Актуальні проблеми професiйно-педагогiчної адаптації молодих викладачів у закладах вищої освіти непедагогiчного профiлю
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-5(194)-62-67Ключові слова:
молодий викладач, адаптація до науково-педагогічної діяльності, методична робота, особистісний підхід в освіті, акмеологічний підхід у методичній роботіАнотація
Розкрито проблеми формування професійно-педагогічної адаптованості молодих викладачів у педагогiчнiй теорiї та практицi методичної роботи закладів вищої освіти непедагогічного профілю в умовах євроінтеграції. З’ясовано сучасні особливостi професiйно-педагогiчної адаптацiї молодого викладача закладу вищої освіти непедагогiчного профiлю з урахуванням тенденцiй гуманiзацiї й гуманiтаризацiї освітнього процесу, створення умов для ефективного використання сучасних iнформацiйних технологій і всебiчного розвитку особистостi педагога на акмеологічних засадах.
Посилання
Довбиш М. А., Візір В. А., Губар А. О., Довбиш І. М. Навчально-методична робота у вищому навчальному закладі. URL: http://dspace.zsmu.edu.ua/bitstream/123456789/6894/1/2017%20bolon-1_102-103.pdf.
Довжук Н. Експериментальне дослідження професійної адаптації майбутніх викладачів медико-біологічних дисциплін вищих навчальних закладів у процесі магістерської підготовки. Витоки педагогічної майстерності. 2017. Вип. 19. С. 137–142.
Дубасенюк О. А. Акмеологічний підхід як стратегічний орієнтир особистісно-орієнтованої педагогічної освіти. Проблеми освіти : зб. наук. пр. Житомир ; Київ, 2015. Вип. 84. С. 25–30.
Ніколаєнко С. Проблема професійної адаптації викладача-початківця до роботи у вищому навчальному закладі. Світогляд – Філософія – Релігія : зб. наук. пр. / УАБС НБУ. Суми, 2014. Вип. 5. С. 22–32.
Облєс I. I. Педагогiчнi умови професiйної адаптацiї викладача вищого навчального закладу : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Запорiжжя, 2008. 257 с.
Парпан У. М. Провідні принципи розвитку сучасної вищої освіти України в контексті євроінтеграції. Lex Portus. 2018. № 1 (9). С. 62–71.
Про вищу освіту : Закон України 01.07.2014 № 1556-VII. Офіційний сайт Верховної Ради України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/1556-18
Руденко Ю. О. Професійна адаптація молодих викладачів комп’ютерних наук. Фізико-математична освіта. 2018. Вип. 1 (15). С. 281–283.
Семиченко В. А. Психологiчнi аспекти професiйної пiдготовки i пiслядипломної освiти педагогiчних кадрiв. Пiслядипломна освiта в Українi. 2001. № 12. С. 68–69.
Сотська Г. Акмеологічний підхід у педагогічній освіті України. URL: http://lib.iitta.gov.ua/709238/1/%D1%81%D0%BE%D1%82%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B02.pdf.
Степанець І. О. Науково-методична робота у педагогічному закладі вищої освіти як система. Наукові записки кафедри педагогіки ХНУ імені В. Н. Каразіна. 2019. Вип. 44. https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/download/12612/12023.
Токарчук О. М. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців економічного профілю в процесі вивчення дисциплін математичного циклу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Хмельницький, 2017. 297 с.
Хатунцева С. М. Педагогiчнi умови адаптацiї викладача-початкiвця до професiйно-педагогiчної дiяльностi у вищому навчальному закладi : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2004. 204 с.
Яковчук О. Л. Формування професійної компетентності майбутніх техніків-технологів з технології харчування в освітньому процесі коледжу : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Кривий Ріг, 2017. 204 с.
References
Dovbysh, M. A., Vizir, V. A., Hubar, A. O., & Dovbysh, I. M. Navchalno-metodychna robota u vyshchomu navchalnomu zakladi [Educational and methodical work in a higher educational institution]. Retrieved from http://dspace.zsmu.edu.ua/bitstream/123456789/6894/1/2017%20bolon-1_102-103.pdf [in Ukrainian].
