Маркетингові комунікації закладу загальної середньої освіти: сутність і характеристика
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-77-87Ключові слова:
загальна середня освіта; заклад загальної середньої освіти; маркетинг; маркетингові комунікаціїАнотація
Проаналізовано маркетингові комунікації закладу загальної середньої освіти, описано комплекс маркетингових комунікацій закладу. Охарактеризовані та розглянуті такі аспекти маркетингових комунікацій як реклама і рекламна діяльність; стимулювання збуту; процес і засоби стимулювання; мерчандайзинг; персональний продаж; прямий маркетинг; механізм проведення презентацій; паблік рилейшнз. Підвищення ефективності функціонування освітньої галузі потребує сьогодні впровадження відповідальності за результати своєї діяльності, гнучкості, підприємливості й адаптивності закладів освіти щодо мінливих умов ринку праці, конкурентності, а найголовніше – стратегічного планування, чіткого визначення порядку дій, які б забезпечили сталий розвиток закладів освіти.
Посилання
Закон України «Про освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 18.12.2020).
Братаніч Б. В. Маркетинг в освіті як предмет філософського аналізу : автореф. дис. … д-ра філософ. наук : 09.00.10. Київ : Ін-т вищої освіти АПН України, 2006. 20 с.
Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник. 7-ме вид. Київ : Лібра, 2010. 720 с.
Інноваційні маркетингові комунікації в освіті : методичні рекомендації до практичних завдань та самостійної роботи студентів спеціальності 073 «Менеджмент» другого (магістерського) рівня / уклад.: З. В. Рябова, О. О. Почуєва. Харків : ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2019. 48 с.
Король І. В. Маркетингові комунікації : навч.-метод. посіб. Умань : ВПЦ «Візаві», 2017. 151 с.
Котлер Ф., Келлер К. Л., Павленко А. Ф. та ін. Маркетинговий менеджмент : підручник. Київ : Хімджест, 2008. 720 с.
Ламбен Ж.-Ж. Стратегічний маркетинг : пер. з фран. Київ : Наука, 1996. 589 с.
Лук’янець Т. І. Маркетингова політика комунікацій : навч. посіб. Київ : КНЕУ, 2004. 380 с.
Оболенська Т. Є. Маркетинг у сфері освітніх послуг: вітчизняний і зарубіжний досвід. Київ : КНЕУ, 2002. URL: http://ut.net.ua/art/166/0/3088 (дата звернення: 13.05.2021).
Освітній менеджмент в умовах змін : навч. посіб. / за ред.: В. Олійника, Н. Протасової. Луганськ : СПД Рєзніков В. С., 2011. 308 с.
Павленко А. Ф., Войчак А. В., Примак Т. О. Маркетингові комунікації: сучасна теорія та практика : монографія. Київ : КНЕУ, 2005. 408 с.
Попова Н. В., Катаєв А. В., Базалієва Л. В., Кононов О. І., Муха Т. А. Маркетингові комунікації : підручник. Харків : Факт, 2020. 315 с.
Примак Т. О. Маркетингова політика комунікацій : навч. посіб. Київ : Атака : Ельга-Н, 2009. 328 с.
Птащенко О. В., Божкова В. В., Сагер Л. Ю., Сигина Л. О. Трансформації інструментарію маркетингових комунікацій в умовах глобалізації. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2018. № 1. С. 73–82.
Рябова З. В. Наукові основи маркетингового управління навчальним закладом : монографія. Київ : Педагогічна думка, 2013. 268 с.
Сміт П. Р. Маркетингові комунікації: комплексний підхід. Київ : Знання-Прес, 2003. 796 с.
Тульчинська С. О., Кириченко С. О., Савіцький Н. Ю. Застосування сучасних інструментів маркетингу в умовах інноваційної економіки. Агросвіт. 2019. № 3. С. 19–23.
Федоров Г. Організація маркетингової діяльності в навчальному закладі. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Npd/2009_3 /Fedorov.pdf (дата звернення: 03.07.2021).
Шульга Л. В., Терещенко І. О., Шарлай О. В. Сучасні маркетингові стратегії управління підприємством. Ефективна економіка. 2020. № 9. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192 (дата звернення: 01.04.2021).
Don E. Schultz, Stanley I. Tannenbaum, Robert F. Lauterborn. Integrated Marketing Communications. Chicago : NTC Business Books, 1993.
Ranking web of webometrics. URL: http://www.webometrics.info/en/world (дата звернення: 20.12.2022).
References
Zakon Ukrainy «Pro osvitu» [Law of Ukraine "On Education"]. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].
