Пріоритетні тенденції розвитку університетської освіти у країнах Європейського Союзу

Автор(и)

  • Елліна Анатоліївна Панасенко ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», Україна https://orcid.org/0000-0002-6787-0129

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-5-11

Ключові слова:

система вищої освіти; університети країн ЕС; тенденції розвитку університетської освіти; дистанційна освіта; онлайн-навчання; міждисциплінарні програми; міжнародна діяльність; академічна мобільність; наукові дослідження; науковий проєкт

Анотація

Визначено та проаналізовано пріоритетні тенденцій розвитку університетської освіти у країнах ЄС: надання доступу до високоякісної освіти, підвищення ролі студентів в освітньому процесі; створення нових форм фінансування, збільшення ролі цифрових технологій, упровадження дистанційного навчання, розширення програм міжнародної мобільності, розвиток інтердисциплінарних підходів до навчання та досліджень, зростання значення професійного навчання та практики, використання інтерактивних методів навчання, збільшення ролі міждисциплінарних наук, розвиток інноваційних методів оцінювання знань студентів, зростання ролі міжкультурної освіти, розвиток програм підготовки педагогів і навчальних матеріалів, зростання ролі громадянського суспільства та стейкхолдерів у вирішенні питань університетської освіти.

Біографія автора

Елліна Анатоліївна Панасенко, ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет»

докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри практичної психології

Посилання

Бабенко C. А. Гендерна рівність як шлях до європейського суспільства. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. 2022. № 4 (205). С. 32–35.

Болонський процес: тенденції, проблеми, перспективи / уклад.: В. П. Бех, Ю. Л. Маліновський ; за ред. В. П. Андрущенка. Київ : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2004. 221 с.

Василюк А., Пахоцінський Р., Яковець Н. Сучасні освітні системи : навч. посіб. Ніжин : НДПУ ім. М. Гоголя, 2002. 139 с.

Журавський В. С., Згуровський М. З. Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти. Київ : ІВЦ Вид-во «Політехніка», 2003. 200 с.

Корсак К. В. Світова вища освіта. Порівняння і визнання закордонних кваліфікацій і дипломів. Київ : МАУП-МКА, 1997. 208 с.

Луговий В. І. Проблема адаптації системи вищої освіти України до стандартів європейського освітнього простору. Вища освіта України. 2006. Т. 1, № 3. С. 407–415.

Павленко А. До європейського рівня освіти. Вища освіта України. 2001. № 2. С. 71–74.

Сбруєва А. А. Тенденції реформування середньої освіти розвинених англомовних країн у контексті глобалізації (90-ті pp. XX – початок XXI ст.) : монографія. Суми : ВАТ «Сумська обласна друкарня» : «Козацький вал», 2004. 500 с.

Education at a Glance. OECD Indicators. 2022 Edition. Paris : OECD, 2022. 454 p.

Kluczowe dane o edukacji w Europie. 2020. Warszawa : Pol. EURYDICE, 2021. 260 s.

Panasenko E., Zhukova О. A., Nekrashevych T. V., Tsvietkova H. H., Shvedova Y. V. Trends in the Development of University Education in the Postmodern Period. Journal of Higher Education Theory and Practice. 2021. Vol. 21 (14). Р. 89–101.

References

Babenko, C. A. (2022). Henderna rivnist yak shliakh do yevropeiskoho suspilstva. Imidzh suchasnoho pedahoha, 4 (205), 32-35 [in Ukrainian].

Bekh, V. P., & Malinovskyi, Yu. L. (Comps.). (2004). Bolonskyi protses: tendentsii, problemy, perspektyvy [Bologna process: trends, problems, prospects]. Kyiv: NPU im. M.P. Drahomanova [in Ukrainian].

Vasyliuk, A., Pakhotsinskyi, R., & Yakovets, N. (2002). Suchasni osvitni systemy [Modern educational systems]: navch. posib. Nizhyn: NDPU im. M. Hoholia [in Ukrainian].

Zhuravskyi, V. S., & Zghurovskyi, M. Z. (2003). Bolonskyi protses: holovni pryntsypy vkhodzhennia v Yevropeiskyi prostir vyshchoi osvity [Bologna process: main principles of entry into the European Higher Education Area]. Kyiv: IVTs Vyd-vo «Politekhnika» [in Ukrainian].

Korsak, K. V. (1997). Svitova vyshcha osvita. Porivniannia i vyznannia zakordonnykh kvalifikatsii i dyplomiv [World higher education. Comparison and recognition of foreign qualifications and diplomas]. Kyiv: MAUP-MKA [in Ukrainian].

Luhovyi, V. I. (2006). Problema adaptatsii systemy vyshchoi osvity Ukrainy do standartiv yevropeiskoho osvitnoho prostoru [The problem of adapting the higher education system of Ukraine to the standards of the European educational space]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 1, 3, 407-415 [in Ukrainian].

Pavlenko, A. (2001). Do yevropeiskoho rivnia osvity [Up to the European level of education]. Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine], 2, 71-74 [in Ukrainian].

Sbruieva, A. A. (2004). Tendentsii reformuvannia serednoi osvity rozvynenykh anhlomovnykh krain u konteksti hlobalizatsii (90-ti pp. XX – pochatok XXI st.) [Trends in Reforming Secondary Education in Developed English-Speaking Countries in the Context of Globalization (90s of the 20th – early 21st centuries)]: monohrafiia. Sumy: VAT «Sumska oblasna drukarnia»: «Kozatskyi val» [in Ukrainian].

Education at a Glance. OECD Indicators. (2022). Edition. Paris: OECD.

Kluczowe dane o edukacji w Europie. (2021). Warszawa: Pol. EURYDICE.

Panasenko, E., Zhukova, О. A., Nekrashevych, T. V., Tsvietkova, H. H., & Shvedova, Y. V. (2021). Trends in the Development of University Education in the Postmodern Period. Journal of Higher Education Theory and Practice, 21 (14), 89-101.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-18

Як цитувати

Панасенко, Е. А. (2023). Пріоритетні тенденції розвитку університетської освіти у країнах Європейського Союзу . Імідж сучасного педагога, (2(209), 5–11. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-5-11