ВАУ-ефект у навчанні дорослих: із практики проведення освітніх івентів

Автор(и)

  • Тетяна Володимирівна Водолазська Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, Україна http://orcid.org/0000-0002-0192-5465
  • Тетяна Анатоліївна Устименко Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0001-7843-7665

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-31-36

Ключові слова:

навчання дорослих; неперервна освіта; освітній івент; ВАУ-ефект; надихаюче освітнє середовище; теорія «третіх місць»

Анотація

На підставі узагальненого практичного досвіду організації та проведення освітніх івентів у системі неперервної педагогічної освіти здійснено аналіз ВАУ-ефекту в освіті дорослих, його вплив на мотивацію та саморозвиток педагога; представлено особливості підготовки та проведення освітнього івенту.

Презентовано технологію освітнього івенту: принципи, інструменти, правила успішного заходу; описано досвід проведення освітніх івентів у системі неперервної освіти на базі Полтавської академії неперервної освіти ім. М. В. Остроградського.

Біографії авторів

Тетяна Володимирівна Водолазська, Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри освітньої політики

Тетяна Анатоліївна Устименко, Полтавська академія неперервної освіти ім. М. В. Остроградського

кандидатка психологічних наук, доцентка, професорка кафедри освітньої політики

Посилання

Аніщенко О., Лук’янова Л., Прийма С. Неформальна освіта дорослих – освітній тренд ХХІ століття. Рідна школа. 2017. № 11/12. С. 3–7. URL: https://lib.iitta.gov.ua/710422/1/Anishchenko,%20Lukianova,%20Pryima%20_%20Non-formal%20education%20of%20adults.pdf

Водолазська Т. В. Місце традицій чи простір інновацій: трансформації української школи. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. 2019. № 4 (187). С. 11–14.

Гохстрат Е., Гейн А. Теорія навчання Девіда Колба в музеї. Мрійник, Мислитель, Прагматик, Діяч. Київ : Музейний простір, 2015. 347 с.

Литвин В. Сучасні аспекти організації неформальної освіти майбутніх педагогів. Вісник післядипломної освіти. Педагогічні науки. 2021. Вип. 17 (46). С. 63–75. URL: https://doi.org/10.32405/2218‐7650‐2021‐17(46)

Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи : монографія / за заг. ред.: Н. Г. Ничкало, І. Ф. Прокопенка. Київ ; Харків : Ін-т освіти дорослих імені І. Зязюна НАПН України : Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2020. 544 с.

Рассказова О. Л. Методичний супровід організації та проведення фестивалів неформальної освіти дорослих. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2018. Вип. 58/59. С. 173–180. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2018_58-59_24

References

Anishchenko, O., Lukianova, L., & Pryima, S. (2017). Neformalna osvita doroslykh – osvitnii trend XXI stolittia [Informal education of adults is an educational trend of the 21st century]. Ridna shkola [Native school], 11/12, 3-7. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/710422/1/Anishchenko,%20Lukianova,%20Pryima%20_%20Non-formal%20education%20of%20adults.pdf [in Ukrainian].

Vodolazska, T. V. (2019). Mistse tradytsii chy prostir innovatsii: transformatsii ukrainskoi shkoly [A place of traditions or a space of innovation: transformations of the Ukrainian school]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4 (187), 11-14 [in Ukrainian].

Hokhstrat, E., & Hein, A. (2015). Teoriia navchannia Devida Kolba v muzei. Mriinyk, Myslytel, Prahmatyk, Diiach [David Kolb's Theory of Museum Learning. Dreamer, Thinker, Pragmatist, Doer]. Kyiv: Muzeinyi prostir [in Ukrainian].

Lytvyn, V. (2021). Suchasni aspekty orhanizatsii neformalnoi osvity maibutnikh pedahohiv [Modern aspects of the organization of informal education of future teachers]. Visnyk pisliadyplomnoi osvity. Pedahohichni nauky [Bulletin of postgraduate education. Pedagogical sciences], 17 (46), 63-75. Retrieved from https://doi.org/10.32405/2218‐7650‐2021‐17(46) [in Ukrainian].

Nychkalo, N. H., & Prokopenko, I. F. (Eds.). (2020). Osvita doroslykh: svitovi tendentsii, ukrainski realii ta perspektyvy [Adult education: global trends, Ukrainian realities and prospects]: monohrafiia. Kyiv; Kharkiv: In-t osvity doroslykh imeni I. Ziaziuna NAPN Ukrainy: Kharkiv. nats. ped. un-t imeni H. S. Skovorody [in Ukrainian].

Rasskazova, O. L. (2018). Metodychnyi suprovid orhanizatsii ta provedennia festyvaliv neformalnoi osvity doroslykh [Methodical support for organizing and conducting festivals of non-formal adult education]. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh [Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools], 58/59, 173-180. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2018_58-59_24 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-22

Як цитувати

Водолазська, Т. В., & Устименко, Т. А. (2023). ВАУ-ефект у навчанні дорослих: із практики проведення освітніх івентів. Імідж сучасного педагога, (6(213), 31–36. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-6(213)-31-36