Міфи Нової української школи: як педагогам дати собі раду в умовах змін
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-1(184)-8-11Ключові слова:
Нова українська школа, зміни, управління змінами, міф, міфологічна реальність, важелі успіхуАнотація
Дослідженоставлення учителів до реформи школи, їх рівень усвідомлення необхідності змін в освіті;проаналізовано труднощі, які виникають у педагогів у процесі реалізації Концепції “Нова українська школа”; визначено джерела опору змінам та їх форми, окреслено систему заходів, що підготує освітян до невизначеності, перетворить їх на експертів з управління змінами.
Посилання
Великий тлумачний словник сучасної української мови (з доп., допов. та CD) / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2007. 1736 с.: іл.
Генсон Марк Е. Керування освітою та організаційна поведінка / Марк Е. Генсон / пер. з англ. Харків: Проців; Львів: Літопис, 2002. 384 с.
І. “Відпустки не буде” та ще 5 міфів про підвищення кваліфікації вчителів НУШ / URL: http://www.unicef.org/turkmenistan/cfs_teacher_manual_1.pdf Донська (дата звернення: 09.01.2019).
Кові С. 12 важелів успіху / перекл. з англ. Романа Клочка. Львів: Видавництво Старого Лева, 2017. 208 с.
Наказ МОН від 23.03.2018 № 283 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи” URL: https://imzo.gov.ua/2018/03/25/nakaz-mon-vid-23-03-2018-283-pro-zatverdzhennya-metodychnyh-rekomendatsij-schodo-orhanizatsiji-osvitnoho-prostoru-novoji-ukrajinskoji-shkoly/ (дата звернення: 09.01.2019).
Нова українська школа: основні міфи, в які не слід вірити батькам URL: https://znaj.ua/society/nova-ukrayinska-shkola-osnovni-mify-v-yaki-ne-slid-viryty-batkam (дата звернення: 09.01.2019).
Покка А. Вищий клас. Шкільне управління по-фінськи / пер. з англ. О. М. Назарової. Харків: Ранок, 2017. 160 с.
Попович М. Міфологія в суспільній свідомості посткомуністичної України / Дух і літера. 1998. № 3-4, 1998. С. 57- 68.
Салберг П. Фінські уроки 2.0: Чого може навчитися світ з освітніх змін у Фінляндії / пер. з англ. А. Р. Шиян. Харків: Ранок, 2017. 240 с.
Селигман М. Как научиться оптимизму. Измените взгляд на мир и свою жизнь / Москва: Альпина паблишер, 2014. 772 с.
Смольська Л. Справжні ліки замість підробки : “Інтегральне лідерство” для НУШ. URL: http://education-ua.org/ua/component/content/article/12-articles/1265-spravzhni-liki-zamist-pidrobki-integralne-liderstvo-dlya-nushhttp://education-ua.org/ua/component/content/article/12-articles/1265-spravzhni-liki-zamist-pidrobki-integralne-liderstvo-dlya-nush (дата звернення: 09.01.2019).
Співаковський О. Не НУШ єдиною ... Як нам побудувати справді сучасну українську школу URL: https://medianova.com.ua/ne-nush-yedinoyu-yak-nam-pobuduvati-spravdi-suchasnu-ukrayinsku-shkolu/ (дата звернення: 09.01.2019).
Уокер Т. Финская система обучения. Как устроены лучшие школы в мире / Москва: Альпина паблишер, 2018. 256 с.
Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх реформ / перекл. з англ. Г. Шиян, Р. Шиян. Львів: Літопис, 2000. 269 с.
Шлейхер А. Найкращий клас у світі: як створити освітню систему 21-го століття / пер. з англ. Ганна Лелів. Львів: Літопис, 2018. 296 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).