Модель підготовки вчителів до впровадження Державного стандарту базової середньої освіти у Полтавській області
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-5(206)-23-26Ключові слова:
Нова українська школа; Державний стандарт базової середньої освіти; інноваційний проєкт всеукраїнського рівня; модель підготовки вчителя; етапи підготовки; програма навчанняАнотація
Підкреслено виклики й тенденції сучасної освіти, які активізували дискусії в педагогічних спільнотах щодо опанування вчителями новими підходами до навчання, іншими інноваціями. Представлено переваги нового Державного стандарту базової середньої освіти у порівнянні з чинним (2011) . Описано модель підготовки вчителів до впровадження ними нового рамкового документа, який визначає обов’язкові результати навчання для учнів базової школи. Проаналізовано складники розробленої моделі: концептуальний (цілі, завдання, принципи), змістовий (програма навчання, методичне забезпечення) і діяльнісний (етапи, методи, форми), Увагу приділено каскадному методу професійної підготовки вчителів до впровадження НУШ на адаптаційному циклі навчання. Наведено шляхи реалізації моделі. Відрефлексовано досвід організації та проведення навчання вчителів Полтавської області до реалізації ними нового Державного стандарту базової середньої освіти.
Посилання
Великий тлумачний словник сучасної української мови : довідкове видання / уклад. і гол. ред. В. Т. Бусел. Київ ; Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. 1728 с.
Гордон Драйден, Джаннетт Вос. Революція в навчанні / пер. з англ. М. Олійник. Львів : Літопис, 2005. 542 с.
Зміст освіти та освітні практики нової української школи : матеріали всеукраїнського освітнього форсайту «Зміст освіти та освітні практики Нової української школи» (Полтава, 28 квітня 2021 р.) / [упоряд.: В. В. Зелюк, В. Р. Ільченко, О. О. Буйдіна]. Полтава : ПОІППО, 2021. 255 с. URL: poippo.pl.ua/nml/elektronni-vydannia-poippo.
Навчально-методичний комплекс кафедри методики змісту освіти : електрон. метод. посіб. Полтава : ПОІППО, 2021. URL: http://poippo.pl.ua/images/new_folder/2021/June/24.06/Buidina/NMK-23-06-2021.pdf
Освітня реформа: результати та перспективи : інформаційно-аналітичний збірник. Київ : ДНУ Інститут освітньої політики, 2019. 228 с.
Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. № 898. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898 (дата звернення: 14.11.2022).
Про затвердження Типової освітньої програми підвищення кваліфікації вчителів закладів загальної середньої освіти, які впроваджуватимуть новий Державний стандарт базової середньої освіти : наказ Міністерства освіти і науки України від 12.10.2022 р. № 904. URL: file:///C:/Users/Home/Downloads/6347c66e6ee1c741435520%20(3).pdf (дата звернення: 14.11.2022).
Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» : наказ Міністерства освіти і науки України від 02.04.2021 р. № 406. URL: https://drive.google.com/file/d/1GilzceKTmCR8-2lQTDz9sbfsIULI0uVG/view (дата звернення: 14.11.2022).
Програма підвищення кваліфікації учителів, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти «Нова українська школа: перехід на наступний рівень». URL: http://pano.pl.ua/images/new_folder/Pidvyshchennya_kvalifikatsiyi/Prohramy_korotkoterminovykh_FORM_pidvyshchennya_kvalifikatsiyi/NUSH.pdf (дата звернення: 18.11.2022).
References
Busel, V. T. (Comp.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]: dovidkove vydannia. Kyiv; Irpin: VTF «Perun» [in Ukrainian].
Hordon, Draiden, & Dzhannett, Vos. (2005). Revoliutsiia v navchanni [A revolution in education]. Lviv: Litopys [in Ukrainian].
Zeliuk, V. V., Ilchenko, V. R., & Buidina, O. O. (Comps.). (2021). Zmist osvity ta osvitni praktyky novoi ukrainskoi shkoly [Content of education and educational practices of the new Ukrainian school]: materialy vseukrainskoho osvitnoho forsaitu «Zmist osvity ta osvitni praktyky Novoi ukrainskoi shkoly» (Poltava, 28 kvitnia 2021 r.). Poltava: POIPPO. Retrieved from poippo.pl.ua/nml/elektronni-vydannia-poippo [in Ukrainian].
Navchalno-metodychnyi kompleks kafedry metodyky zmistu osvity [Educational and methodological complex of the Department of Methodology of the Content of Education]. (2021): elektronnyi metodychnyi posibnyk. Poltava: POIPPO. Retrieved from http://poippo.pl.ua/images/new_folder/2021/June/24.06/Buidina/NMK-23-06-2021.pdf [in Ukrainian].
Osvitnia reforma: rezultaty ta perspektyvy [Educational reform: results and prospects]. (2019): informatsiino-analitychnyi zbirnyk. Kyiv: DNU Instytut osvitnoi polityky [in Ukrainian].
Pro deiaki pytannia derzhavnykh standartiv povnoi zahalnoi serednoi osvity [About some issues of state standards of comprehensive general secondary education]: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 30.09.2020 r. № 898. Retrieved from https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-deyaki-pitannya-derzhavnih-standartiv-povnoyi-zagalnoyi-serednoyi-osviti-i300920-898 [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Typovoi osvitnoi prohramy pidvyshchennia kvalifikatsii vchyteliv zakladiv zahalnoi serednoi osvity, yaki vprovadzhuvatymut novyi Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [On the approval of the Standard educational program for the professional development of teachers of general secondary education institutions that will implement the new State Standard of basic secondary education]: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 12.10.2022 r. № 904. Retrieved from file:///C:/Users/Home/Downloads/6347c66e6ee1c741435520%20(3).pdf [in Ukrainian].
Pro realizatsiiu innovatsiinoho osvitnoho proiektu vseukrainskoho rivnia za temoiu «Rozroblennia i vprovadzhennia navchalno-metodychnoho zabezpechennia dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity v umovakh realizatsii Derzhavnoho standartu bazovoi serednoi osvity» [On the implementation of an innovative educational project at the all-Ukrainian level on the topic "Development and implementation of educational and methodological support for general secondary education institutions in the conditions of the implementation of the State Standard of Basic Secondary Education"]: nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 02.04.2021 r. № 406. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1GilzceKTmCR8-2lQTDz9sbfsIULI0uVG/view [in Ukrainian].
Prohrama pidvyshchennia kvalifikatsii uchyteliv, yaki zabezpechuvatymut realizatsiiu novoho Derzhavnoho standartu bazovoi serednoi osvity «Nova ukrainska shkola: perekhid na nastupnyi riven» [The teacher training program that will ensure the implementation of the new State standard of basic secondary education "New Ukrainian school: transition to the next level"]. Retrieved from http://pano.pl.ua/images/new_folder/Pidvyshchennya_kvalifikatsiyi/Prohramy_korotkoterminovykh_FORM_pidvyshchennya_kvalifikatsiyi/NUSH.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).