Bratanich, B. V. (2006). Marketynh v osviti yak predmet filosofskoho analizu [Marketing in education as a subject of philosophical analysis]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv: In-t vyshchoi osvity APN Ukrainy [in Ukrainian].
Harkavenko, S. S. (2010). Marketynh [Marketing]: pidruchnyk. Kyiv: Libra [in Ukrainian].
Riabova, Z. V., & Pochuieva, O. O. (Comps.). (2019). Innovatsiini marketynhovi komunikatsii v osviti [Innovative marketing communications in education]: metodychni rekomendatsii do praktychnykh zavdan ta samostiinoi roboty studentiv spetsialnosti 073 «Menedzhment» druhoho (mahisterskoho) rivnia. Kharkiv: KhNEU im. S. Kuznetsia [in Ukrainian].
Korol, I. V. (2017). Marketynhovi komunikatsii [Marketing communications]: navchalno-metodychnyi posibnyk. Uman: VPTs «Vizavi» [in Ukrainian].
Kotler, F., Keller, K. L., & Pavlenko, A. F. et al. (2008). Marketynhovyi menedzhment [Marketing management]: pidruchnyk. Kyiv: Khimdzhest [in Ukrainian].
Lamben, Zh.-Zh. (1996). Stratehichnyi marketynh [Strategic marketing]. Kyiv: Nauka [in Ukrainian].
Luk’ianets, T. I. (2004). Marketynhova polityka komunikatsii [Marketing policy of communications]: navch. posib. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
Obolenska, T. Ye. (2002). Marketynh u sferi osvitnikh posluh: vitchyznianyi i zarubizhnyi dosvid [Marketing in the field of educational services: domestic and foreign experience]. Kyiv: KNEU. Retrieved from http://ut.net.ua/art/166/0/3088 [in Ukrainian].
Oliinyk, V., & Protasova, N. (Eds.). (2011). Osvitnii menedzhment v umovakh zmin[Educational management in conditions of change]: navchalnyi posibnyk. Luhansk: SPD Rieznikov V. S. [in Ukrainian].
Pavlenko, A. F., Voichak, A. V., & Prymak, T. O. (2005). Marketynhovi komunikatsii: suchasna teoriia ta praktyka [Marketing communications: modern theory and practice]: monohrafiia. Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
Popova, N. V., Kataiev, A. V., Bazaliieva, L. V., Kononov, O. I., & Mukha, T. A. (2020). Marketynhovi komunikatsii [Marketing communications]: pidruchnyk. Kharkiv: Fakt [in Ukrainian].
Prymak, T. O. (2009). Marketynhova polityka komunikatsii [Marketing policy of communications]: navch. posib. Kyiv: Ataka: Elha-N [in Ukrainian].
Ptashchenko, O. V., Bozhkova, V. V., Saher, L. Yu., & Syhyna, L. O. (2018). Transformatsii instrumentariiu marketynhovykh komunikatsii v umovakh hlobalizatsii [Transformations of the toolkit of marketing communications in the conditions of globalization]. Marketynh i menedzhment innovatsii [Marketing and innovation management], 1, 73-82 [in Ukrainian].
Riabova, Z. V. (2013). Naukovi osnovy marketynhovoho upravlinnia navchalnym zakladom [Scientific foundations of marketing management of an educational institution]: monohrafiia. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].
Smit, P. R. (2003). Marketynhovi komunikatsii: kompleksnyi pidkhid [Marketing communications: a comprehensive approach]. Kyiv: Znannia-Pres [in Ukrainian].
Tulchynska, S. O., Kyrychenko, S. O., & Savitskyi, N. Yu. (2019). Zastosuvannia suchasnykh instrumentiv marketynhu v umovakh innovatsiinoi ekonomiky [Application of modern marketing tools in the conditions of innovative economy]. Ahrosvit [Agroworld], 3, 19-23 [in Ukrainian].
Fedorov, H. Orhanizatsiia marketynhovoi diialnosti v navchalnomu zakladi [Organization of marketing activities in the educational institution]. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Npd/2009_3 /Fedorov.pdf [in Ukrainian].
Shulha, L. V., Tereshchenko, I. O., & Sharlai, O. V. (2020). Suchasni marketynhovi stratehii upravlinnia pidpryiemstvom [Modern marketing strategies of enterprise management]. Efektyvna ekonomika [Efficient economy], 9. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8192 [in Ukrainian].
Don, E. Schultz, Stanley, I. Tannenbaum, & Robert, F. Lauterborn (1993). Integrated Marketing Communications. Chicago: NTC Business Books.
Ranking web of webometrics. Retrieved from http://www.webometrics.info/en/world.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).