Застосування художніх творів на уроках історії як засіб формування компетенції вчителя історії
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-3(186)-81-85Ключові слова:
критичне мислення, художня література, вікова психологіяАнотація
Визначені основні принципи роботи з художньою літературою на уроках історії в контексті підвищення професійного рівня вчителя. Виокремлені психологічні особливості підготовчої роботи з класом у навчально-виховній діяльності в процесі викладання історії. Обґрунтована важливість використання фрагментів художньої літератури за для розвитку критичного мислення в учнів.
Посилання
Бутенко И. А. Мастер-класс "Интегративный подход в преподавании истории, обществознания и литературы". Научный альманах. 2015. № 8. С. 428–432.
Власов В. Історичне джерело в арсеналі дидактичних засобів: чи здатна методика подолати втому від історії? Історія в школах України. 2009. № 4. С. 3–8.
Де Бівар Блек Л. Працюючи з візуальними джерелами. Історія і суспільствознавство. 2012. № 1. С. 8–10.
Еграшкина М. В. Изучение темы „Литература и искусство начала XX в” на уроках истории. Преподавание истории и обществознания в школе. 2005. № 4. С. 44–45.
Коляда І. А., Загребельна Н. І., Порало Н. Д. Історія України (1914-1939) в художньо-літературних образах. Методика : навч. посіб. Київ : Арістей, 2004. 272 с.
Могорита В. М. Використання фрагментів художньої літератури на уроках історії. Історія і суспільствознавство. 2011. № 3. С. 29–33.
Морион А. Роль художественной литературы на уроках истории. Парнас. 2015. URL: http://parnasse.ru/prose/essay/history/rol-hudozhestvenoi-literatury-na-urokah-istori.html.
Мороз П. В. Дослідницька діяльність учнів в процесі навчання історії України : метод. посіб. Київ : Педагогічна думка, 2012. 128 с.
Москалик Г. Ф. Філософська парадигма модернізації освіти в умовах інформаційно-комунікативного середовища : монографія. Кременчук : Християнська Зоря, 2014. 328 с.
Пометун О. І. Методика розвитку критичного мислення на уроках історії. Історія і суспільствознавство. 2012. № 1. С. 3–7.
Пометун О., Фрейман Г. Методика навчання історії в школі. Київ : Генеза, 2005. 328 с.
Ситченко А. Тенденції розвитку методичної думки про аналіз художнього твору. Українська література в загальноосвітній школі. 2006. № 4. С. 17–21.
Чернух И. Н. Приёмы использования художественной литературы на уроке истории в начальных классах. Теория и практика образования в современном мире : материалы междунар. науч. конф., (г. Санкт-Петербург, февр. 2012 г.). Санкт-Петербург, 2012. С. 239–241.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).