Traditional and innovative models of managing teachers' professional development in management theory

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-118-123

Ключові слова:

наукові підходи; професійний розвиток педагогів; традиційні та інноваційні моделі професійного розвитку педагогів; підвищення кваліфікації; інтеграція; дистанційні платформи

Анотація

Актуальність досліджуваної проблеми обумовлена динамічним розвитком цивілізації та появою нових форм підвищення кваліфікації та професійного розвитку педагогів. У статті досліджено традиційні та інноваційні моделі управління професійним розвитком педагогів у контексті теорії менеджменту.  Метою статті є аналіз традиційних та інноваційних моделей професійного розвитку педагогів у дослідженнях сучасних учених. Аналіз праць, репрезентованих у статті, показав, що наукові знахідки у царині вдосконалення шляхів управління професійним розвитком педагогів пов’язані з інтеграцією різних наукових і практико-орієнтованих підходів задля підтримання психологічного та дидактичного комфорту у спілкуванні учасників освітнього процесу; пошуку універсальних та індивідуальних програм підвищення кваліфікації у дистанційному та змішаному режимах; урахуванні організаційних факторів у навчанні вчителів на робочому місці. Автор пропонує виділяти у традиційних моделях професійного розвитку педагогів такі важливі характеристики, як-то: ієрархічний підхід; універсальні навчальні програми; періодичний професійний розвиток. Підкреслюється, що ці компоненти  спричиняють відсутність персоналізації у навчанні педагогів, що не повністю задовольняє зростаючі потреби сучасних педагогів. Це визнання призвело до переходу до інноваційних та індивідуальних підходів в управлінні професійним розвитком учителів. Тому наголошується на таких інноваційних моделях, як-то: спільні професійні навчальні спільноти; індивідуальні плани професійного розвитку; інтеграція технологій і платформ онлайн-навчання. Критично досліджується взаємодія між підвищенням кваліфікації вчителів, впливом на організаційну культуру, адаптацією до мінливих освітніх потреб при формуванні інноваційних моделей. На думку автора, злиття традиційних та інноваційних моделей професійного розвитку педагогів, кероване вдумливим керівництвом і чуйною організаційною культурою, може призвести до ефективнішого та повноціннішого професійного розвитку педагогів. Перспективи подальших досліджень полягатимуть в оцінці ефективності дистанційних форм навчання педагогів, а також структуруванні критеріїв такої оцінки.

Біографії авторів

Oksana Bodnar, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

докторка педагогічних наук, професорка, професорка кафедри педагогіки та менеджменту освіти

Yuwei Zhang, Китайський університет політичних наук і права

адміністраторка управління безпеки кіберпростору

Посилання

Hord, S. M. (2004). Learning together, leading together: Changing schools through professional learning communities. New York: Teachers College Press & NSDC Retrieved from ttps://www.scirp.org/reference/ReferencesPapers?ReferenceID=2633014 (accessed: 26.01.2024 р.) [English].

Gorbunova, N., Gluzman, N., & Osadchaya, І. et al. (2021). Formation of future teachers' professionalism as a condition of career development. Knowledge, Man, and Civilization: Proceedings of International Scientific Congress ISCKMC, 20, 1-15. Retrieved from https://doi.org/10.15405/epsbs.2021.05.80 (accessed: 20.12.2023р.) [English].

Topuzov О., Malykhin, O., & Aristova N. (2021). System of psychological and didactic tasks, players in the educational process face the paradigm "teachers – schoolchildren – parents" amid the covid-19 pandemic. Education: Modern Discourses, 4, 23-31. Retrieved from https://doi.org/10.37472/2617-3107-2021-4-03 (accessed: 13.02.2024р.) [English].

Guskey, T. R. (2003). What makes professional development effective? Phi Delta Kappan, 84 (10), 748-750. Retrieved from https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/003172170308401007 (accessed: 13.11.2023р.) [English].

Greenhow, C., & Lewin, C. (2016). Social media and education: Reconceptualizing the boundaries of formal and informal learning. Learning, Media and Technology, 41 (1), 6-30. (accessed: 15.01.2024р.) [English].

Wuryaningsih, W., Susilastuti, D. H., Darwin, M., & Pierewan, A. C. (2019). Effects of web-based learning and f2f learning on teachers achievement in teacher training program in Indonesia. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 14, 21, 123. Retrieved from https://doi.org/10.3991/ijet.v14i21.10736 (accessed: 20.02.2024р.) [English].

Evers, A., Heijden, B., & Kreijns, K. (2016). Organizational and task factors influencing teachers' professional development at work. European Journal of Training and Development, 40 (1), 36-55. Retrieved from https://doi.org/10.1108/ejtd-03-2015-0023 (accessed: 21.12.2023р.) [English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-16

Як цитувати

Bodnar, O., & Zhang, Y. (2024). Traditional and innovative models of managing teachers’ professional development in management theory . Імідж сучасного педагога, (2(215), 118–123. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-118-123

Номер

Розділ

ДОСВІД ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН