Інтеграція традиційних і дистанційних форм організації навчання фармацевтичної хімії майбутніх магістрів фармації в умовах воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-5(212)-108-114Ключові слова:
вища фармацевтична освіта; майбутні магістри фармації; традиційні технології; технології дистанційного навчання; фармацевтична хіміяАнотація
Обґрунтовано доцільність інтеграції традиційних і дистанційних технологій навчання фармацевтичної хімії у закладах вищої медичної (фармацевтичної) освіти в умовах «ковідних» обмежень і воєнного стану. Виявлено, що в освітній практиці в результаті інтеграції традиційних та інноваційних технологій навчання застосовуються структурно-логічні, інтеграційні, професійно-ділові ігрові, тренінгові, інформаційно-комп’ютерні, діалогово-комунікаційні технології. З'ясовано переваги, які дає інтеграція традиційних і дистанційних технологій навчання фармацевтичної хімії майбутніх фармацевтів, а саме: всеохопність; ефективність і зручність; оперативність і результативність; варіативність. Виокремлено традиційні та комп’ютерно орієнтовані засоби навчання фармацевтичної хімії, що успішно застосовуються на фармацевтичному факультеті Національного медичного університету імені О. О. Богомольця. Визначено науково-методичні умови інтеграції технологій традиційного та дистанційного навчання фармацевтичної хімії майбутніх магістрів фармації.
Посилання
Ащеулова Т. В., Кочубєй О. А., Ситіна І. В., Компанієць К. М. Самостійна робота студентів ХНМУ з використанням технологій дистанційної освіти на платформі MOODLЕ. Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти: виклики сьогодення та перспективи їх вирішення : матеріали XVIIІ Всеукр. наук.-практ. конф. в онлайн-режимі за допомогою системи microsoft teams (Тернопіль, 20–21 трав. 2021 р.) / Терноп. нац. мед. ун-т імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Тернопіль : ТНМУ, 2021. С. 40–41.
Биков В. Ю. Проєктний підхід і дистанційне навчання у професійній підготовці управлінських кадрів. URL: https://lib.iitta.gov.ua/498/1/Bykov1-2001.pdf
Бистрова Ю. В. Інноваційні методи навчання у вищій школі України. Право та інноваційне суспільство. 2015. № 1 (4). С. 27–28.
Енциклопедія освіти / Нац. академія пед. наук України ; [гол. ред. В. Г. Кремень]. 2-ге вид., допов. та перероб. Київ : Юрінком Інтер, 2021. 1144 с.
Змішане навчання: сутність та переваги у сучасному світі. URL: http://blog.ed-era.com/blended-learning/
Кайдалова Л. Г., Альохіна Н. В., Мосенцева С. М. Інноваційні технології у фармацевтичній освіті. Фармація ХХІ століття: тенденції та перспективи : матеріали VIII Національного з'їзду фармацевтів України (13–16 верес. 2016 р.). Харків, 2016. Т. 2. С. 350.
Калібабчук В. О., Костирко О. О., Сліпчук В. Л., Чхало О. М., Рева Т. Д. Інноваційні технології вивчення хімічних дисциплін у вищих медичних навчальних закладах в умовах комп’ютерно орієнтованого освітнього середовища. Формування сучасної концепції викладання природничих дисциплін у медичних освітніх закладах : матеріали VIII наук.-практ. конф., присвяченої 210-й річниці ХНМУ та 60-й річниці кафедри медичної та біоорганічної хімії (м. Харків, 26–27 трав. 2015 р.). Харків : ХНМУ, 2015. С. 33–37.
Кучай О., Дем'янюк А. Сучасні технології дистанційного навчання. Гуманітарні студії: історія та педагогіка. 2021. № 2. С. 77–85.
