Забезпечення набуття педагогічними працівниками ЗП(ПТ)О soft skills в умовах воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-4(217)-57-61Ключові слова:
soft skills; педагогічні працівники ЗП(ПТ)О; професійна діяльність; ринок праці; роботодавці; міжособистісна взаємодія; воєнний станАнотація
Присвячено питанням формування та розвитку soft skills у педагогічних працівників ЗП(ПТ)О – майстрів виробничого навчання та викладачів професійно-теоретичної підготовки. Уточнено сутність і зміст поняття «soft skills» у вітчизняній педагогічній теорії та практиці, розкрито визначальну роль соціальних навичок за результатами аналізу ринку праці та запитів роботодавців. Обґрунтовано значення соціальних (м’яких) навичок для успішної професійної діяльності сучасного фахівця, проаналізовано рейтинг найактуальніших серед педагогів ЗП(ПТ)О soft skills в умовах воєнного стану. Наведено досвід Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти з питань формування та розвитку soft skills педагогічних працівників ЗП(ПТ)О у міжкурсовий період (неформальна та інформальна освіта) в умовах воєнного стану.
Посилання
Безлюдна Н., Дудник Н. Формування soft skills у майбутніх педагогів як умова реалізації професійного стандарту вчителя. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи. 2021. Вип. 2 (6). С. 137–143.
Коваль К. О. Розвиток «soft skills» у студентів – один із важливих чинників працевлаштування. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2015. № 2. С. 162–167.
Наход С. А. Значущість «soft skills» для професійного становлення майбутніх фахівців соціономічних професій. Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2018. Вип. 63. С. 131–136.
План роботи Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти на 2024 рік /наукова ред., упоряд. В. Сидоренко. Біла Церква : БІНПО, 2023. 164 с. URL: https://binpo.com.ua/wp-content/uploads/2023/12/план-роботи-БІНПО-на-2024-рік.pdf
Степанова Н. М. Розвиток soft skills майбутніх педагогів під час викладання громадянознавчих курсів у закладі вищої освіти. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах журн. (категорія «Б»). 2023. № 1 (208). С. 35–38.
Фамілярська Л. Особливості розвитку сучасного педагога в системі післядипломної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education. 2017. № 6 (14). С. 43–47.
References
Bezliudna, N., & Dudnyk, N. (2021). Formuvannia soft skills u maybutnikh pedahohiv yak umova realizatsiyi profesiynoho standartu vchytelia [Formation of soft skills in future teachers as a condition for the implementation of the teacher's professional standard]. Psykholoho-pedahohichni problemy suchasnoyi shkoly [Psychological and pedagogical problems of the modern school], 2 (6), 137-143 [in Ukrainian].
Koval, K. O. (2015). Rozvytok «soft skills» u studentiv odyn iz vazhlyvykh chynnykiv pratsevlashtuvannia [The development of "soft skills" among students is one of the important factors of employment]. Visnyk Vinnytsʹkoho politekhnichnoho instytutu [Bulletin of the Vinnytsia Polytechnic Institute], 2, 162-167 [in Ukrainian].
Nakhod, S. A. (2018). Znachushchistʹ «soft skills» dlia profesiynoho stanovlennia maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesiy [The importance of "soft skills" for the professional development of future specialists in socio-economic professions]. Naukovyi chasopys Natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu im. M.P. Drahomanova. Seriy 5; Pedahohichni nauky: realiyi ta perspektyvy [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Seriy 5: Pedagogical sciences: realities and prospects], 63, 131-136 [in Ukrainian].
Sydorenko, V. V. (2023). Plan roboty Bilotserkivsʹkoho instytutu neperervnoyi profesiynoyi osvity na 2024 rik [Work plan of Bila Tserkva Institute of Continuous Professional Education for 2024]. Bila Tserkva. Retrieved from https://binpo.com.ua/wp-content/uploads/2023/12/план-роботи-БІНПО-на-2024-рік.pdf [in Ukrainian].
Stepanova, N. M. (2023). Rozvytok soft skills maybutnikh pedahohiv pid chas vykladannia hromadianoznavchykh kursiv u zakladi vyshchoyi osvity [Development of soft skills of future teachers during the teaching of civics courses in a higher education institution]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 1 (208), 35-38 [in Ukrainian].
Familyarsʹka, L. (2017). Osoblyvosti rozvytku suchasnoho pedahoha v systemi pisliadyplomnoyi osvity [Peculiarities of the development of a modern teacher in the system of postgraduate education]. ScienceRise: Pedagogical Education, 6 (14), 43-47 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).