Способи оцінювання індивідуальної фізичної підготовленості старшокласників відповідно до запитів військового часу

Автор(и)

  • Олег Сергійович Скирта Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0002-6881-2983
  • Світлана Олександрівна Сорокіна Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0001-7345-2348
  • Тамара Іванівна Лошицька Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0002-2361-3307

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-5(212)-138-143

Ключові слова:

учні; урок фізкультури; модель; фізична підготовленість; показник; індивідуалізація; норматив; досягнення; оцінка

Анотація

Представлено результати дослідження фізичної підготовленості школярів та студентів призовного віку. Порівняно їх із вимогами, затребуваними умовами військового часу. Запропоновано використання модельних рівнянь для оцінки фізичної підготовленості. Обґрунтовано доцільність індивідуального підходу на уроці фізкультури у старших класах. Запропоновано до використання методичні прийоми для процесу підготовки вчителя до уроку фізкультури та процесу оцінювання досягнень учнів.

Біографії авторів

Олег Сергійович Скирта, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидат наук з фізичного виховання, старший викладач кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Світлана Олександрівна Сорокіна, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

старша викладачка кафедри здоров’я людини та фізичної культури

Тамара Іванівна Лошицька, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського

кандидатка наук з фізичного виховання і спорту, доцентка кафедри  людини та фізичної культури

Посилання

Біліченко О. О., Скирта О. С., Лошицька Т. І. Актуальний стан фізичного розвитку юнаків старшого шкільного віку як невирішене педагогічне завдання уроків фізкультури. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2023. № 4 (211). С. 113–118.

Буйдіна О. О. Модель підготовки вчителів до впровадження Державного стандарту базової середньої освіти у Полтавській області. Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2022. № 5 (206). С. 23–26.

Васьков Ю. В. Визначення основних функцій і цілей шкільної фізичної культури як умова здійснення особистісно орієнтованого навчання учнів. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/304295287.pdf

Жембровський С. Фізична підготовка як чинник забезпечення особистої безпеки військовослужбовців : матеріали наук.-метод. семінару. Київ : НУОУ, 2015. 220 с.

Круцевич Т. Ю., Лошицька Т. І. Проблема оцінювання досягнень у фізичному вихованні та можливі шляхи її вирішення. Актуальні проблеми фізичного виховання, спорту та валеології : матеріали ІV Всеукр. наук.-практ. конф. Кременчук : КрНУ, 2012. 166 с.

Лошицька Т. І. Модельно-цільові характеристики фізичної підготовленості юнаків призовного віку в системі фізичного виховання : автореф. дис. … канд. наук з фізичного спорту : 24.00.02. Київ : НУФВСУ, 2007. 22 с.

Навчальна програма «Фізична культура» для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv.

Особливості методики проведення уроків фізичної культури з учнями шкільного віку. URL: https://studfile.net/preview/9726117/page:6.

Романчук С., Ролюк О., Воронцов О., Яворський А. Фізичні навантаження військовослужбовців у сучасному бою. Український журнал медицини, біології та спорту. 2017. № 7 (9). С. 47–52.

Сидорченко К. М. Зміни у системі освіти щодо проблем фізичного виховання і допризовної підготовки. Спеціальна спрямованість фізичної підготовки як складова особистої безпеки військовослужбовців : матеріали наук.-метод. семінару (Київ, 17.03.2015 р.). Київ : НУОУ, 2015. С. 187–189.

References

Bilichenko, O. О., Skyrta, O. С., & Loshytska, T. І. (2023). Aktualnyi stan fizychnoho rozvytku yunakiv starshoho shkilnoho viku yak nevyrishene pedahohichne zavdannia urokiv fizkultury [Current state of physical development of high school boys as an unresolved pedagogical task of physical education lessons]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4(211), 113-118 [in Ukrainian].

Buidina, O. O. (2022). Model pidhotovky vchyteliv do vprovadzhennia Derzhavnoho standartu bazovoi serednoi osvity u Poltavskii oblasti [A model of teacher training for the implementation of the State Standard of Basic Secondary Education in the Poltava Region]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 5 (206), 23-26 [in Ukrainian].

Vaskov Yu. V. Vyznachennia osnovnykh funktsii i tsilei shkilnoi fizychnoi kultury yak umova zdiisnennia osobystisno oriientovanoho navchannia uchniv [Determination of the main functions and goals of school physical education as a condition for the implementation of personally oriented education of students]. Retrieved from https://core.ac.uk/download/pdf/304295287.pdf [in Ukrainian].

Zhembrovskyi, S. (2015). Fizychna pidhotovka yak chynnyk zabezpechennia osobystoi bezpeky viiskovosluzhbovtsiv [Physical training as a factor in ensuring the personal safety of military personnel]: materialy nauk.-metod. seminaru. Kyiv: NUOU [in Ukrainian].

Krutsevych, T. Yu., & Loshytska, T. I. (2012). Problema otsiniuvannia dosiahnen u fizychnomu vykhovanni ta mozhlyvi shliakhy yii vyrishennia [The problem of assessing achievements in physical education and possible ways to solve it]. In Aktualni problemy fizychnoho vykhovannia, sportu ta valeolohii [Actual problems of physical education, sports and valeology]: materialy IV Vseukr. nauk.-prakt. konf. Kremenchuk: KrNU [in Ukrainian].

Loshytska, T. I. (2007). Modelno-tsilovi kharakterystyky fizychnoi pidhotovlenosti yunakiv pryzovnoho viku v systemi fizychnoho vykhovannia [Model-target characteristics of physical fitness of young men of military age in the system of physical education]. (Extended abstract of PhD diss.). Kyiv: NUFVSU [in Ukrainian].

Navchalna prohrama «Fizychna kultura» dlia 10-11 klasiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity [Curriculum "Physical culture" for 10-11 grades of general secondary education institutions]. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv [in Ukrainian].

Osoblyvosti metodyky provedennia urokiv fizychnoi kultury z uchniamy shkilnoho viku [Peculiarities of the methodology of conducting physical education lessons with school-age students]. Retrieved from https://studfile.net/preview/9726117/page:6 [in Ukrainian].

Romanchuk, S., Roliuk, O., Vorontsov, O., & Yavorskyi, A. (2017). Fizychni navantazhennia viiskovosluzhbovtsiv u suchasnomu boiu [Physical load of military personnel in modern combat]. Ukrainskyi zhurnal medytsyny, biolohii ta sportu [Ukrainian Journal of Medicine, Biology and Sports], 7 (9), 47-52 [in Ukrainian].

Sydorchenko, K. M. (2015). Zminy u systemi osvity shchodo problem fizychnoho vykhovannia i dopryzovnoi pidhotovky [Changes in the education system regarding the problems of physical education and pre-conscription training]. In Spetsialna spriamovanist fizychnoi pidhotovky yak skladova osobystoi bezpeky viiskovosluzhbovtsiv [Special orientation of physical training as a component of personal safety of military personnel]: materialy nauk.-metod. seminaru (pp. 187-189). Kyiv: NUOU [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-17

Як цитувати

Скирта, О. С., Сорокіна, С. О., & Лошицька, Т. І. (2023). Способи оцінювання індивідуальної фізичної підготовленості старшокласників відповідно до запитів військового часу . Імідж сучасного педагога, (5(212), 138–143. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-5(212)-138-143