Використання кейс-методу в умовах Нової української школи Горобченко
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2022-1(202)-83-86Ключові слова:
інтерактивне навчання; кейс-метод; мотивація; аналіз; синтез; науково-дослідний кейс; практичний кейс; навчальний кейсАнотація
Процесу оновлення системи загальних закладів середньої освіти в Україні сприяють вимоги Нової української школи, які акцентують увагу на позитивній мотивації до вивчення іноземної мови та використанні сучасних технологій навчання. Одна з найцікавіших технологій навчання – «case-study». Кейс-метод розвиває комунікативні вміння, допомагає встановити емоційні контакти між учнями; вирішує змістовно-інформаційну проблему, оскільки він забезпечує учнів необхідною інформацією, без якої неможливо здійснити спільну діяльність; розвиває спеціальні навички критичного мислення, тобто забезпечує вирішення освітніх проблем; передбачає навчальне завдання, оскільки учнів навчають працювати в команді, вислуховувати думки інших людей.
Посилання
Бігич О. Б. Кейсова і подкаст технології формування міжкультурної компетентності : колективна монографія. Київ : Вид. центр КНЛУ, 2017. 160 с.
Біскуп В. С. Застосування методу аналізу ситуацій інтерформах навчання. URL: www.sau.kiev.ua/docs/.../v.s.biskup.doc (дата звернення: 15.11.2020).
Горобченко Н. В. Сучасні тенденції формування дискурсивної культури старшокласників. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2021. Вип. 79. С. 100–103.
Горобченко Н. В. Сучасні вимоги до оновленої української школи. Педагогічні науки. 2018. Вип. 81 (3). С. 110–114.
Дегтярьова Ю. В. Підвищення ефективності навчання іноземних мов з використанням кейс-методів. URL: http: //www-center.univer.kharkov.ua/vesnik/full/173.pdf. (дата звернення: 15.11.2020).
Конспект лекцій з дисципліни «Методика навчання іноземних мов» : для студентів 5 курсу ф-ту «Референт-перекладач» / за заг. ред. І. Ю. Гусленкко. Харків : Вид-во НУА, 2018. 64 с.
Кучерук О. А. Формування лексичної компетентності учнів засобами комп’ютерних ігор у навчанні української мови. Київ, 2018. 55 c.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів. / за заг. ред. С. Ю. Ніколаєвої. Київ, 2013. 590 с.
Ожегов С. И. Словарь русского языка / под ред. Н. Ю. Шведовой. 23-е изд., испр. Москва : Рус. яз., 1991. 1128 с.
Шендерук О. Б. Пермінова В. А. Використання методу кейс-стаді під час викладання іноземних мов. URL: http://www.rusnauka.com/23_SND_2008/Philologia/26584.doc.htm
Kravets O. The use of educational information design technology in the course of foreign language distance learning at non-philological faculties. Information Technologies and Learning Tools. 2017. Vol. 60, no. 4. С. 195–204.
References
Bighych, O. B. (2017). Key̆sova i podkast tekhnologhiï formuvannja mizhkuljturnoï kompetentnosti [Case study and podcast technology for the intercultural competence formation]. Kyiv: Kyiv National Linguistic University Publishing [in Ukrainian].
Biskup, V. S. Zastosuvannja metodu analizu sytuacij interformakh navchannja [Application of the method of situation analysis in learning interforms]. Retrieved from: www.sau.kiev.ua/docs/.../v.s.biskup.doc [in Ukrainian].
Ghorobchenko, N. V. (2021). Suchasni tendencii formuvannia dyskursyvnoi kulitury starshoklasnykiv [Modern tendencies of high school students’ discursive culture formation]. Naukovyi chasopys NPU im. M. P. Drahomanova. Pedahohichni nauky: realiii ta perspektyvy [Scientific periodical of National Pedagogical University named after M. P. Draghomanova. Pedagogical sciences: realities and prospects], 79, 100-103 [in Ukrainian].
Ghorobchenko, N. V. (2018). Suchasni vymoghy do onovlenoi ukrainsjkoi shkoly [Modern requirements for a renewed Ukrainian school]. Pedahohichni nauky [Pedagogical sciences], 81 (3), 110-114 [in Ukrainian].
Deghtiariova, Ju. V. Pidvyshhennia efektyvnosti navchannia inozemnykh mov z vykorystanniam keis-metodiv [Improving the effectiveness of foreign language teaching using case studies]. Retrieved from: http: //www-center.univer.kharkov.ua/vesnik/full/173.pdf [in Ukrainian].
Ghuslenkko, I. Ju. (Ed.). (2018). Konspekt lekciy̆ z dyscypliny «Metodyka navchannja inozemnykh mov»:dlja studentiv 5 kursu f-tu «Referent-perekladach» [Synopsis of lectures on the subject "Methods of teaching foreign languages": for 5th year students of the faculty "Referent-translator"]. Kharkiv: People's Ukrainian Academy Publishing [in Ukrainian].
Kucheruk, O. A. (2018). Formuvannia leksychnoii kompetentnosti uchniv zasobamy komp'iuternykh ighor u navchanni ukrainsikoi movy [Formation of students’ lexical competence by means of computer games in the Ukrainian language teaching]. Kyiv [in Ukrainian].
Nikolaieva, S. Yu. (Ed.). (2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov i kulitur: teoria i praktyka: pidruchnyk dlia studentiv klasychnykh, pedaghoghichnykh i linghvistychnykh universytetiv [Methodology of teaching foreign languages and cultures: theory and practice: a textbook for students of classical, pedagogical and linguistic universities]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Ozhegov, S. I. (1991). Slovar russkogo iazyka [Russian language dictionary]. Moskva: Rus. iaz. [in Russian].
Shenderuk, O. B., & Perminova, V. A. Vykorystannja metodu kejs-stadi pid chas vykladannja inozemnykh mov [Using the case study method while languages teaching foreign]. Retrieved from: http://www.rusnauka.com/23_SND_2008/Philologia/26584.doc.htmaccessed [in Ukrainian].
Kravets, O. (2017). The use of educational information design technology in the course of foreign language distance learning at non-philological. Information Technologies and Learning Tools, 60, 4, 195-204.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).