Положення про організацію освітнього процесу у Національному медичному університеті імені О.О. Богомольця від 25 лютого 2021 року. URL: https://drive.google.com/file/d/11jqoQ06B_9FnjC5pe-JBD1jsV0GOf7QG/view
Рябоконь О. В., Фурик О. О., Калашник К. В., Оніщенко Т. Є., Задирака Д. А., Оніщенко Н. В., Саліонов В. О. Використання MS TEAMS ПАКЕТУ OFFICE 365 як освітньої дистанційної технології в карантинних умовах, зумовлених COVID-19. Актуальні питання вищої медичної (фармацевтичної) освіти: виклики сьогодення та перспективи їх вирішення : матеріали XVIIІ Всеукр. наук.-практ. конф. в онлайн-режимі за допомогою системи microsoft teams (Тернопіль, 20–21 трав. 2021 р.) / Терноп. нац. мед. ун-т імені І. Я. Горбачевського МОЗ України. Тернопіль : ТНМУ, 2021. С. 415–417.
Туркот Т. І. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. для студентів магістратури вищих навчальних закладів непедагогічного профілю. Херсон, 2011. 608 с.
Фіцула М. М. Педагогіка. Традиційні технології навчання у сучасній школі. URL: https://subj.ukr-lit.com/pedagogika-ficula-m-m-tradicijni-texnologi%D1%97-navchannya-u-suchasnij-shkoli/
Шевченко В. Сучасні методи та технології навчання у вищій школі України. European Humanities Studies / Europejskie studia Humanistyczne. 2016. С. 389–399. URL: https://lib.iitta.gov.ua/713171/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C.389-399.pdf
Bobrytska V. I., Reva T. D., Protska S. M., Chkhalo O. M. Effectiveness and Stakeholders’ Perceptions of the Integration of Automated E-Learning Courses into Vocational Education Programmes in Universities in Ukraine. International Journal of Learning, Teaching, and Educational Research. 2020. Vol. 19, no. 5. P. 27–46. URL: https://doi.org/10.26803/ijlter.19.5.3 Scopus
References
Ashcheulova, T. V., Kochubyey, O. A., Sytina, I. V., & Kompaniyets, K. M. (2021). Samostiyna robota studentiv KHNMU z vykorystannyam tekhnolohiy dystantsiynoyi osvity na platformi MOODLE [Independent work of KhNMU students using distance education technologies on the MOODLE platform]. In Aktualni pytannya vyshchoyi medychnoyi (farmatsevtychnoyi) osvity: vyklyky sohodennya ta perspektyvy yikh vyrishennya» [Current issues of higher medical (pharmaceutical) education: today's challenges and prospects for their solution]: materialy XVIII Vseukr. nauk.-prakt. konf. v onlayn-rezhymi za dopomohoyu systemy microsoft teams (pp. 40-41). Ternopil: TNMU [in Ukrainian].
Bykov, V. YU. (2001). Proektnyy pidkhid i dystantsiyne zavchannya u profesiyniy pidhotovtsi upravlinskykh kadriv [Project approach and distance learning in professional training of management personnel]. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/498/1/Bykov1-2001.pdf [in Ukrainian].
Bystrova YU. V. (2015). Innovatsiyni metody navchannya u vyshchiy shkoli Ukrayiny [Innovative teaching methods in higher education of Ukraine]. Pravo ta innovatsiyne suspilstvo [Law and innovative society], 1 (4), 27-28 [in Ukrainian].
Kremen, V. H. (Ed.). (2021). Entsyklopediya osvity [Encyclopedia of education]. Kyiv: Yurinkom Inter [in Ukrainian].
Zmishane navchannya: sutnist ta perevahy u suchasnomu sviti [Blended learning: essence and benefits in today's world]. Retrieved from http://blog.ed-era.com/blended-learning/ [in Ukrainian].
Kaydalova, L. H., Alokhina, N. V., & Mosentseva, S. M. (2016). Innovatsiyni tekhnolohiyi u farmatsevtychniy osviti [Innovative technologies in pharmaceutical education]. In Farmatsiya XXI stolittya: tendentsiyi ta perspektyvy [Pharmacy of the 21st century: trends and perspectives]: materialy VIII Natsionalnoho zyizdu farmatsevtiv Ukrayiny (Vol. 2, p. 350). Kharkiv [in Ukrainian].
