WYMIANA MIĘDZYNARODOWA NAUCZYCIELI POLSKICH W RAMACH PROGRAMÓW EUROPEJSKICH
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-4(187)-52-55Ключові слова:
європейські програми, Коменіус, Еразмус , мобільність вчителів, міжнародний обмінАнотація
Проаналізовано роль проектів Коменіус та Еразмус+, що реалізуються між польськими та зарубіжними закладами освіти з метою підвищення рівня професійного розвитку польських учителів. Головною метою цих програм є навчальна мобільність учителів та учнів. Завдання міжнародних обмінів полягають у набутті навичок викладання з використанням інноваційних методів і ресурсів навчання, а також збір інформації про діяльність закладу освіти, спрямовану на професійний розвиток кожного вчителя.
Учасники міжнародних обмінів наголошують на перевагах цих програм. На думку вчителів закордонні подорожі розширюють світогляд, відкривають нові можливості співробітництва, вчать толерантності. Це дозволяє краще зрозуміти не лише інші культурні контексти, але й інший підхід до освіти. Участь у міжнародних програмах також впливає на зміну поглядів і стереотипів, пов’язаних із щоденною працею вчителів. Дуже важливою перевагою здійснення навчальних поїздок є підвищення самооцінки вчителя, що мотивує не лише до подальшої роботи в учительській професії, але й до внесення змін у навчальні програми, форми й методи роботи з учнями.
Навчальні поїздки пов'язані також із поточними потребами розвитку шкіл, що часто випливає з контексту сучасних змін у польській системі освіти. У цьому випадку реалізація проектів мобільності є одним зі способів вирішити конкретні, заздалегідь визначені проблеми або вирішити нові виклики, з якими стикається заклад освіти. Ці виклики тісно пов'язані з конкретними змінами в польській системі освіти та організації освітнього процесу.
Посилання
Bezpłatne Szkolenia za Granicą. Program Erasmus+ URL : http://erasmusplusmobilnosc.pl/erasmus/
Konferencja „Edukacyjna rola projektów wymian międzynarodowych”. URL : https://www.pnwm.org/aktualnosci-i-projekty/projekty/dla-organizatorow-wymiany/konferencja-edukacyjna-rola-projektow-wymian-miedzynarodowych/x
Program Comenius. URL : http://www.comenius.org.pl/menu-glowne/o-programie.html
Raport krajowy z badania wpływu projektów mobilności Erasmus+ dla szkolnej kadry edukacyjnej „Mobilni Nauczyciele Zmieniają Swoje Szkoły”. Warszawa: Erasmus+ 2016.
References
Bezpłatne Szkolenia za Granicą. Program Erasmus+Retrieved from http://erasmusplusmobilnosc.pl/erasmus/ [in Polish].
Konferencja «Edukacyjna rola projektów wymian międzynarodowych». Retrieved from https://www.pnwm.org/aktualnosci-i-projekty/projekty/dla-organizatorow-wymiany/konferencja-edukacyjna-rola-projektow-wymian-miedzynarodowych/ [in Polish].
Program Comenius. Retrieved from http://www.comenius.org.pl/menu-glowne/o-programie.html [in Polish].
Raport krajowy z badania wpływu projektów mobilności Erasmus+ dla szkolnej kadry edukacyjnej «Mobilni Nauczyciele Zmieniają Swoje Szkoły». Warszawa: Erasmus+ 2016 [in Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).