Розвиток пізнавальної активності та уяви старшокласників за допомогою дослідницької діяльності
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2024-2(215)-150-155Ключові слова:
старшокласник; дослідницька діяльність; уява; пізнавальна активність; мислення; розвитокАнотація
Проаналізовано проблематику розвитку уяви та пізнавальної діяльності за допомогою дослідницької діяльності. Розглянуто вплив здобутих знань, віку, особистих якостей старшокласників на дослідницьку діяльність. Показано важливість упровадження інтерактивних завдань, методів, дослідницької діяльності на уроках для всебічного розвитку особистості. Оскільки дана проблематика є актуальною, то розгляд даного питання є необхідним. Наразі, багато науковців досліджують дане питання для покращення освітнього процесу, для винайдення нових навчальних прийомів. Визначено необхідність упровадження досліджень в освітній процес, вплив дослідницької діяльності на життєвий шлях, розвиток пам’яті, навичок, уяви, вмінь, уваги старшокласника.
Посилання
Білик Н. І., Добряк І. В. Сучасний урок: 50 способів порефлексувати : електрон. навч.-метод. посіб. Полтава : ПОІППО ім. М. В. Остроградського, 2021. 74 с. URL: https://ed.poippo.pl.ua/handle/022518134/513
Ващенко Л. С. Розвиток дослідницьких умінь старшокласників в умовах профільної школи. Біологія і хімія у рідній школі. 2017. № 3. С. 23–27.
Вовченко О. М., Гончарова Г. С., Канівець З. М. Методика предметно-мовного інтегрованого навчання (CLIL) у дії (за результатами дослідно-експериментальної діяльності). Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2022. № 5 (206). С. 113–118.
Дуткевич Т. В. Дитяча психологія : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 424 с.
Калюжна Ю. Особливості розвитку пізнавальних інтересів підлітків та старшокласників. Витоки педагогічної майстерності. 2017. Вип. 19. С. 171–176.
Лиходєєва Г. В. Навчально-дослідницькі уміння та дослідницька діяльність учнів у психолого-педагогічній літературі. Дидактика математики: проблеми і дослідження. 2007. Вип. 27. С. 89–94. URL: http://dm.inf.ua/_27/89-94%2027_2007.pdf
Лучанінова О. П. Сучасні підходи до розвитку дослідницької компетентності магістрів з професійної освіти у процесі підготовки кваліфікаційної роботи. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2022. № 5 (206). С. 10–15. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-10-15 URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/267337
Носачов В. В., Ключник І. Г. Організаційні форми і принципи формування дослідницьких умінь учнів у навчанні геометрії. Наукові записки молодих учених. 2023. № 12. С. 1–10.
Хоменко О. В. Дослідницька діяльність на уроках української мови та літератури як засіб формування ключових компетенцій учнів. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Педагогіка і психологія. Педагогічні науки. 2021. № 1 (21). С. 96–101.
Ягенська Г. В., Степанюк А. В. Формування дослідницьких умінь школярів у галузі природничих наук (друга половина XX – початок XXI століття) : монографія. Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2021. 282 с.
References
Bilyk, N. I., & Dobriak, I. V. (2021). Suchasnyi urok: 50 sposobiv porefleksuvaty [Modern lesson: 50 ways to reflect]: elektron. navch.-metod. posib. Poltava: POIPPO im. M. V. Ostrohradskoho. Retrieved from https://ed.poippo.pl.ua/handle/022518134/513 [in Ukrainian].
Vashchenko, L. S. (2017). Rozvytok doslidnytskykh umin starshoklasnykiv v umovakh profilnoi shkoly [Development of research skills of high school students in the conditions of a specialized school]. Biolohiia i khimiia u ridnii shkoli [Biology and chemistry at native school], 3, 23-27 [in Ukrainian].
Vovchenko, O. M., Honcharova, H. S., & Kanivets, Z. M. (2022). Metodyka predmetno-movnoho intehrovanoho navchannia (CLIL) u dii (za rezultatamy doslidno-eksperymentalnoi diialnosti) [Methodology of subject-language integrated learning (CLIL) in action (based on the results of research and experimental activities)]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 5 (206), 113-118 [in Ukrainian].
Dutkevych, T. V. (2012). Dytiacha psykholohiia [Child psychology]: navchalnyi posibnyk. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
Kaliuzhna, Yu. (2017). Osoblyvosti rozvytku piznavalnykh interesiv pidlitkiv ta starshoklasnykiv [Peculiarities of the development of cognitive interests of teenagers and high school students]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [Origins of pedagogical skills], 19, 171-176 [in Ukrainian].
Lykhodieieva, G. V. (2007). Navchalno-doslidnytski uminnia ta doslidnytska diialnist uchniv u psykholoho-pedahohichnii literature [Educational and research skills and research activities of students in psychological and pedagogical literature]. Dydaktyka matematyky: problemy i doslidzhennia [Didactics of mathematics: problems and research], 27, 89-94. Retrieved from http://dm.inf.ua/_27/89-94%2027_2007.pdf
Luchaninova, O. P. (2022). Suchasni pidkhody do rozvytku doslidnytskoi kompetentnosti mahistriv z profesiinoi osvity u protsesi pidhotovky kvalifikatsiinoi roboty [Modern approaches to the development of research competence of masters in professional education in the process of preparing a qualification paper]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 5 (206), 10-15. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-10-15
URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/267337 [in Ukrainian].
Nosachov, V. V., & Kliuchnyk, I. H. (2023). Orhanizatsiini formy i pryntsypy formuvannia doslidnytskykh umin uchniv u navchanni heometrii [Organizational forms and principles of formation of students' research skills in teaching geometry]. Naukovi zapysky molodykh uchenykh [Scientific notes of young scientists], 12, 1-10 [in Ukrainian].
Khomenko, O. V. (2021). Doslidnytska diialnist na urokakh ukrainskoi movy ta literatury yak zasib formuvannia kliuchovykh kompetentsii uchniv [Research activities in Ukrainian language and literature classes as a means of forming key student competencies]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia. Pedahohichni nauky [Bulletin of Alfred Nobel University. Pedagogy and psychology. Pedagogical sciences], 1 (21), 96-101 [in Ukrainian].
Yahenska, G. V., & Stepaniuk, A. V. (2021). Formuvannia doslidnytskykh umin shkoliariv u haluzi pryrodnychykh nauk (druha polovyna XX – pochatok XXI stolittia) [Formation of research skills of schoolchildren in the field of natural sciences (second half of the 20th - beginning of the 21st century)]: monohrafiia. Ternopil: TNPU im. V. Hnatiuka [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).