Міфи Нової української школи: як педагогам дати собі раду в умовах змін

Автор(и)

  • Тетяна Володимирівна Водолазська Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського, Україна https://orcid.org/0000-0002-0192-5465

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-1(184)-8-11

Ключові слова:

Нова українська школа, зміни, управління змінами, міф, міфологічна реальність, важелі успіху

Анотація

Дослідженоставлення учителів до реформи школи, їх рівень усвідомлення необхідності змін в освіті;проаналізовано труднощі, які виникають у педагогів у процесі реалізації Концепції “Нова українська школа”; визначено джерела опору змінам та їх форми, окреслено систему заходів, що підготує освітян до невизначеності, перетворить їх на експертів з управління змінами. 

Біографія автора

Тетяна Володимирівна Водолазська, Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського

старший виклалад кафедри менеджменту

Посилання

Великий тлумачний словник сучасної української мови (з доп., допов. та CD) / уклад. і голов. ред. В. Т. Бусел. Київ; Ірпінь: ВТФ “Перун”, 2007. 1736 с.: іл.

Генсон Марк Е. Керування освітою та організаційна поведінка / Марк Е. Генсон / пер. з англ. Харків: Проців; Львів: Літопис, 2002. 384 с.

І. “Відпустки не буде” та ще 5 міфів про підвищення кваліфікації вчителів НУШ / URL: http://www.unicef.org/turkmenistan/cfs_teacher_manual_1.pdf Донська (дата звернення: 09.01.2019).

Кові С. 12 важелів успіху / перекл. з англ. Романа Клочка. Львів: Видавництво Старого Лева, 2017. 208 с.

Наказ МОН від 23.03.2018 № 283 “Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи” URL: https://imzo.gov.ua/2018/03/25/nakaz-mon-vid-23-03-2018-283-pro-zatverdzhennya-metodychnyh-rekomendatsij-schodo-orhanizatsiji-osvitnoho-prostoru-novoji-ukrajinskoji-shkoly/ (дата звернення: 09.01.2019).

Нова українська школа: основні міфи, в які не слід вірити батькам URL: https://znaj.ua/society/nova-ukrayinska-shkola-osnovni-mify-v-yaki-ne-slid-viryty-batkam (дата звернення: 09.01.2019).

Покка А. Вищий клас. Шкільне управління по-фінськи / пер. з англ. О. М. Назарової. Харків: Ранок, 2017. 160 с.

Попович М. Міфологія в суспільній свідомості посткомуністичної України / Дух і літера. 1998. № 3-4, 1998. С. 57- 68.

Салберг П. Фінські уроки 2.0: Чого може навчитися світ з освітніх змін у Фінляндії / пер. з англ. А. Р. Шиян. Харків: Ранок, 2017. 240 с.

Селигман М. Как научиться оптимизму. Измените взгляд на мир и свою жизнь / Москва: Альпина паблишер, 2014. 772 с.

Смольська Л. Справжні ліки замість підробки : “Інтегральне лідерство” для НУШ. URL: http://education-ua.org/ua/component/content/article/12-articles/1265-spravzhni-liki-zamist-pidrobki-integralne-liderstvo-dlya-nushhttp://education-ua.org/ua/component/content/article/12-articles/1265-spravzhni-liki-zamist-pidrobki-integralne-liderstvo-dlya-nush (дата звернення: 09.01.2019).

Співаковський О. Не НУШ єдиною ... Як нам побудувати справді сучасну українську школу URL: https://medianova.com.ua/ne-nush-yedinoyu-yak-nam-pobuduvati-spravdi-suchasnu-ukrayinsku-shkolu/ (дата звернення: 09.01.2019).

Уокер Т. Финская система обучения. Как устроены лучшие школы в мире / Москва: Альпина паблишер, 2018. 256 с.

Фуллан М. Сили змін. Вимірювання глибини освітніх реформ / перекл. з англ. Г. Шиян, Р. Шиян. Львів: Літопис, 2000. 269 с.

Шлейхер А. Найкращий клас у світі: як створити освітню систему 21-го століття / пер. з англ. Ганна Лелів. Львів: Літопис, 2018. 296 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-25

Як цитувати

Водолазська, Т. В. (2019). Міфи Нової української школи: як педагогам дати собі раду в умовах змін. Імідж сучасного педагога, (1(184), 8–11. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2019-1(184)-8-11