Формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів природничих наук методом відеонавчання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2023-2(209)-27-35Ключові слова:
відеонавчання; відеоінструкція; інформаційно-цифрові компетентності; навчальні відео; відеолекція; скрінкастАнотація
Загалом відеонавчання є потужним інструментом для викладання та навчання у вищій школі, оскільки дозволяє студентам узаємодіяти з контентом у візуальний та інтерактивний спосіб, записувати послідовність дій. Нині сучасний відеоконтент має захоплювати, дисциплінувати і навчати студента. Виокремлено різні типи навчальних відео залежно від поставлених цілей: відеопояснення, що аргументують складні концепції чи ідеї у чіткій і стислій формі, часто з використанням анімації та графіки; відеоінструкції, що містять покрокові правила щодо виконання завдання або використання продукту; стріми (прямі трансляції), що транслюють виступи, потокове відео в режимі реального часу; навчальні відео, що використовуються для викладання і навчання та можуть включати будь-які засоби подання навчальної інформації від лекцій до навчальних посібників. Зазначено переваги використання відеоінструкцій порівняно з традиційними дидактичними методами. По-перше, відеоінструкції можуть бути доступнішими і зрозумілішими для тих, хто не володіє мовою, на якій написана інструкція. По-друге, відеоінструкції можуть бути ефективнішими в навчанні складних процесів, оскільки дозволяють детально показати послідовність кроків, які потрібно виконувати. По-третє, відеоінструкції можуть бути цікавішими і захоплювальнішими, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу. Відеоінструкції можуть бути корисними для тих, хто швидше вчиться наочним способом або надає перевагу зручності та доступності відеоматеріалів. Визначено аудиторію, для якої створюється відеоінструкція. Схарактеризовано основні етапи формування компетентності щодо створення відеоінструкцій і роботи з відповідними засобами навчання.
Посилання
Бардадим О. В. Історія використання освітніх технічних засобів навчання. Теоретичні та практичні дослідження молодих науковців : ХIV Міжнар. наук.-практ. конф. магістрантів та аспірантів (01–04 грудня 2020 року). Дніпро, 2020. С. 428–429.
Бардадим О. В. Роль цифрової трансформації освіти у підготовці вчителів природничого напряму. Вісник ЧНУ ім. Б. Хмельницького. Педагогічні науки. 2021. № 1. С. 101–107.
Бардадим О. В. Формування інформаційно-цифрової компетентності викладачів природничих наук: інтегрований підхід. Молодь і ринок. 2022. № 6/7. С. 138–144.
Бардадим О. В. Цифрові компетентності як базовий складник при підготовці вчителів природничого напряму. Проблеми розвитку професійних компетентностей вчителів природничо-математичного напрямку : зб. тез доповідей Всеукр. наук.-практ. конф. (23 грудня 2020 року, м. Дніпро). Дніпро, 2021. C. 74–78.
A meta-analysis of blended learning and technology use in higher education: From the general to the applied. URL: https://www.researchgate.net/publication/260678037_A_metaanalysis_of_blended_learning_and_technology_use_in_higher_education_From_the_general_to_the_applied
A Responsible Approach to Higher Education Curriculum Design. URL: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/10567879221110509
Bill Gates talks about the Khan Academy at Aspen Ideas Festival. (2010). URL: https://www.youtube.com/watch?v=6A07Pj71TUA
Building Understanding of Open Education: An Overview of the Impact of OER on Teaching & Learning. URL: https://www.slideshare.net/OER_Hub/building-understanding-of-open-education-an-overview-of-the-impact-of-oer-on-teaching-learning
Class Central. URL: https://www.class-central.com/report/
Effective Educational Videos: Principles and Guidelines for Maximizing Student Learning from Video Content. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5132380/
Exploring the video-based learning research: A review of the literature. URL: https://www.researchgate.net/publication/258105720_Exploring_the_video-based_learning_research_A_review_of_the_literature
How to Use the First 10 Seconds of Your Video to Hook Your Audience and Increase Views. URL: https://www.videomaker.com/article/c05/18826-how-to-use-the-first-10-seconds-of-your-video-to-hook-your-audience-and-increase-views/
Scagnoli I., Choo, J., Tian, J. Students' insights on the use of video lectures in online classes. British Journal of Educational Technology. 2019. No 50 (1). P. 399–414. URL: https://doi.org/10.1111/bjet.12572
Social Media in Higher Education: A Framework for Continuous Engagement. URL: https://www.researchgate.net/publication/328880663_Social_Media_in_Higher_Education_A_Framework_for_Continuous_Engagement
The cognitive benefits of interactive videos: learning to tie nautical knots. URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0959475204000337
The preferred length of video. URL: https://www.techsmith.com/blog/wp-content/uploads/2019/12/video-statistics-preferred-length.png
Video and Learning: A Systematic Review (2007-2017). URL: https://www.researchgate.net/publication/322539219_Video_and_Learning_A_Systematic_Review_2007-2017
Video lecture as an example of digital technologies implementation in the educational process of the university. URL: https://www.researchgate.net/publication/350281719_Video_lecture_as_an_example_of_digital_technologies_implementation_in_the_educational_process_of_the_university
Video Length: How Long Should Instructional Videos Be? (New Data). URL: https://www.techsmith.com/blog/video-length/#:~:text=have%20a%20preference.-,How%20long%20should%20instructional%20videos%20be%3F,the%203%2D6%20minute%20ranges.
