Професійна підготовка фахівців сфери обслуговування на засадах компетентнісного підходу
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-5%20(182)-41-45Ключові слова:
професійна компетентність випускника, ключові компетенції випускника, компетентнісний підхід, організаційно-методичні засади, сфера обслуговуванняАнотація
Актуалізація проблем формування професійної компетентності зумовлюється динамічними змінами у сучасній сфері обслуговування, що спонукає до підвищення професіоналізму, компетентності педагогічних працівників у цій галузі професійної діяльності. Зміст статті висвітлює необхідність реалізації освітніх трансформацій у системі професійної підготовки фахівців сфери обслуговування на основі компетентнісного підходу, зокрема, пошук інноваційних форм, нових методик, інтерактивних технологій навчання на всіх етапах освітнього процесу у професійній школі. Розкривається сутність і концептуальні положення компетентнісного підходу у професійній підготовці майбутніх фахівців сфери обслуговування, сформульовано сучасні вимоги до означених фахівців. На основі аналізу професійної компетентності та її ключових компетенцій щодо випускників закладів професійної (професійно-технічної) освіти як майбутніх фахівців сфери обслуговування виокремлені базові компетенції випускників, що їх мають формувати педагоги професійної школи в процесі професійної підготовки.
Посилання
Ашиток Н. Компетентнісний підхід як методологія професійної підготовки фахівців у вищий школі. Людинознавчі студії. Серія «Педагогіка». 2016. Вип. 3(35). С. 5–9.
Болсун С., Чипиленко Н. Інноваційний підхід до формування професійного іміджу педагога у системі післядипломної освіти. Післядипломна освіта в Україні. 2011. №6. С. 27–31.
Глікман В. Модель формування професійних якостей майбутніх судноводіїв у процесі фахової підготовки. ScienceRise: Pedagogical Education. 2018. №5 (25). С. 9–14.
Зимняя И. А. Компетентностный подход. Каково его место в системе современных подходов к проблемам образования? Высшее образование сегодня. 2006. № 8. С. 20–26.
Ковальчук В., Оршанський Л. Професійна підготовка на засадах компетентнісного підходу. Молодь і ринок. 2016. №11–12. С. 6–10.
Локшина О. І. Становлення «компетентнісної» ідеї в європейській освіті: матеріали // Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України. Київ: Педагогічна думка, 2009. С. 21–30.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).