Організація навчання впродовж життя як необхідна умова розвитку когнітивної гнучкості педагога
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-5(188)-35-38Ключові слова:
навчання упродовж життя, когнітивна гнучкість, особистість, педагог, мислення, нові умови, компетентність, інноваційність, педагог-практикАнотація
Теоретично обґрунтовано необхідність навчання впродовж життя, здійснена спроба дослідити його вплив на розвиток особистості. Поняття когнітивної гнучкості педагога вживається у значенні здатності педагогічного працівника швидко адаптувати своє мислення і світосприйняття в умовах освітньої реформи та Нової української школи. Визначено шляхи розвитку когнітивної гнучкості особистості педагога. Ними є фізичні вправи, сприйняття інформації на основі критичного мислення; гра на музичному інструменті; читання щодня, вивчення іноземних мов або нових дисциплін; відкритість розуму, соціалізація, подорожі, відкриття, хобі.
Посилання
Водолазська Т. В. Міфи нової української школи: як педагогам дати собі раду в умовах змін. Імідж сучасного педагога. 2019. № 1 (184). С. 8–11.
Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників. Постанова від 21 серпня 2019 р. № 800. Кабінет міністрів України. Київ. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF?find=1&text=%ED%E0%E2%F7%E0%ED%ED#w11
Крол А. Чему и зачем стоит учиться после 45, 55, 65? URL : http://hr-portal.ru/article/chemu-i-zachem-stoit-uchitsya-posle-45-55-65?utm_source=dlvr. it&utm_medium=facebook
Курмишева Н. Креативність як складова компетентності педагогічного працівника. Педагогічні науки : зб. наук. праць. Вип. 64. Полтава, 2015. С. 23–28.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. МОН України, 2016. 34 с. URL : https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf
Про освіту. Верховна Рада України; Закон від 09.09.2017 № 2145-VIII. URL : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Рао Ш. Включите запрограммированное в вас счастье. URL : https://www.ted.com/talks/srikumar_rao_plug_into_your_hard_wired_happiness/transcript?language=ru
Шаронов А. Наша хроническая занятость – это наша трусость. URL : http://fastsalttimes.com/sections/obzor/1289.html
Cartwright K. B. Cognitive development and reading: The relation of reading-specific multiple classification skill to reading comprehension in elementary school children (англ.). Journal of Educational Psychology. 2002. Vol. 94. P. 56–63. DOI:10.1037/0022-0663.94.1.56
Colzanto L. S., van Wouwe N. C., Lavender T. J., Hommel B.Intelligence and cognitive flexibility: Fluid intelligence correlates with feature «unbinding» across perception and action (англ.). Psychonomic Bulletin & Review. 2006. Vol. 13. P. 1043–1048. DOI:10.3758/BF03213923
Deak G. O. The development of cognitive flexibility and language abilities (англ.). Advances in Child Development and Behavior. 2003. Vol. 31. P. 271–327.
Executive Function Fact Sheet (англ.). Learning Disabilities OnLine (2008). URL : http://www.ldonline.org/article/24880/
Gray A. The 10 skills you need to thrive in the Fourth Industrial Revolution. URL : https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-10-skills-you-need-to-thrive-in-the-fourth-industrial-revolution/
Moore A., Malinowski P. Mediation, mindfulness, and cognitive flexibility (англ.). Conscious Cognition. 2009. Vol. 18. P. 176–186.
Scott W.A. Cognitive complexity and cognitive flexibility. Amerikan Sociologcal Association. 1962. Vol. 25. P. 405–414. DOI: 10.237 / 2785779.
The Power of Full Engagement: Managing Energy, Not Time, Is the Key to High Performance and Personal Renewal / Jim Loehr, Tony Schwartz – New York, London, Toronto, Sydney, 2005. 246 p.
References
Vodolazsʹka T.V. (2019), «Myths of the New Ukrainian School: How to Provide Teachers with Advice in the Conditions of Change», Imidzh suchasnoho pedahoha, No 1 (184), pp. 8-11.
Cabinet of Ministers of Ukraine (2019), Some issues of professional development of pedagogical and scientific-pedagogical workers, available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-%D0%BF?find=1&text=%ED%E0%E2%F7%E0%ED%ED#w11
Krol A. What and why is it worth studying after 45, 55, 65? available at: http://hr-portal.ru/article/chemu-i-zachem-stoit-uchitsya-posle-45-55-65?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Kurmysheva N. (2015) Creativity as a component of competence of pedagogical worker. Pedahohichni nauky: zbirnyk naukovykh pratsʹ, Vol 64. P. 23-28.
New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform. Ministry of Education and Science of Ukraine (2016), available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf
About education. Verkhovna Rada of Ukraine; Law of 09.09.2017 № 2145-VIII, available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Rao SH. Turn on your programmed happiness, available at: https://www.ted.com/talks/srikumar_rao_plug_into_your_hard_wired_happiness/transcript?language=ru
Sharonov A. Our chronic employment is our cowardice, available at: http://fastsalttimes.com/sections/obzor/1289.html
Cartwright K. B. Cognitive development and reading: The relation of reading-specific multiple classification skill to reading comprehension in elementary school children (англ.) // Journal of Educational Psychology. 2002. Vol. 94. P. 56–63. DOI:10.1037/0022-0663.94.1.56.
Colzanto L. S., van Wouwe N. C., Lavender T. J., Hommel B.Intelligence and cognitive flexibility: Fluid intelligence correlates with feature «unbinding» across perception and action (англ.) // Psychonomic Bulletin & Review. 2006. Vol. 13. P. 1043–1048. DOI:10.3758/BF03213923.
Deak G. O. The development of cognitive flexibility and language abilities (англ.) // Advances in Child Development and Behavior. 2003. Vol. 31. P. 271–327.
Executive Function Fact Sheet (англ.). Learning Disabilities OnLine (2008). URL: http://www.ldonline.org/article/24880/
Gray A. The 10 skills you need to thrive in the Fourth Industrial Revolution / Alex Gray URL: https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-10-skills-you-need-to-thrive-in-the-fourth-industrial-revolution/
Moore A., Malinowski P. Mediation, mindfulness, and cognitive flexibility (англ.) // Conscious Cognition. 2009. Vol. 18. P. 176–186.
Scott W.A. Cognitive complexity and cognitive flexibility // Amerikan Sociologcal Association.1962. Vol. 25. P. 405-414. DOI: 10.237 / 2785779.
The Power of Full Engagement: Managing Energy, Not Time, Is the Key to High Performance and Personal Renewal / Jim Loehr, Tony Schwartz – New York, London, Toronto, Sydney, 2005. 246 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).