Створення освітніх можливостей для українських дітей у Варшаві під час війни: сучасний стан і виклики
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-3(216)-40-43Ключові слова:
освіта під час війни; освіта дітей-біженців; психосоціальна підтримка; зарубіжний досвідАнотація
Представлено результати огляду освітніх можливостей для українських дітей-біженців, створених органами місцевого самоврядування у місті Варшава, як приклад успішної зарубіжної практики. Зазначено, що діти мали можливість продовжити навчання в двох системах освіти. Проводяться позашкільні заходи для інтеграції українських дітей у місцеве освітнє середовище, надається психосоціальна підтримка рідною мовою для збереження ментального здоров’я українських дітей-біженців та їхніх батьків. Для створення безпечного освітнього середовища для українських дітей, працевлаштовані в освітні заклади українські асистенти вчителів та полікультурні асистенти. Визначено основні виклики: багато учнів перебувають поза межами шкільної системи, відсутність рівних можливостей учнів щодо складання іспитів, нестача педагогічних кадрів.
Посилання
Ничкало Н., Овчарук O., Гордієнко В., Іванюк І. Українська освіта в умовах російської війни: випробування, новий досвід, перспективи. Вісник кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття». 2022. № 1 (5). С. 7–39. DOI: https://doi.org/10.35387/ucj.1(5).2022.7-39
Регіональне бюро УВКБ ООН для Європи та УВКБ ООН в Україні. Життя на паузі: наміри та перспективи біженців, осіб, що повертаються, та ВПО з України. Регіональний звіт щодо намірів. 2024. № 5. URL: https://www.unhcr.org/ua/wp-content/uploads/sites/38/2024/03/UNHCR-LIVES-ON-HOLD-5-INTENTIONS-OF-REF-REF-RETURNEES-AND-IDPS-FROM-UKR-SUMMARY_UKR.pdf (дата звернення: 19.05.2024)
Amnesty International. Podsumowanie rocznego projektu badawczego “Uchodźcy z Ukrainy w Polsce”. URL: https://www.amnesty.org.pl/wp-content/uploads/2023/06/Podsumowanie-rocznego-projektu-badawczego-Uchodzcy-z-Ukrainy-w-Polsce.pdf (дата звернення: 19.05.2024)
British Council. Empowering Education. Understanding Teachers` Needs in Multicultural Classrooms. Warsaw : British Council, 2024. 39 p.
Edukacja: Warszawa dla Ukrainy. URL: https://edukacja.um.warszawa.pl/edukacja-warszawa-dla-ukrainy (дата звернення: 19.05.2024)
Fundację Rozwoju Społeczeństwa. Diagnoza potrzeb dzieci i młodzieży uciekających przed wojną w Ukrainie. Perspektywa społeczności ukraińskiej w Polsce. URL: https://biblioteki.org/publikacje/diagnoza-potrzeb-dzieci-i-mlodziezy-uciekajacych-przed-wojna-w-ukrainie-cz-2-perspektywa-spolecznosci-ukrainskiej-w-polsce/?fbclid=IwAR0X3S-2SZ1NWJ7gNyweNujvqQGB9Tiez-V3PAlBk_ffYeaRBhvMBd0GZI8 (дата звернення: 19.05.2024)
Herbst M., Sitek M. Education in exile: Ukrainian refugee students in the schooling system in Poland following the Russian–Ukrainian war. European Journal of Education: Research, Development and Policies. 2023. Vol. 58, no. 4. P. 575–594. DOI: https://doi.org/10.1111/ejed.12587
Interfax-Україна. Кількість біженців з України зі статусом тимчасовго захисту в ЄС у грудні зросла на 37,6 тис. URL: https://interfax.com.ua/news/general/965933.html (дата звернення: 19.05.2024)
Środowiskowa pomoc uchodżom wojennym z Ukrainy. W stronę środowiskowych usług społecznych. Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2023. S. 223–265.
