Підготовка вчителів базової середньої освіти до впровадження формувального оцінювання учнів (з досвіду роботи
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2021-6(201)-15-18Ключові слова:
Нова українська школа (НУШ); оцінювальна діяльність учителя; формувальне оцінюванняАнотація
Презентовано розроблену на кафедрі менеджменту освіти та психології Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти тренінгову програму «Розробка інструментів формувального оцінювання: психолого-педагогічний аспект», спрямовану на розвиток предметно-методичної та оцінювально-аналітичної компетентностей учасників. Описано зміст тренінгової програми, розкрито використані практичні методи й техніки. Представлено результати опитування учасників.
Ця навчальна програма може використовуватись під час підготовки і підвищення кваліфікації керівників і вчителів базової та профільної середньої освіти у закладах вищої та післядипломної освіти.
Посилання
Бабко Т. М., Фокша С. Є. Підвищення якості математичної освіти засобами формувального оцінювання. Розвиток сучасної природничо-математичної освіти: реалії, проблеми якості, інновації : матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю (Запоріжжя, 10–11 листоп. 2021 р.). URL: https://drive.google.com/file/d/1LCE1L7Nj1jCvkwykpgsysfZxCdIFxbUE/view
Локшина О. І. Зміст шкільної освіти в країнах Європейського Союзу : теорія і практика (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.) : монографія. Київ : Богданова А. М., 2009. 404 с.
Методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу у першому (адаптивному) циклі / 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа» : Лист МОН України від 06.08.2021 № 4.5/2303-21.
Покрова С. В. Розвиток оцінювальної компетентності вчителів початкових класів як педагогічна проблема. Нова українська початкова школа: нові виміри професійного розвитку вчителя : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, (Запоріжжя, 16-17 верес. 2021 р.). URL: https://drive.google.com/file/d/1TpHxDv-MYpXUEO9MRwdlcMCTFtaMxHFU/view
Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти : Наказ МОН України від 13.07.2021 № 813. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-shodo-ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-1-4-klasiv-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti
Про повну загальну середню освіту : Закон України від 16 січня 2020 р. № 463-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text
Фідкевич О., Богданець-Білоскаленко Н. Нова українська школа: теорія і практика формувального оцінювання у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти : навч.-метод. посіб. Київ : Генеза, 2020. 96 с.
Формувальне оцінювання в освітньому процесі початкової школи : навч.-метод. посіб. Вид. 2-ге, перероб. та доп. / авт.-уклад. : Н. Б. Ларіонова, Н. М. Стрельцова. Харків : Друкарня Мадрид, 2020. 83 с.
References
Babko, T. M., & Foksha, S. Ye. (2021). Pidvyshchennia yakosti matematychnoi osvity zasobamy formuvalnoho otsiniuvannia [Improving the quality of mathematics education by means of formative assessment]. Rozvytok suchasnoi pryrodnycho-matematychnoi osvity: realii, problemy yakosti, innovatsii [Development of modern natural and mathematical education: realities, quality problems, innovations]: materialy V Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1LCE1L7Nj1jCvkwykpgsysfZxCdIFxbUE/view [in Ukrainian].
Lokshyna, O. I. (2009). Zmist shkilnoi osvity v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: teoriia i praktyka (druha polovyna XX – pochatok XXI st.) [The content of school education in the European Union: theory and practice (second half of XX - early XXI century.)]: monohrafiia. Kyiv: Bohdanova A.M. [in Ukrainian].
Metodychni rekomendatsii shchodo osoblyvostei orhanizatsii osvitnoho protsesu u pershomu (adaptyvnomu) tsykli / 5 klasakh zakladiv zahalnoi serednoi osvity za Derzhavnym standartom bazovoi serednoi osvity v umovakh realizatsii kontseptsii «Nova ukrainska shkola» [Methodical recommendations on the peculiarities of the organization of the educational process in the first (adaptive) cycle / 5 classes of general secondary education institutions according to the State standard of basic secondary education in the implementation of the concept of "New Ukrainian School"]: Lyst MON Ukrainy vid 06.08.2021 № 4.5/2303-21 [in Ukrainian].
Pokrova, S. V. (2021). Rozvytok otsiniuvalnoi kompetentnosti vchyteliv pochatkovykh klasiv yak pedahohichna problema [Development of assessment competence of primary school teachers as a pedagogical problem]. Nova ukrainska pochatkova shkola: novi vymiry profesiinoho rozvytku vchytelia [New Ukrainian primary school: new dimensions of teacher professional development]: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf. z mizhnar. uchastiu. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/1TpHxDv-MYpXUEO9MRwdlcMCTFtaMxHFU/view [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia metodychnykh rekomendatsii shchodo otsiniuvannia rezultativ navchannia uchniv 1-4 klasiv zakladiv zahalnoi serednoi osvity [About the statement of methodical recommendations concerning an estimation of results of training of pupils of 1-4 classes of establishments of general secondary education]: Nakaz MON Ukrainy vid 13.07.2021 № 813. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-metodichnih-rekomendacij-shodo-ocinyuvannya-rezultativ-navchannya-uchniv-1-4-klasiv-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti [in Ukrainian].
Pro povnu zahalnu seredniu osvitu [About complete general secondary education]: Zakon Ukrainy vid 16 sichnia 2020 r. № 463-IX. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text [in Ukrainian].
Fidkevych, O., & Bohdanets-Biloskalenko, N. (2020). Nova ukrainska shkola: teoriia i praktyka formuvalnoho otsiniuvannia u 3-4 klasakh zakladiv zahalnoi serednoi osvity [New Ukrainian school: theory and practice of formative assessment in 3-4 grades of general secondary education]: navch.-metod. posibnyk. Kyiv: Heneza [in Ukrainian].
Larionova, N. B., & Streltsova, N. M. (Comps.). (2020). Formuvalne otsiniuvannia v osvitnomu protsesi pochatkovoi shkoly [Formative assessment in the educational process of primary school]: navch.-metod. posibnyk. Kharkiv: Drukarnia Madryd [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).