Застосування художніх творів на уроках історії як засіб формування компетенції вчителя історії

Автор(и)

  • Дмитро Олександрович Шутов Кременчуцький національний університет імені М. В. Остроградського, гімназія №27 м. Кременчука, Україна https://orcid.org/0000-0002-9355-9211

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-81-85

Ключові слова:

критичне мислення, художня література, вікова психологія

Анотація

Визначені основні принципи роботи з художньою літературою на уроках історії в контексті підвищення професійного рівня вчителя. Виокремлені психологічні особливості підготовчої роботи з класом у навчально-виховній діяльності в процесі викладання історії. Обґрунтована важливість використання фрагментів художньої літератури за для розвитку критичного мислення в учнів.

Біографія автора

Дмитро Олександрович Шутов, Кременчуцький національний університет імені М. В. Остроградського, гімназія №27 м. Кременчука

аспірант, вчитель історії

Посилання

Бутенко И. А. Мастер-класс "Интегративный подход в преподавании истории, обществознания и литературы". Научный альманах. 2015. № 8. С. 428–432.

Власов В. Історичне джерело в арсеналі дидактичних засобів: чи здатна методика подолати втому від історії? Історія в школах України. 2009. № 4. С. 3–8.

Де Бівар Блек Л. Працюючи з візуальними джерелами. Історія і суспільствознавство. 2012. № 1. С. 8–10.

Еграшкина М. В. Изучение темы „Литература и искусство начала XX в” на уроках истории. Преподавание истории и обществознания в школе. 2005. № 4. С. 44–45.

Коляда І. А., Загребельна Н. І., Порало Н. Д. Історія України (1914-1939) в художньо-літературних образах. Методика : навч. посіб. Київ : Арістей, 2004. 272 с.

Могорита В. М. Використання фрагментів художньої літератури на уроках історії. Історія і суспільствознавство. 2011. № 3. С. 29–33.

Морион А. Роль художественной литературы на уроках истории. Парнас. 2015. URL: http://parnasse.ru/prose/essay/history/rol-hudozhestvenoi-literatury-na-urokah-istori.html.

Мороз П. В. Дослідницька діяльність учнів в процесі навчання історії України : метод. посіб. Київ : Педагогічна думка, 2012. 128 с.

Москалик Г. Ф. Філософська парадигма модернізації освіти в умовах інформаційно-комунікативного середовища : монографія. Кременчук : Християнська Зоря, 2014. 328 с.

Пометун О. І. Методика розвитку критичного мислення на уроках історії. Історія і суспільствознавство. 2012. № 1. С. 3–7.

Пометун О., Фрейман Г. Методика навчання історії в школі. Київ : Генеза, 2005. 328 с.

Ситченко А. Тенденції розвитку методичної думки про аналіз художнього твору. Українська література в загальноосвітній школі. 2006. № 4. С. 17–21.

Чернух И. Н. Приёмы использования художественной литературы на уроке истории в начальных классах. Теория и практика образования в современном мире : материалы междунар. науч. конф., (г. Санкт-Петербург, февр. 2012 г.). Санкт-Петербург, 2012. С. 239–241.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-12

Як цитувати

Шутов, Д. О. (2019). Застосування художніх творів на уроках історії як засіб формування компетенції вчителя історії. Імідж сучасного педагога, (3(186), 81–85. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-81-85