UNESCO. Ukrainian refugees’ pathways to inclusion in education: Insights from host countries. URL: https://www.unesco.org/en/articles/ukrainian-refugees-pathways-inclusion-education-insights-host-countries?hub=343 (дата звернення: 19.05.2024)
References
Nychkalo, N., Ovcharuk, O., Нordiienko, V., & Ivanyuk, I. (2022). Ukrainska osvita v umovakh rosiiskoi viiny: vyprobuvannia, novyi dosvid, perspektyvy [Ukrainian education in the conditions of the russian war: trials, new experiences, prospects]. Visnyk kafedry YuNESKO Neperervna profesiina osvita XXI stolittia [UNESCO Chair Journal Lifelong Professional Education in the XXI Century], 1 (5), 7-39. DOI: https://doi.org/10.35387/ucj.1(5).2022.7-39 [in Ukrainian].
UNHCR Regional Bureau for Europe and UNHCR Ukraine. (2024). Zhyttia na pauzi: namiry ta perspektyvy bizhentsiv, osib, shcho povertaiutsia, ta VPO z Ukrainy [Life on Pause: Intentions and Perspectives of Refugees, Returnees and IDPs from Ukraine]. Rehionalnyi zvit shchodo namiriv [Regional report on intentions], 5. Retrieved from https://www.unhcr.org/ua/wp-content/uploads/sites/38/2024/03/UNHCR-LIVES-ON-HOLD-5-INTENTIONS-OF-REF-REF-RETURNEES-AND-IDPS-FROM-UKR-SUMMARY_UKR.pdf [in Ukrainian].
Amnesty International. (2023). Podsumowanie rocznego projektu badawczego “Uchodźcy z Ukrainy w Polsce”. Retrieved from https://www.amnesty.org.pl/wp-content/uploads/2023/06/Podsumowanie-rocznego-projektu-badawczego-Uchodzcy-z-Ukrainy-w-Polsce.pdf [in Polish].
British Council. (2024). Empowering Education. Understanding Teachers` Needs in Multicultural Classrooms. Warsaw: British Council [in English].
Edukacja: Warszawa dla Ukrainy. (2024) Retrieved from https://edukacja.um.warszawa.pl/edukacja-warszawa-dla-ukrainy [in Polish].
Fundację Rozwoju Społeczeństwa. (2023). Diagnoza potrzeb dzieci i młodzieży uciekających przed wojną w Ukrainie. Perspektywa społeczności ukraińskiej w Polsce. Retrieved from https://biblioteki.org/publikacje/diagnoza-potrzeb-dzieci-i-mlodziezy-uciekajacych-przed-wojna-w-ukrainie-cz-2-perspektywa-spolecznosci-ukrainskiej-w-polsce/?fbclid=IwAR0X3S-2SZ1NWJ7gNyweNujvqQGB9Tiez-V3PAlBk_ffYeaRBhvMBd0GZI8 [in Polish].
Herbst, M., & Sitek, M. (2023). Education in exile: Ukrainian refugee students in the schooling system in Poland following the Russian–Ukrainian war. European Journal of Education: Research, Development and Policies, 58 (4), 575-594. DOI: https://doi.org/10.1111/ejed.12587 [in English]
Interfax-Ukraine. (2024). Kilkist bizhentsiv z Ukrainy zi statusom tymchasovho zakhystu v YeS u hrudni zrosla na 37,6 tys. [The number of refugees from Ukraine with temporary protection status in the EU increased by 37.6 thousand in December]. Retrieved from https://interfax.com.ua/news/general/965933.html [in Ukrainian].
Środowiskowa pomoc uchodżom wojennym z Ukrainy. (2023). W stronę środowiskowych usług społecznych. Warszawa: Uniwersytet Warszawski, 223-265 [in Polish].
UNESCO. (2023). Ukrainian refugees’ pathways to inclusion in education: Insights from host countries. Retrieved from https://www.unesco.org/en/articles/ukrainian-refugees-pathways-inclusion-education-insights-host-countries?hub=343 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).