Реалізація технології індивідуального навчання як умова якісної медичної освіти

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-70-75

Ключові слова:

індивідуальність, індивідуалізація, навчання, розвиток, технологія навчання, педагогічний процес, індивідуальні особливості

Анотація

Розкрито поняття «індивідуальне навчання», особливості технологій індивідуального навчання здобувачів медичної освіти. Проаналізовано різні погляди науковців щодо індивідуалізації навчання, визначено мету, завдання, основні етапи проєктування індивідуальної навчальної діяльності. Особлива увага приділена умовам, що мають значення для організації індивідуального навчання. Обґрунтовано умови створення індивідуальної траєкторії навчання. У роботі розкриті ключові технології індивідуального навчання. Доведено, що застосування технологій індивідуального навчання підвищує якість медичної освіти, розвиває самостійність здобувачів освіти, здатність до самоосвіти та самовдосконалення, мотивує майбутніх медиків якісно навчатись.

Біографії авторів

Оксана Миколаївна Воробйова, Фаховий медико-фармацевтичний коледж ПДМУ

докторка філософії, викладачка

Вікторія Вікторівна Прокопенко, Полтавський державний медичний університет

кандидатка філософських наук, викладачка кафедри філософії та суспільних наук

Посилання

Барановська О. В. Розвиток творчої особистості в умовах диференційованого навчання. Райдуга творчості : практично зорієнтований посібник / гол. ред. В. І. Сафіулін, наук. ред. В. Ф. Паламарчук. Київ : Освіта України, 2010. С. 53–60.

Волобуєва І. В. Індивідуалізація навчання як психолого-педагогічна проблема сучасної вищої школи. Актуальні проблеми державного управління, педагогіки та психології. 2013. Вип. 2. С. 227–231.

Годованюк Т. Л. Індивідуальне навчання у вищій школі. Київ : НПУ імені Драгоманова, 2010. 160 с.

Інноваційні технології навчання : навч. посіб. для студ. вищих технічних навчальних закладів / [відп. ред. Х. Ш. Бахтіярова, наук. ред. А. В. Арістова]. Київ : НТУ, 2017. 172 с.

Каськова Л., Андріянова О., Янко Н., Амосова Л., Яценко П., Артем’єв А. Сучасні технології навчання як метод інтеграції медичної освіти в міжнародний освітній простір. Медична освіта за новими стандартами: виклики та інтеграція в міжнародний освітній простір : матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю. Полтава, 2023. С. 94–95.

Лозенко А. Індивідуалізація в умовах традиційної технології навчання: проблеми і перспективи. Наукові записки. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. Вип. 9, ч. 3. С. 191–194.

Малоіван М. Становлення проблеми індивідуалізації та диференціації навчального процесу. Science and Education a New Dimension (Pedagogy and Psychology). 2016. Vol. IV (39), is. 79. P. 47–52.

Нагорна Н., Васюк С., Нагорний В. Сучасний стан, проблеми та перспективи розвитку вищої медичної та фармацевтичної освіти. Сучасний стан та перспективи розвитку освітнього простору: глобальний вимір : матеріали міжнар. наук.-практ. інтернет-конф., 25 листопада 2016 р. Запоріжжя, 2016. С. 51–54.

Онишків З. М. Індивідуалізація навчального процесу як науково-педагогічна проблема. Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету. Педагогіка. 2002. № 9. С. 6–9.

Пєхота О. М. Кіктенко А. З., Любарська О. М. Освітні технології : навч.-метод. посіб. Київ : А.С.К., 2003. 255 с.

References

Baranovska, O. V. (2010). Rozvytok tvorchoi osobystosti v umovakh dyferentsiiovanoho navchannia [Development of a creative personality in conditions of differentiated education]. In V. I. Safiulin, V. F. Palamarchuk (Eds.), Raiduha tvorchosti [A rainbow of creativity]: praktychno zoriientovanyi posobnyk (pp. 53-60). Kyiv: Osvita Ukrainy [in Ukrainian].

Volobuieva, I. V. (2013). Indyvidualizatsiia navchannia yak psykholoho-pedahohichna problema suchasnoi vyshchoi shkoly [Individualization of learning as a psychological and pedagogical problem of modern higher education]. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia, pedahohiky ta psykholohii [Actual problems of public administration, pedagogy and psychology], 2, 227-231 [in Ukrainian].

Hodovaniuk, T. L. (2010). Indyvidualne navchannia u vyshchii shkoli [Individual training in higher education]. Kyiv: NPU imeni Drahomanova [in Ukrainian].

Bakhtiiarova, Kh. Sh., & Aristova, A. V. (Eds.). (2017). Innovatsiini tekhnolohii navchannia [Innovative learning technologies]: navch. posibn. dlia stud. vyshchykh tekhnichnykh navchalnykh zakladiv. Kyiv: NTU [in Ukrainian].

Kaskova, L., Andriianova, O., Yanko, N., Amosova, L., Yatsenko, P., & Artemiev, A. (2023). Suchasni tekhnolohii navchannia yak metod intehratsii medychnoi osvity v mizhnarodnyi osvitnii prostir [Modern learning technologies as a method of integrating medical education into the international educational space]. In Medychna osvita za novymy standartamy: vyklyky ta intehratsiia v mizhnarodnyi osvitnii prostir [Medical education according to new standards: challenges and integration into the international educational space]: materialy navchalno-naukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu (pp. 94-95). Poltava [in Ukrainian].

Lozenko, A. (2016). Indyvidualizatsiia v umovakh tradytsiinoi tekhnolohii navchannia: problemy i perspektyvy [Individualization in the conditions of traditional learning technology: problems and prospects]. In Naukovi zapysky. Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity [Proceedings. Problems of the methodology of physical, mathematical and technological education] (Is. 9, part 3, pp. 191-194). Kirovohrad: RVV KDPU im. V. Vynnychenka [in Ukrainian].

Maloivan, M. (2016). Stanovlennia problemy indyvidualizatsii ta dyferentsiatsii navchalnoho protsesu [Formation of the problem of individualization and differentiation of the educational process]. Science and Education a New Dimension (Pedagogy and Psychology), IV (39), 79, 47-52 [in Ukrainian].

Nahorna, N., & Vasiuk, S., & Nahornyi, V. (2016). Suchasnyi stan, problemy ta perspektyvy rozvytku vyshchoi medychnoi ta farmatsevtychnoi osvity [The current state, problems and prospects for the development of higher medical and pharmaceutical education]. In Suchasnyi stan ta perspektyvy rozvytku osvitnoho prostoru: hlobalnyi vymir [The current state and prospects for the development of the educational space: a global dimension]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. internet-konf. (pp. 51-54). Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Onyshkiv, Z. M. (2002). Indyvidualizatsiia navchalnoho protsesu yak naukovo-pedahohichna problema [Individualization of the educational process as a scientific and pedagogical problem]. Naukovi zapysky Ternopilskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Pedahohika [Scientific notes of Ternopil State Pedagogical University. Pedagogy], 9, 6-9 [in Ukrainian].

Piekhota, O. M., Kiktenko, A. Z., & Liubarska, O. M. (2003). Osvitni tekhnolohii [Educational technologies]: navch.-metod. posib. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-05

Як цитувати

Воробйова, О. М., & Прокопенко, В. В. (2023). Реалізація технології індивідуального навчання як умова якісної медичної освіти . Імідж сучасного педагога, (4(211), 70–75. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-4(211)-70-75