Dovzhuk, N. (2017). Eksperymentalne doslidzhennia profesiinoi adaptatsii maibutnikh vykladachiv medyko-biolohichnykh dystsyplin vyshchykh navchalnykh zakladiv u protsesi mahisterskoi pidhotovky [Experimental study of professional adaptation of future teachers of medical and biological disciplines of higher educational institutions in the process of master's training]. Vytoky pedahohichnoi maisternosti [The origins of pedagogical skills], 19, 137-142 [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O. A. (2015). Akmeolohichnyi pidkhid yak stratehichnyi oriientyr osobystisno-oriientovanoi pedahohichnoi osvity [Acmeological approach as a strategic landmark of personality-oriented pedagogical education]. In Problemy osvity [Problems of education]: zb. nauk. pr. (Is. 84, pp. 25-30). Zhytomyr; Kyiv [in Ukrainian].
Nikolaienko, S. (2014). Problema profesiinoi adaptatsii vykladacha-pochatkivtsia do roboty u vyshchomu navchalnomu zakladi [The problem of professional adaptation of a novice teacher to work in higher education]. Svitohliad – Filosofiia – Relihiia [Worldview – Philosophy – Religion]: zb. nauk. prats (Is. 5, pp. 22-32). Sumy [in Ukrainian].
Oblies, I. I. (2008). Pedahohichni umovy profesiinoi adaptatsii vykladacha vyshchoho navchalnoho zakladu [Pedagogical conditions of professional adaptation of a teacher of a higher educational institution]. (PhD diss.). Zaporizhzhia [in Ukrainian].
Parpan, U. M. (2018). Providni pryntsypy rozvytku suchasnoi vyshchoi osvity Ukrainy v konteksti yevrointehratsii [Leading principles of development of modern higher education in Ukraine in the context of European integration]. Lex Portus, 1 (9), 62-71 [in Ukrainian].
Pro vyshchu osvitu [About higher education]: Zakon Ukrainy 01.07.2014 № 1556-VII. Ofitsiinyi sait Verkhovnoi Rady Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/go/1556-18 [in Ukrainian].
Rudenko, Yu. O. (2018). Profesiina adaptatsiia molodykh vykladachiv komp’iuternykh nauk [Professional adaptation of young computer science teachers]. Fizyko-matematychna osvita [Physical and mathematical education], 1 (15), 281-283 [in Ukrainian].
Semychenko, V. A. (2001). Psykholohichni aspekty profesiinoi pidhotovky i pisliadyplomnoi osvity pedahohichnykh kadriv [Psychological aspects of professional training and postgraduate education of teachers]. Pisliadyplomna osvita v Ukraini [Postgraduate education in Ukraine], 12, 68-69 [in Ukrainian].
Sotska, H. Akmeolohichnyi pidkhid u pedahohichnii osviti Ukrainy [Acmeological approach in pedagogical education of Ukraine]. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/709238/1/%D1%81%D0%BE%D1%82%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B02.pdf [in Ukrainian].
Stepanets, I. O. (2019). Naukovo-metodychna robota u pedahohichnomu zakladi vyshchoi osvity yak systema [Scientific and methodical work in a pedagogical institution of higher education as a system]. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky KhNU imeni V. N. Karazina [Scientific notes of the department of pedagogy of VN Karazin KhNU.], 44. https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/download/12612/12023 [in Ukrainian].
Tokarchuk, O. M. (2017). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu v protsesi vyvchennia dystsyplin matematychnoho tsyklu [Formation of professional competence of future specialists of economic profile in the process of studying the disciplines of the mathematical cycle]. (PhD diss.). Khmelnytskyi [in Ukrainian].
Khatuntseva, S. M. (2004). Pedahohichni umovy adaptatsii vykladacha-pochatkivtsia do profesiino-pedahohichnoi diialnosti u vyshchomu navchalnomu zakladi [Pedagogical conditions of adaptation of a novice teacher to professional and pedagogical activity in a higher educational institution]. Kharkiv [in Ukrainian].
Yakovchuk, O. L. (2017). Formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh tekhnikiv-tekhnolohiv z tekhnolohii kharchuvannia v osvitnomu protsesi koledzhu [Formation of professional competence of future technicians-technologists in food technology in the educational process of the college]. Kryvyi Rih [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Імідж сучасного педагога
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).