Орфоепічні закономірності української літературної мови у співацькій практиці
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-73-76Ключові слова:
орфоепія, фонетична транскрипція, вокальне мистецтво, вокальна робота, художній змістАнотація
Розглядаються теоретичні та практичні аспекти орфоепії в контексті побудови та якісного відображення художньо-образного змісту музичного твору. Наводяться основні етапи роботи над дикційно-орфоепічними сегментами вокального твору. Проаналізовано основні правила та функції фонетичної транскрипції літературного тексту музичного твору та її роль у побудові власної дикційно-орфоепічної стилістики виконавця в межах загальноприйнятих орфоепічних закономірностей. Музично-вокальне читання та декламація визначаються як вагомий складник загальної вокальної роботи над орфоепією.
Посилання
Кириленко К., Кундеревич О., Бойко Л. Філософія культури : словник. Київ : Україна, 2018. 280 с.
Ковбасюк А. Фонетика мови та її вплив на спів. Вісник Львівського університету. Серія : Мистецтвознавство. 2012. Вип. 11. С. 117–122.
Мишуга О. : спогади, матеріали, листи / упоряд., підгот. текстів, вступ. ст. та примітки М. Головащенко. Київ : Музична Україна, 1971. 779 с.
Серов А. Н. Воспоминания о Михаиле Ивановиче Глинке. Ленинград : Музыка, 1984. 56 c.
Скопцова О. Становлення та особливості розвитку народного хорового виконавства в Україні (кінець ХІХ – ХХ століття) : монографія. Київ : Ліра-К, 2017. 180 с.
Станиславский К. С. Собрание сочинений : в 9 т. Т. 2: Работа актера над собой, ч. 1: Работа над собой в творческом процессе переживания: Дневник ученика. Москва : Искусство, 1989. 511 с.
References
Kyrylenko, K., Kunderevych, O., & Boiko, L. (2018). Filosofiia kultury : slovnyk. Kyiv: Ukraina [in Ukrainian].
Kovbasiuk, A. (2012). Fonetyka movy ta yii vplyv na spiv. Visnyk
Lvivskoho universytetu. Seriia : Mystetstvoznavstvo, 11, 117–122 [in Ukrainian].
Holovashchenko, M. (Ed.). (1971). Myshuha O. : spohady, materialy, lysty. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Serov, A. N. (1984). Vospominaniia o Mikhaile Ivanoviche Glinke. Leningrad: Muzyka [in Russian].
Skoptsova, O. (2017). Stanovlennia ta osoblyvosti rozvytku narodnoho khorovoho vykonavstva v Ukraini (kinets XIX – XX stolittia). Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].
Stanislavskii, K. S. (1989). Sobranie sochinenii (Vol. 2: Rabota aktera nad soboi, ch. 1: Rabota nad soboi v tvorcheskom protcesse perezhivaniia: Dnevnik uchenika). Moskva: Iskusstvo [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).