № 1 (208). С. 35–38.

Фамілярська Л. Особливості розвитку сучасного педагога в системі післядипломної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education. 2017. № 6 (14). С. 43–47.

References

Bezliudna, N., & Dudnyk, N. (2021). Formuvannia soft skills u maybutnikh pedahohiv yak umova realizatsiyi profesiynoho standartu vchytelia [Formation of soft skills in future teachers as a condition for the implementation of the teacher's professional standard]. Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoyi shkoly [Psychological and pedagogical problems of the modern school], 2 (6), 137-143 [in Ukrainian].

Koval, K. O. (2015). Rozvytok «soft skills» u studentiv odyn iz vazhlyvykh chynnykiv pratsevlashtuvannia [The development of "soft skills" among students is one of the important factors of employment]. Visnyk Vinnytsʹkoho politekhnichnoho instytutu [Bulletin of the Vinnytsia Polytechnic Institute], 2, 162-167 [in Ukrainian].

Nakhod, S. A. (2018). Znachushchistʹ «soft skills» dlia profesiynoho stanovlennia maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesiy [The importance of "soft skills" for the professional development of future specialists in socio-economic professions]. Naukovyi chasopys Natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu im. M.P. Drahomanova. Seriy 5; Pedahohichni nauky: realiyi ta perspektyvy [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Seriy 5: Pedagogical sciences: realities and prospects], 63, 131-136 [in Ukrainian].

Sydorenko, V. V. (2023). Plan roboty Bilotserkivsʹkoho instytutu neperervnoyi profesiynoyi osvity na 2024 rik [Work plan of Bila Tserkva Institute of Continuous Professional Education for 2024]. Bila Tserkva. Retrieved from https://binpo.com.ua/wp-content/uploads/2023/12/план-роботи-БІНПО-на-2024-рік.pdf [in Ukrainian].

Stepanova, N. M. (2023). Rozvytok soft skills maybutnikh pedahohiv pid chas vykladannia hromadianoznavchykh kursiv u zakladi vyshchoyi osvity [Development of soft skills of future teachers during the teaching of civics courses in a higher education institution]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 1 (208), 35-38 [in Ukrainian].

Familyarsʹka, L. (2017). Osoblyvosti rozvytku suchasnoho pedahoha v systemi pisliadyplomnoyi osvity [Peculiarities of the development of a modern teacher in the system of postgraduate education]. ScienceRise: Pedagogical Education, 6 (14), 43-47 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-30

Як цитувати

Кулішов, В. С. (2024). Забезпечення набуття педагогічними працівниками ЗП(ПТ)О soft skills в умовах воєнного стану . Імідж сучасного педагога, (4(217), 57–61. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-57-61

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА