Особливості організації психологічно безпечного освітнього простору
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-6(195)-76-78Ключові слова:
освітній простір, безпечний освітній простір, захищеність в освітньому просторіАнотація
Розкрито сутність поняття «освітній простір», ознаки психологічно безпечного освітнього простору, організація якого передбачає реагування на нові виклики та вимоги, реалізацію системи принципів.
Останнім часом експерти в галузі освіти приділяють значну увагу вивченню умов оновлення шкільного освітнього простору. Сучасна освіта фокусується на реалізації ідей дитиноцентризму, вихованні, що базується на цінностях, оновленні освітнього простору. Суспільний запит спрямований на школу, яка є не тільки місцем, де діти можуть здобувати знання а й, насамперед, простором для їхнього гармонійного розвитку, осередком для самореалізації. Такий заклад освіти можливий лише за таких умов: атмосфери фізичного комфорту, сприятливого соціального та психологічного клімату, що підтримує особистість, яка розвивається, вчасно реагує на її потреби, з повагою ставиться до її особистісних якостей, забезпечує можливість повної реалізації своїх здатностей.
Посилання
Боровець О. Освітнє середовище початкової школи: сучасні підходи та вимоги. Інноватика у вихованні. 2019. Вип. 9. С. 114–120.
Водолазська Т. В. Освітнє середовище як «третій учитель». Імідж сучасного педагога : електрон. наук. фах. журн. 2018. № 4 (181). С. 10–12.
Закон України «Про повну загальну середню освіту» № 764-IX від 13.07.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text.
Курс підготовки вчителів «Вчимося жити разом». URL: http://llt.multycourse.com.ua/ua/page/22/103#9
Ткач Т. В. Психологічні засади проектування освітнього простору особистості : автореф. дис. … д-ра психол. наук : 19.00.07. Київ, 2010. 50 с.
Цюман Т. П. Кодекс безпечного освітнього середовища : метод. посіб. Київ, 2018. 56 с.
Ясвин В. А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. Москва : Смысл, 2001. 365 с.
References
Borovets, O. (2019). Osvitnie seredovyshche pochatkovoi shkoly: suchasni pidkhody ta vymohy [Primary school educational environment: modern approaches and requirements]. Innovatyka u vykhovanni [Innovation in education], 9, 114-120. [in Ukrainian].
Vodolazska, T. V. (2018). Osvitnie seredovyshche yak “tretii uchytel” [Educational environment as a "third teacher"]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 4 (181), 10-12. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro povnu zahalnu seredniu osvitu” [Law of Ukraine "On complete general secondary education"] № 764-IX vid 13.07.2020. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text [in Ukrainian].
Kurs pidhotovky vchyteliv “Vchymosia zhyty razom” [Teacher training course "Learning to live together"]. Retrieved from http://llt.multycourse.com.ua/ua/page/22/103#9 [in Ukrainian].
Tkach, T. V. (2010). Psykholohichni zasady proektuvannia osvitnoho prostoru osobystosti [Psychological principles of designing the educational space of the individual]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Tsiuman, T. P. (2018). Kodeks bezpechnoho osvitnoho seredovyshcha [Code of safe educational environment]: metod. posib. Kyiv [in Ukrainian].
Iasvin, V. A. (2001). Obrazovatelnaia sreda: ot modelirovaniia k proektirovaniiu [Educational environment: from modeling to design]. Moskva: Smysl [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).