Video Marketing Statistics 2023. URL: https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/
Video-Based Learning: How to Become a Training Video Ninja. URL: https://www.ispringsolutions.com/blog/video-based-learning-how-to-become-a-training-video-ninja
References
Bardadym, O. V. (2020). Istoriia vykorystannia osvitnikh tekhnichnykh zasobiv navchannia [The history of the use of educational technical means of learning]. In Teoretychni ta praktychni doslidzhennia molodykh naukovtsiv [Theoretical and practical research of young scientists]: XIV mizhnar. nauk.-prakt. konf. mahistrantiv ta aspirantiv (pp. 428-429). Dnipro [in Ukrainian].
Bardadym, O. V. (2021). Rol tsyfrovoi transformatsii osvity u pidhotovtsi vchyteliv pryrodnychoho napriamu [The role of digital transformation of education in the training of science teachers]. Visnyk ChNU im. B. Khmelnytskoho. Pedahohichni nauky [Bulletin of ChNU named after B. Khmelnytskyi. Pedagogical sciences], 1, 101-107 [in Ukrainian].
Bardadym, O. V. (2022). Formuvannia informatsiino-tsyfrovoi kompetentnosti vykladachiv pryrodnychykh nauk: intehrovanyi pidkhid [Formation of information and digital competence of teachers of natural sciences: an integrated approach]. Molod i rynok [Youth and the market], 6/7, 138-144 [in Ukrainian].
Bardadym, O. V. (2021). Tsyfrovi kompetentnosti yak bazovyi skladnyk pry pidhotovtsi vchyteliv pryrodnychoho napriamu [Digital competences as a basic component in the training of science teachers]. In Problemy rozvytku profesiinykh kompetentnostei vchyteliv pryrodnycho-matematychnoho napriamku [Problems of professional competence development of science and mathematics teachers]: zbirnyk tez dopovidei Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 74-78). Dnipro [in Ukrainian].
A meta-analysis of blended learning and technology use in higher education: From the general to the applied. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/260678037_A_metaanalysis_of_blended_learning_and_technology_use_in_higher_education_From_the_general_to_the_applied
A Responsible Approach to Higher Education Curriculum Design. Retrieved from https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/10567879221110509
Bill Gates talks about the Khan Academy at Aspen Ideas Festival. (2010). Retrieved from https://www.youtube.com/watch?v=6A07Pj71TUA
Building Understanding of Open Education: An Overview of the Impact of OER on Teaching & Learning. Retrieved from https://www.slideshare.net/OER_Hub/building-understanding-of-open-education-an-overview-of-the-impact-of-oer-on-teaching-learning
Class Central. Retrieved from https://www.class-central.com/report/
Effective Educational Videos: Principles and Guidelines for Maximizing Student Learning from Video Content. Retrieved from https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5132380/
Exploring the video-based learning research: A review of the literature. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/258105720_Exploring_the_video-based_learning_research_A_review_of_the_literature
How to Use the First 10 Seconds of Your Video to Hook Your Audience and Increase Views. Retrieved from https://www.videomaker.com/article/c05/18826-how-to-use-the-first-10-seconds-of-your-video-to-hook-your-audience-and-increase-views/
Scagnoli, N. I., Choo, J., & Tian, J. (2019). Students' insights on the use of video lectures in online classes. British Journal of Educational Technology, 50 (1), 399-414.
Social Media in Higher Education: A Framework for Continuous Engagement. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/328880663_Social_Media_in_Higher_Education_A_Framework_for_Continuous_Engagement
The cognitive benefits of interactive videos: learning to tie nautical knots. Retrieved from https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0959475204000337
The preferred length of video. Retrieved from https://www.techsmith.com/blog/wp-content/uploads/2019/12/video-statistics-preferred-length.png
Video and Learning: A Systematic Review. (2007-2017). Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/322539219_Video_and_Learning_A_Systematic_Review_2007-2017
Video lecture as an example of digital technologies implementation in the educational process of the university. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/350281719_Video_lecture_as_an_example_of_digital_technologies_implementation_in_the_educational_process_of_the_university
Video Length: How Long Should Instructional Videos Be? (New Data). Retrieved from https://www.techsmith.com/blog/video-length/#:~:text=have%20a%20preference.-,How%20long%20should%20instructional%20videos%20be%3F,the%203%2D6%20minute%20ranges.
Video Marketing Statistics. (2023). Retrieved from https://www.wyzowl.com/video-marketing-statistics/
Video-Based Learning: How to Become a Training Video Ninja. Retrieved from https://www.ispringsolutions.com/blog/video-based-learning-how-to-become-a-training-video-ninja
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).