ВАУ-ефект у навчанні дорослих: із практики проведення освітніх івентів
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-31-36Ключові слова:
навчання дорослих; неперервна освіта; освітній івент; ВАУ-ефект; надихаюче освітнє середовище; теорія «третіх місць»Анотація
На підставі узагальненого практичного досвіду організації та проведення освітніх івентів у системі неперервної педагогічної освіти здійснено аналіз ВАУ-ефекту в освіті дорослих, його вплив на мотивацію та саморозвиток педагога; представлено особливості підготовки та проведення освітнього івенту.
Презентовано технологію освітнього івенту: принципи, інструменти, правила успішного заходу; описано досвід проведення освітніх івентів у системі неперервної освіти на базі Полтавської академії неперервної освіти ім. М. В. Остроградського.
Посилання
Аніщенко О., Лук’янова Л., Прийма С. Неформальна освіта дорослих – освітній тренд ХХІ століття. Рідна школа. 2017. № 11/12. С. 3–7. URL: https://lib.iitta.gov.ua/710422/1/Anishchenko,%20Lukianova,%20Pryima%20_%20Non-formal%20education%20of%20adults.pdf
Водолазська Т. В. Місце традицій чи простір інновацій: трансформації української школи. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. 2019. № 4 (187). С. 11–14.
Гохстрат Е., Гейн А. Теорія навчання Девіда Колба в музеї. Мрійник, Мислитель, Прагматик, Діяч. Київ : Музейний простір, 2015. 347 с.
Литвин В. Сучасні аспекти організації неформальної освіти майбутніх педагогів. Вісник післядипломної освіти. Педагогічні науки. 2021. Вип. 17 (46). С. 63–75. URL: https://doi.org/10.32405/2218‐7650‐2021‐17(46)
Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи : монографія / за заг. ред.: Н. Г. Ничкало, І. Ф. Прокопенка. Київ ; Харків : Ін-т освіти дорослих імені І. Зязюна НАПН України : Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020. 544 с.
Рассказова О. Л. Методичний супровід організації та проведення фестивалів неформальної освіти дорослих. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2018. Вип. 58/59. С. 173–180. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2018_58-59_24
References
Anishchenko, O., Lukianova, L., & Pryima, S. (2017). Neformalna osvita doroslykh – osvitnii trend XXI stolittia [Informal education of adults is an educational trend of the 21st century]. Ridna shkola [Native school], 11/12, 3-7. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/710422/1/Anishchenko,%20Lukianova,%20Pryima%20_%20Non-formal%20education%20of%20adults.pdf [in Ukrainian].
Vodolazska, T. V. (2019). Mistse tradytsii chy prostir innovatsii: transformatsii ukrainskoi shkoly [A place of traditions or a space of innovation: transformations of the Ukrainian school]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4 (187), 11-14 [in Ukrainian].
Hokhstrat, E., & Hein, A. (2015). Teoriia navchannia Devida Kolba v muzei. Mriinyk, Myslytel, Prahmatyk, Diiach [David Kolb's Theory of Museum Learning. Dreamer, Thinker, Pragmatist, Doer]. Kyiv: Muzeinyi prostir [in Ukrainian].
Lytvyn, V. (2021). Suchasni aspekty orhanizatsii neformalnoi osvity maibutnikh pedahohiv [Modern aspects of the organization of informal education of future teachers]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Pedahohichni nauky [Bulletin of postgraduate education. Pedagogical sciences], 17 (46), 63-75. Retrieved from https://doi.org/10.32405/2218‐7650‐2021‐17(46) [in Ukrainian].
Nychkalo, N. H., & Prokopenko, I. F. (Eds.). (2020). Osvita doroslykh: svitovi tendentsii, ukrainski realii ta perspektyvy [Adult education: global trends, Ukrainian realities and prospects]: monohrafiia. Kyiv; Kharkiv: In-t osvity doroslykh imeni I. Ziaziuna NAPN Ukrainy: Kharkiv. nats. ped. un-t imeni H. S. Skovorody [in Ukrainian].
Rasskazova, O. L. (2018). Metodychnyi suprovid orhanizatsii ta provedennia festyvaliv neformalnoi osvity doroslykh [Methodical support for organizing and conducting festivals of non-formal adult education]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 58/59, 173-180. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2018_58-59_24 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).