Підготовка соціальних працівників до фандрайзингової діяльності
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-77-81Анотація
Розкривається проблема професійної підготовки соціального працівника в цілому і, зокрема, підготовка його в умовах обмеженості ресурсів до фандрейзингової діяльності. Автор розкриває поняття: фандрейзинг, фандрейзингова компетентність, фандрейзингова діяльність. Розглядаються основні компоненти структури фандрейзингової компетентності соціального працівника: когнітивна компонента, діяльнісна компонента.
Проведений аналіз структури фандрейзингової компетентності соціального працівника дозволив виокремити необхідні знання, вміння і навички для успішного залучення зовнішніх засобів.
Презентовано зміст дисципліни «Фандрейзинг у соціальній сфері», метою якої є формування у майбутніх соціальних працівників фандрейзингової компетентності.
Посилання
Бабій О. Я. Посібник з фандрейзингу для бізнес-об’єднань : посібник. Київ, 2017. 168 с. URL: https://platforma-msb.org/wp-content/uploads/2018/03/Fundraising_for_BMOs_Babij_2017.pdf (дата звернення 11.11.2021)
Бондаренко С. М., Ліфар К. В. Імідж організації: сутність, зміст та основні етапи формування. URL: https://knutd.edu.ua/publications/pdf/TD/2014-2/Bondarenko2015060410.pdf
Вайнола Р. Х. Проблеми професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до роботи в закладах оздоровлення та відпочинку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Соціальна робота. Соціальна педагогіка : зб. наук. праць. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. Вип. 22. С. 10–18.
Капська А. Й. Деякі аспекти професійної підготовки соціальних педагогів і соціальних працівників. Вісник Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка. Педагогічні науки. 2010. № 15. С. 12–16.
Карпенко О. Г. Професійна підготовка соціальних працівників в умовах університетської освіти: науково-методичний та організаційно-технологічний аспект : монографія. Дрогобич : Коло, 2007. 374 с.
Пинкус А. Практика социальной работы (форма и методы). Москва : Союз, 1993. 223 с.
Рогалін Я. Що таке соціальний фандрейзинг, або як продати громаді участь у добрих справах. Соціальний педагог. 2009. № 8. URL: http://cd-platform.org/success-stories/2411-shcho-take-sotsialnyy-fandreyzynh-abo-iak-prodaty-hromadi-uchast-u-dobrykh-spravakh
Савельчук І. Б. Підготовка соціальних працівників за сучасних умов: інноваційні тенденції. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2016. Вип. 1. С. 120–125.
Селевко Г. Компетентности и их классификация. Народное образование. 2004. № 4. С. 138–143.
Татур Ю. Г. Компетентностный подход в описании результатов и проектировании стандартов высшего профессионального образования : материалы ко второму заседанию методологического семинара. Москва : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 16 с.
Холостова Е., Дашков К. Социальная работа в схемах : учеб. пособ. 2019. URL: https://biblioclub.ru/index.php?page=author_red&id=25650 (дата звернення 11.11.2021)
Чернявська О. В., Соколова А. М. Фандрайзинг : навч. посіб. Київ : Алерта, 2015. 272 с. URL: https://oblrada-pl.gov.ua/grant/7575.pdf (дата звернення 05.12.2021)
References
Babii, O. Ya. (2017). Posibnyk z fandreizynhu dlia biznes-ob’iednan [A Guide to Fundraising for Business Associations]: posibnyk. Kyiv. Retrieved from https://platforma-msb.org/wp-content/uploads/2018/03/Fundraising_for_BMOs_Babij_2017.pdf [in Ukrainian].
Bondarenko, S. M., & Lifar, K. V. Imidzh orhanizatsii: sutnist, zmist ta osnovni etapy formuvannia [The image of the organization: the essence, content and main stages of formation]. Retrieved from https://knutd.edu.ua/publications/pdf/TD/2014-2/Bondarenko2015060410.pdf [in Ukrainian].
Vainola, R. Kh. (2016). Problemy profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do roboty v zakladakh ozdorovlennia ta vidpochynku [Problems of professional training of future social educators to work in health and recreation facilities]. In Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Sotsialna robota. Sotsialna pedahohika [Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Social work. Social pedagogy]: zbirnyk naukovykh prats (Is. 22, pp. 10-18). Kyiv: Vyd-vo NPU imeni M. P. Drahomanova [in Ukrainian].
Kapska, A. Y. (2010). Deiaki aspekty profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pedahohiv i sotsialnykh pratsivnykiv [Some aspects of professional training of social educators and social workers]. Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. O. Dovzhenka. Pedahohichni nauky [Bulletin of Glukhiv National Pedagogical University. O. Dovzhenko. Pedagogical sciences], 15, 12-16 [in Ukrainian].
Karpenko, O. H. (2007). Profesiina pidhotovka sotsialnykh pratsivnykiv v umovakh universytetskoi osvity: naukovo-metodychnyi ta orhanizatsiino-tekhnolohichnyi aspekt [Professional training of social workers in the conditions of university education: scientific-methodical and organizational-technological aspect]: monohrafiia. Drohobych: Kolo [in Ukrainian].
Pinkus, A. (1993). Praktika sotcialnoi raboty (forma i metody) [Social work practice (form and methods)]. Moskva: Soiuz [in Russian].
Rohalin, Ya. (2009). Shcho take sotsialnyi fandreizynh, abo yak prodaty hromadi uchast u dobrykh spravakh [What is social fundraising, or how to sell the community participation in good deeds]. Sotsialnyi pedahoh [Social pedagogue], 8. Retrieved from http://cd-platform.org/success-stories/2411-shcho-take-sotsialnyy-fandreyzynh-abo-iak-prodaty-hromadi-uchast-u-dobrykh-spravakh [in Ukrainian].
Savelchuk, I. B. (2016). Pidhotovka sotsialnykh pratsivnykiv za suchasnykh umov: innovatsiini tendentsii [Training of social workers in modern conditions: innovative trends]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. Pedahohichni nauky [Bulletin of Zhytomyr State University named after Ivan Franko. Pedagogical sciences], 1, 120-125 [in Ukrainian].
Selevko, G. (2004). Kompetentnosti i ikh klassifikatciia [Competencies and their classification]. Narodnoe obrazovanie [Public education], 4, 138-143 [in Russian].
Tatur, Iu. G. (2004). Kompetentnostnyi podkhod v opisanii rezultatov i proektirovanii standartov vysshego professionalnogo obrazovaniia [Competence-based approach in describing the results and designing standards of higher professional education]: materialy ko vtoromu zasedaniiu metodologicheskogo seminara. Moskva: Issledovatelskii tcentr problem kachestva podgotovki spetcialistov [in Russian].
Kholostova, E., & Dashkov, K. (2019). Sotcialnaia rabota v skhemakh [Social work in schemes]: uchebnoe posobie. Retrieved from https://biblioclub.ru/index.php?page=author_red&id=25650 [in Russian].
Cherniavska, O. V., & Sokolova, A. M. (2015). Fandraizynh [Fundraising]: navch. posib. Kyiv: Alerta. Retrieved from https://oblrada-pl.gov.ua/grant/7575.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).