Диригент хору як суб'єкт виконавського процесу

Автор(и)

  • Вікторія Володимирівна Шевченко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-6348-2997
  • Юлія Віталіївна Симеонова Київський національний національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-7024-863X

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-154-159

Ключові слова:

диригент хору, хормейстер, виконавський стиль, інтерпретація, стиль керівництва

Анотація

У статті проаналізовано функціональну специфіку та структуру виконавських дій диригента хору, а також досліджено вплив особистісних типологічних особливостей диригентів на їхні індивідуальні виконавські стилі. Наголошено, що дії диригента хору поділяються на підготовчі, виконавські та пов'язані зі зворотним зв'язком. Кожна з цих дій має унікальний набір функціональних ролей, включаючи інтерпретацію партитури, передачу наміру та забезпечення синхронізації серед учасників хору. Виділено, що особистісні типологічні особливості, такі як риси характеру, музикальність, стиль керівництва та музичний інтелект, значно впливають на індивідуальний виконавський стиль диригента. Висновки акцентують вирішальну роль диригента у формуванні виступу хору, надаючи керівництво для диригентів, учасників хору та дослідників, що цікавляться вивченням виступів хору.

Біографії авторів

Вікторія Володимирівна Шевченко, Київський національний університет культури і мистецтв

заслужена працівниця культури України,  доцентка кафедри музичного мистецтва

Юлія Віталіївна Симеонова, Київський національний національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри народнопісенного та хорового мистецтва

Посилання

Пучко-Колесник Ю. В. Діяльність диригента-хормейстера як соціокультурний феномен : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства : спец. 26.00.01 "Теорія та історія культури". Нац. муз. акад. України ім. П. І. Чайковського. Київ, 2009. 18 c.

Рожок В. Творчий метод диригента. Музика і сучасність : збірник досліджень, наук.-попул., критич. та публіц. творів. Київ : Книга пам’яті України, 2003. С.144-151.

Селезнева Н. О. Професіоналізм хормейстера. Психологічний та культурно-історичний аспекти : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. канд. мистецтвознавства: спец. 17.00.03. Одеська держ. музична академія ім. А. В. Нежданової. Одеса, 2004. 16 с.

Симеонова Ю. В. Костянтин Симеонов і Лев Венедиктов: співтворчість диригента і хормейстера в музичному мистецтві другої половини ХХ століття. Часопис НМАУ ім. П.І.Чайковського. 2020. №4 (49). С.177-190.

Симеонова Ю.В. Оперно-симфонічний диригент Костянтин Симеонов. Життєвий і творчий шлях. Науковий вісник КНУКіМ, Серія: Мистецтвознавство. 2018. Вип. 38. С. 215-230.

Скопцова О. М. Образне мислення С. Павлюченка в контексті виконавської інтерпретації народної пісні. Молодий вчений. 2018. №4 (181). С. 80–82.

Ткач Ю. С. Індивідуальний виконавський стиль диригента-хормейстера як предмет теоретичного дослідження. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2018. №3. С. 359–366.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-03

Як цитувати

Шевченко, В. В., & Симеонова, Ю. В. (2024). Диригент хору як суб’єкт виконавського процесу. Імідж сучасного педагога, (4(211), 154–159. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-154-159