Kalibabchuk, V. O., Kostyrko, O. O., Slipchuk, V. L., Chkhalo, O. M., & Reva, T. D. (2015). Innovatsiyni tekhnolohiyi vyvchennya khimichnykh dystsyplin u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh v umovakh kompyuterno oriyentovanoho osvitnoho seredovyshcha [Innovative technologies for the study of chemical disciplines in higher medical educational institutions in the conditions of a computer-oriented educational environment]. In Formuvannya suchasnoyi kontseptsiyi vykladannya pryrodnychykh dystsyplin u medychnykh osvitnikh zakladakh [Formation of the modern concept of teaching natural sciences in medical educational institutions]: materialy VIII nauk.-prakt. konf. prysvyachenoyi 210-y richnytsi KHNMU ta 60-y richnytsi kafedry medychnoyi ta bioorhanichnoyi khimiyi (pp. 33-37). Kharkiv: KHNMU [in Ukrainian].
Kuchay, O., & Demyanyuk, A. (2021). Suchasni tekhnolohiyi dystantsiynoho navchannya [Modern technologies of distance learning]. Humanitarni studiyi: istoriya ta pedahohika [Humanities studies: history and pedagogy], 2, 77-85 [in Ukrainian].
Polozhennya pro orhanizatsiyu osvitnoho protsesu u Natsionalnomu medychnomu universyteti imeni O.O. Bohomoltsya vid 25 lyutoho 2021 roku [Regulations on the organization of the educational process at the National Medical University named after O.O. Bogomolets from February 25, 2021]. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/11jqoQ06B_9FnjC5pe-JBD1jsV0GOf7QG/view [in Ukrainian].
Ryabokon, O. V., Furyk, O. O., Kalashnyk, K. V., Onishchenko, T. YE., Zadyraka, D. A., Onishchenko, N. V., & Salionov, V. O. (2021). Vykorystannya MS TEAMS PAKETU OFFICE 365 yak osvitnʹoyi dystantsiynoyi tekhnolohiyi v karantynnykh umovakh, zumovlenykh COVID-19 [Use of MS TEAMS OFFICE 365 PACKAGE as educational distance technology in quarantine conditions caused by COVID-19]. In Aktualni pytannya vyshchoyi medychnoyi (farmatsevtychnoyi) osvity: vyklyky sohodennya ta perspektyvy yikh vyrishennya [Current issues of higher medical (pharmaceutical) education: today's challenges and prospects for their solution]: materialy XVIII Vseukr. nauk.-prakt. konf. v onlayn-rezhymi za dopomohoyu systemy microsoft teams (pp. 415-417). Ternopil: TNMU [in Ukrainian].
Turkot, T. I. (2011). Pedahohika vyshchoyi shkoly [Pedagogy of high school]: navch. posib. dlya studentiv mahistratury vyshchykh navchalʹnykh zakladiv nepedahohichnoho profilyu. Kherson [in Ukrainian].
Fitsula, M. M. Pedahohika. Tradytsiyni tekhnolohiyi navchannya u suchasniy shkoli [Pedagogy. Traditional learning technologies in a modern school]. Retrieved from https://subj.ukr-lit.com/pedagogika-ficula-m-m-tradicijni-texnologi%D1%97-navchannya-u-suchasnij-shkoli/ [in Ukrainian].
Shevchenko, V. (2016). Suchasni metody ta tekhnolohiyi navchannya u vyshchiy shkoli Ukrayiny [Modern methods and technologies of education in higher education of Ukraine]. European Humanities Studies / Europejskie studia Humanistyczne, 389-399. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/713171/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C.389-399.pdf [in Ukrainian].
Bobrytska, V. I., Reva, T. D., Protska, S. M., & Chkhalo, O. M. (2020). Effectiveness and Stakeholders’ Perceptions of the Integration of Automated E-Learning Courses into Vocational Education Programmes in Universities in Ukraine. International Journal of Learning, Teaching, and Educational Research, 19, 5, 27-46. Retrieved from https://doi.org/10.26803/ijlter.19.5.3 Scopus [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).