Народнопісенні традиції в сучасному вокальному виконавстві

Автор(и)

  • Ванда Сергіївна Дріневська Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0003-4990-7255

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-5(212)-153-157

Ключові слова:

folklore; vocals; improvization; processing; style; art; nation

Анотація

Розкриваються особливості розвитку народнопісенних традицій у сучасному вокальному виконавстві. Звернено увагу на аксіологічному потенціалі фольклору як чиннику розвитку національної свідомості. Виокремлено різні форми циркуляції фольклору в контексті сучасної української мистецької практики. Базовим принципом є включення народних пісень до репертуару хорових колективів і співаків. Також нерідким є поєднання фольклору з джазовим мистецтвом, які мають низку спільних характеристик, як-от імпровізаційність. Часто використовується принцип створення обробок народних пісень і написання творів, які мають риси, що уподібнюють їх фольклору (застосування народних ладів, принципів голосоведіння, типових поспівок, автентичної вокальної манери). Усе це створює простір для розвитку національного мистецтва, що має самобутній характер і сприяє інтеграції нації.

Біографія автора

Ванда Сергіївна Дріневська, Київський національний університет культури і мистецтв

заслужена артистка України, доцентка  кафедри музичного мистецтва

Посилання

Ванда Дріневська «Гиля, гиля, сірі гуси». URL: https://www.youtube.com/watch?v=-k-39B_3xIg (дата звернення: 27.07.2023).

Ванда Дріневська «Перемога». URL: https://www.youtube.com/watch?v=hyUMWLjXJHU (дата звернення: 27.07.2023).

Ванда Дріневська «Порізала пальчик». URL: https://www.youtube.com/watch?v=EA2fjIBKgBc (дата звернення: 27.07.2023).

Горобець В., Сластьон В. Народна пісня та її трансформація в репертуарі Українського народного хору імені Станіслава Павлюченка. Вісник КНУКіМ. Мистецтвознавство. 2022. Вип. 46. С. 87–93. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258620.

Садовенко С. М. Фольклоризм як явище художньої культури. Культурологічна думка. 2016. № 10. С. 68–75.

Соловйов А. М. Джазова обробка народної пісні у творчості українських композиторів другої половини ХХ – початку ХХІ століття : дис. ... д-ра філософії : 025. Суми, 2022. 231 с.

Ткач А. Глобалізаційні процеси та їхній вплив на український музичний фольклор. Вісник КНУКіМ. Мистецтвознавство. 2022. Вип. 46. С. 145–149. DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258628

Тормахова А. М. До проблеми взаємодії мистецтва та політики в контексті сучасної культури. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2022. № 2. С. 64–68.

Фурдичко А. Фольклоризм у репертуарі сучасних українських академічних хорів. Народознавчі зошити. 2017. № 6 (138). С. 1569–1577.

Яговенко Н. В., Дріневська В. С., Власова С. А. Застосування народного вокалу в творах Вероніки Тормахової. Молодий вчений. 2017. № 11. С. 699–702.

References

Vanda Drinevska. «Hylia, hylia, siri husy» ["Gilya, gylya, gray geese"]. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=-k-39B_3xIg [in Ukrainian].

Vanda Drinevska. «Peremoha» [“Victory”]. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=hyUMWLjXJHU [in Ukrainian].

Vanda Drinevska. «Porizala palchyk» ["Cut her finger"]. Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=EA2fjIBKgBc [in Ukrainian].

Horobets, V., & Slaston, V. (2022). Narodna pisnia ta yii transformatsiia v repertuari Ukrainskoho narodnoho khoru imeni Stanislava Pavliuchenka [Folk song and its transformation in the repertoire of the Stanislav Pavlyuchenko Ukrainian Folk Choir]. Visnyk KNUKiM. Mystetstvoznavstvo [Bulletin of KNUKiM. Art history], 46, 87-93. DOI:https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258620 [in Ukrainian].

Sadovenko, S. M. (2016). Folkloryzm yak yavyshche khudozhnoi kultury [Folklorism as a phenomenon of artistic culture]. Kulturolohichna dumka [Cultural thought], 10, 68-75 [in Ukrainian].

Soloviov, A. M. (2022). Dzhazova obrobka narodnoi pisni u tvorchosti ukrainskykh kompozytoriv druhoi polovyny XX – pochatku XXI stolittia [Jazz processing of folk songs in the work of Ukrainian composers of the second half of the 20th - beginning of the 21st century]. ( D diss.). [in Ukrainian].

Tkach, A. (2022). Hlobalizatsiini protsesy ta yikhnii vplyv na ukrainskyi muzychnyi folklor [Globalization processes and their impact on Ukrainian musical folklore]. Visnyk KNUKiM. Mystetstvoznavstvo [Bulletin of KNUKiM. Art history], 46, 145-149. Retrieved from https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258628 [in Ukrainian].

Tormakhova, A. M. (2022). Do problemy vzaiemodii mystetstva ta polityky v konteksti suchasnoi kultury [To the problem of the interaction of art and politics in the context of modern culture]. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv [Bulletin of the National Academy of Managers of Culture and Arts], 2, 64-68 [in Ukrainian].

Furdychko, A. (2017). Folkloryzm u repertuari suchasnykh ukrainskykh akademichnykh khoriv [Folklorism in the repertoire of modern Ukrainian academic choirs]. Narodoznavchi zoshyty [Ethnological notebooks], 6 (138), 1569-1577 [in Ukrainian].

Yahovenko, N. V., Drinevska, V. S., & Vlasova, S. A. (2017). Zastosuvannia narodnoho vokalu v tvorakh Veroniky Tormakhovoi [The use of folk vocals in the works of Veronika Tormakhova]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 11, 699-702 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-16

Як цитувати

Дріневська, В. С. (2023). Народнопісенні традиції в сучасному вокальному виконавстві . Імідж сучасного педагога, (5(212), 153–157. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-5(212)-153-157