Стратегії розвитку закладів загальної середньої освіти у національному та європейському вимірах

Автор(и)

  • Лариса Борисівна Лук'янова Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Україна https://orcid.org/0000-0002-0982-6162

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-5-10

Ключові слова:

освітня стратегія; розвиток, заклад загальної середньої освіти; авторські школи; організаційно-педагогічні умови

Анотація

Обґрунтовано основні завдання стратегії розвитку закладів загальної середньої освіти у національному та європейському вимірах. Визначено спільність пошуку інноваційних шляхів розвитку закладів загальної освіти в Україні і зарубіжжі: інновації відбуваються в єдиному векторі, заданому змінними поглядами на роль освіти у світі та стрімким розвитком інформаційних технологій; системи освіти змінюються під впливом постійного ускладнення економічної діяльності, суспільних відносин і культурних змін, спричинених глобалізацією. Визначено завдання розвитку закладу загальної середньої освіти, провідними з яких є необхідність оновлення управління сучасною школою та постійного професійного саморозвитку його керівника, реагуючи на ускладнення контекстів управління та нові завдання.

Біографія автора

Лариса Борисівна Лук'янова, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України

докторка педагогічних наук, професорка, директорка

Посилання

Василюк А. Загальноєвропейські тенденції розвитку освіти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Педагогіка. 2013. № 2. С. 206–211.

Вітренко Ю. М., Ворона В. О. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021–2031 роки: економічний аспект. Вісник НАПН України. 2020. № 2 (2). URL: https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-11-6

Мармаза О. І. Менеджмент освітньої організації. Харків : ТОВ «Щедра садиба», 2017. 126 с.

Онаць О. М. Теоретико-методичні основи стратегії управління розвитком професійної компетентності молодого вчителя в контексті тематики підручника для керівника закладу. Проблеми сучасного підручника. 2014. Вип. 14. С. 506–519. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ psp_ 2014_14_59

Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року : розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/249613934

Сорочан Т. Антикризовий менеджмент загальноосвітнього навчального закладу. Директор школи, ліцею, гімназії. 2009. № 3. С. 108–111. URL: https://lib.iitta.gov.ua

Стратегія розвитку освіти в громаді : практичний порадник / уклад.: В. Мархлєвскі, О. Процак. Київ, 2018. 56 с.

Стратегія розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року. Міжнародний фонд «Відродження» Український центр оцінювання якості освіти. Київ, 2019. URL: https://testportal. gov.ua

Як розробити стратегію розвитку школи: план для директора. URL: https://sqe.gov.ua/yak-rozrobiti-strategiyu-rozvitku-shkol/

Analiza strategii regionalnych w obszarze oświaty Załącznik nr 1 do Raportu. URL: https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/

Chmura K. Przygotowanie strategii oświatowych. URL: https://www.ore.edu.pl/

Human development report 2021-22. URL: https://hdr.undp.org/content/ human-development-report-2021-22

Stratégia celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2021–2030. URL: https://www.minedu.sk/data/att/22182.pdf

References

Vasyliuk, A. (2013). Zahalnoievropeiski tendentsii rozvytku osvity [Pan-European trends in the development of education]. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Pedahohika [Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Pedagogy], 2, 206-211 [in Ukrainian].

Vitrenko, Yu. M., & Vorona, V. O. (2020). Stratehiia rozvytku vyshchoi osvity v ukraini na 2021-2031 roky: ekonomichnyi aspekt [Strategy for the development of higher education in Ukraine for 2021-2031: economic aspect]. Visnyk NAPN Ukrainy [Bulletin of the National Academy of Sciences of Ukraine], 2 (2). Retrieved from https://doi.org/10.37472/2707-305X-2020-2-2-11-6 [in Ukrainian].

Marmaza, O. I. (2017). Menedzhment osvitnoi orhanizatsii [Management of an educational organization]. Kharkiv: TOV «Shchedra sadyba» [in Ukrainian].

Onats, O. M. (2014). Teoretyko-metodychni osnovy stratehii upravlinnia rozvytkom profesiinoi kompetentnosti molodoho vchytelia v konteksti tematyky pidruchnyka dlia kerivnyka zakladu [Theoretical and methodological foundations of the strategy of managing the development of the professional competence of a young teacher in the context of the subject of the textbook for the head of the institution]. Problemy suchasnoho pidruchnyka [Problems of the modern textbook], 14, 506-519. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/ psp_ 2014_14_59 [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Kontseptsiï realizatsiï derzhavnoï polityky u sferi reformuvannia zahalnoï serednoï osvity «Nova ukraïnska shkola» na period do 2029 roku [On the approval of the Concept of State Policy Implementation in the Reform of General Secondary Education "New Ukrainian School" for the period until 2029]: rozporiadzhennia Kabinetu Ministriv Ukraïny vid 14.12.2016 № 988-r. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/npas/249613934 [in Ukrainian].

Sorochan, T. (2009). Antykryzovyi menedzhment zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Anti-crisis management of a comprehensive educational institution]. Dyrektor shkoly, litseiu, himnazii [Director of a school, lyceum, gymnasium], 3, 108-111. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua

Markhlievski, V., & Protsak, O. (Comps.). (2018). Stratehiia rozvytku osvity v hromadi [Strategy for the development of education in the community]: praktychnyi poradnyk. Kyiv [in Ukrainian].

Stratehiia rozvytku osvitnikh otsiniuvan u sferi zahalnoi serednoi osvity v ukraini do 2030 roku [Strategy for the development of educational assessments in the field of general secondary education in Ukraine until 2030]. (2019). Mizhnarodnyi fond «Vidrodzhennia» Ukrainskyi tsentr otsiniuvannia yakosti osvity [International Foundation "Renaissance" Ukrainian Center for Evaluation of the Quality of Education]. Kyiv. Retrieved from https://testportal. gov.ua [in Ukrainian].

Yak rozrobyty stratehiiu rozvytku shkoly: plan dlia dyrektora [How to develop a school development strategy: a plan for the principal]. Retrieved from https://sqe.gov.ua/yak-rozrobiti-strategiyu-rozvitku-shkol/ [in Ukrainian].

Analiza strategii regionalnych w obszarze oświaty Załącznik nr 1 do Raportu. Retrieved from https://www.ore.edu.pl/wp-content/plugins/download-attachments/

Chmura, K. Przygotowanie strategii oświatowych. Retrieved from https://www.ore.edu.pl/

Human development report 2021–2022. Retrieved from https://hdr.undp.org/content/human-development-report-2021-22

Stratégia celoživotného vzdelávania a poradenstva na roky 2021–2030. Retrieved from https://www.minedu.sk/data/att/22182.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-14

Як цитувати

Лук’янова, Л. Б. (2023). Стратегії розвитку закладів загальної середньої освіти у національному та європейському вимірах . Імідж сучасного педагога, (3(210), 5–10. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-3(210)-5-10