Комунікативно-компетентнісний потенціал гуманітарних дисциплін як умова професійності фармацевтичних працівників
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-6(207)-49-52Ключові слова:
communicative competence, professional communication, pharmaceutical care, empathy, reflection, humanitarianization, pharmaceutical ethicsАнотація
Прослідковано вплив гуманітарних дисциплін на формування у здобувачів фармацевтичної освіти навичок комунікації, професійного спілкування та фармацевтичної опіки у взаємодії із відвідувачами аптечного закладу. Проаналізовано значення, яке відіграє спілкування у професійній діяльності фармацевтичних фахівців, вплив процесу «активного слухання» та емпатії на їхню взаємодію з клієнтами та колегами, а також сформульовано поняття комунікативної компетентності, як основного засобу міжособистісної взаємодії у фармацевтичній галузі. Доведено необхідність гуманітаризації професійної підготовки майбутніх фармацевтичних працівників. Визначені основні причини виникнення конфліктних ситуацій в аптеці та шляхи їхнього вирішення через призму комунікативно-компетентнісного підходу у професійній діяльності фармацевта.
Посилання
Альохіна Н.В. Формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Педагогіка і психологія. 2013. Вип.40 (2). С. 51-55.
Гончаренко Н. Психологічні особливості професійної комунікативної діяльності фармацевтичного працівника. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології». 2013. Вип. 45. С. 79-103.
Зубрицька Л.О., Зубрицька, Т.Р. Комунікативна компетентність як складник професійної діяльності фармацевта. Актуальні питання забезпечення якості освіти: зб. матеріалів ІІІ Всеукраїнської наук.-практ. конф. 2021. С. 49-52.
Кайдалова Л.Г. Професійна підготовка майбутніх фахівців фармацевтичного профілю у вищих навчальних закладах: Монографія. Х.: НФаУ, 2010. 364 с.
Кайдалова Л.Г., Пляка Л.В. Психологія спілкування: навчальний посібник. Х.: НФаУ, 2011. 132 с.
Кайдалова Л.Г. Теоретичні та методичні засади неперервоної професійної підготовки майбутніх фахівців фармацевтичного профілю Автореф. дис.док. пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Запоріжжя, 2011. 44 с.
Косенко Ю.В. Основи теорії мовної комунікації: навч. посіб. Суми: Сумський державний університет, 2011. – 187 с.
Пляка Л.В., Тюріна В.О. Психологічні аспекти професійної комунікативної компетентності майбутнього провізора. Проблеми загальної та педагогічної психології. Київ, 2009. Т. ХІ. Ч.4. С. 438-446.
Пляка Л.В. Психологічні аспекти професійного спілкування провізора. Наукові записки Харківського університету Повітряних Сил. Соціальна філософія, психологія. Х.: ХУПС, 2009. Вип. 2 (33). С. 204-208.
Шматенко О. П., Гончаренко Н. В., Гончаренко І. Ф. Психологія і деонтологія у фармації: навч. посіб. К.: «МП Леся», 2014. 132 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).