Стратегії розвитку закладів загальної середньої освіти у національному та європейському вимірах
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-5-10Ключові слова:
освітня стратегія; розвиток, заклад загальної середньої освіти; авторські школи; організаційно-педагогічні умовиАнотація
Обґрунтовано основні завдання стратегії розвитку закладів загальної середньої освіти у національному та європейському вимірах. Визначено спільність пошуку інноваційних шляхів розвитку закладів загальної освіти в Україні і зарубіжжі: інновації відбуваються в єдиному векторі, заданому змінними поглядами на роль освіти у світі та стрімким розвитком інформаційних технологій; системи освіти змінюються під впливом постійного ускладнення економічної діяльності, суспільних відносин і культурних змін, спричинених глобалізацією. Визначено завдання розвитку закладу загальної середньої освіти, провідними з яких є необхідність оновлення управління сучасною школою та постійного професійного саморозвитку його керівника, реагуючи на ускладнення контекстів управління та нові завдання.
Посилання
Василюк А. Загальноєвропейські тенденції розвитку освіти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Педагогіка. 2013. № 2. С. 206–211.
Вітренко Ю. М., Ворона В. О. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 роки: економічний аспект. Вісник НАПН України. 2020. № 2 (2). URL: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-11-6
Мармаза О. І. Менеджмент освітньої організації. Харків : ТОВ «Щедра садиба», 2017. 126 с.
Онаць О. М. Теоретико-методичні основи стратегії управління розвитком професійної компетентності молодого вчителя в контексті тематики підручника для керівника закладу. Проблеми сучасного підручника. 2014. Вип. 14. С. 506–519. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ psp_ 2014_14_59
Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року : розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/249613934
Сорочан Т. Антикризовий менеджмент загальноосвітнього навчального закладу. Директор школи, ліцею, гімназії. 2009. № 3. С. 108–111. URL: https://lib.iitta.gov.ua
Стратегія розвитку освіти в громаді : практичний порадник / уклад.: В. Мархлєвскі, О. Процак. Київ, 2018. 56 с.
Стратегія розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року. Міжнародний фонд «Відродження» Український центр оцінювання якості освіти. Київ, 2019. URL: https://testportal. gov.ua
Як розробити стратегію розвитку школи: план для директора. URL: https://sqe.gov.ua/yak-rozrobiti-strategiyu-rozvitku-shkol/
Analiza strategii regionalnych w obszarze oświaty Załącznik nr 1 do Raportu. URL: https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/
Chmura K. Przygotowanie strategii oświatowych. URL: https://www.ore.edu.pl/
Human development report 2021-22. URL: https://hdr.undp.org/content/ human-development-report-2021-22
Stratégia celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2021–2030. URL: https://www.minedu.sk/data/att/22182.pdf
References
Vasyliuk, A. (2013). Zahalnoievropeiski tendentsii rozvytku osvity [Pan-European trends in the development of education]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Pedahohika [Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Pedagogy], 2, 206-211 [in Ukrainian].
Vitrenko, Yu. M., & Vorona, V. O. (2020). Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v ukraini na 2021-2031 roky: ekonomichnyi aspekt [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021-2031: economic aspect]. Visnyk NAPN Ukrainy [Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine], 2 (2). Retrieved from https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-11-6 [in Ukrainian].
Marmaza, O. I. (2017). Menedzhment osvitnoi orhanizatsii [Management of an educational organization]. Kharkiv: TOV «Shchedra sadyba» [in Ukrainian].
Onats, O. M. (2014). Teoretyko-metodychni osnovy stratehii upravlinnia rozvytkom profesiinoi kompetentnosti molodoho vchytelia v konteksti tematyky pidruchnyka dlia kerivnyka zakladu [Theoretical and methodological foundations of the strategy of managing the development of the professional competence of a young teacher in the context of the subject of the textbook for the head of the institution]. Problemy suchasnoho pidruchnyka [Problems of the modern textbook], 14, 506-519. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ psp_ 2014_14_59 [in Ukrainian].
Pro skhvalennia Kontseptsiï realizatsiï derzhavnoï polityky u sferi reformuvannia zahalnoï serednoï osvity «Nova ukraïnska shkola» na period do 2029 roku [On the approval of the Concept of State Policy Implementation in the Reform of General Secondary Education "New Ukrainian School" for the period until 2029]: rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukraïny vid 14.12.2016 № 988-r. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/npas/249613934 [in Ukrainian].
Sorochan, T. (2009). Antykryzovyi menedzhment zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Anti-crisis management of a comprehensive educational institution]. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii [Director of a school, lyceum, gymnasium], 3, 108-111. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua
Markhlievski, V., & Protsak, O. (Comps.). (2018). Stratehiia rozvytku osvity v hromadi [Strategy for the development of education in the community]: praktychnyi poradnyk. Kyiv [in Ukrainian].
Stratehiia rozvytku osvitnikh otsiniuvan u sferi zahalnoi serednoi osvity v ukraini do 2030 roku [Strategy for the development of educational assessments in the field of general secondary education in Ukraine until 2030]. (2019). Mizhnarodnyi fond «Vidrodzhennia» Ukrainskyi tsentr otsiniuvannia yakosti osvity [International Foundation "Renaissance" Ukrainian Center for Evaluation of the Quality of Education]. Kyiv. Retrieved from https://testportal. gov.ua [in Ukrainian].
Yak rozrobyty stratehiiu rozvytku shkoly: plan dlia dyrektora [How to develop a school development strategy: a plan for the principal]. Retrieved from https://sqe.gov.ua/yak-rozrobiti-strategiyu-rozvitku-shkol/ [in Ukrainian].
Analiza strategii regionalnych w obszarze oświaty Załącznik nr 1 do Raportu. Retrieved from https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/
Chmura, K. Przygotowanie strategii oświatowych. Retrieved from https://www.ore.edu.pl/
Human development report 2021–2022. Retrieved from https://hdr.undp.org/content/human-development-report-2021-22
Stratégia celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2021–2030. Retrieved from https://www.minedu.sk/data/att/22182.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).