Робота з деформованим текстом на уроках української мови в початкових класах у контексті Нової української школи

Автор(и)

  • Олена Вікторівна Компаній Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради, Херсонський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – спеціалізована школа ІІ ступеня – колегіум» № 51 імені Г. О. Потьомкіна Херсонської міської ради, Україна
  • Тетяна Миколаївна Бондар Херсонський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – спеціалізована школа ІІ ступеня – колегіум» № 51 імені Г. О. Потьомкіна Херсонської міської ради, Україна
  • Ганна Анатоліївна Пашковська Херсонський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – спеціалізована школа ІІ ступеня – колегіум» № 51 імені Г. О. Потьомкіна Херсонської міської ради, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-3%20(180)-89-92

Ключові слова:

текст, види тексту, деформований текст, молодші школярі, робота з деформованим текстом

Анотація

Автори порушують питання роботи з деформованим текстом на уроках української мови в початковій школі. Детально висвітлено проблему тексту, визначено його поняття, розглянуто критерії його поділу на основні види; уточнено поняття «деформований текст»; виокремлено низку дій, на яких ґрунтується робота з цим видом тексту (доповнення, відновлення, редагування). До того ж продемонстровано роботу з деформованим текстом по класах. Автори пропонують у початковій школі застосовувати такі завдання: додавання пропущеного слова, складання зв’язного тексту з поданих речень, редагування, розташування частин тексту в певній послідовності, визначення зайвих речень, виправлення тексту за допомогою другорядних членів речень, відновлення деформованого тексту за поданою моделлю, відновлення тексту за першими буквами першого слова кожного речення тощо.

Біографії авторів

Олена Вікторівна Компаній, Комунальний вищий навчальний заклад «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради, Херсонський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – спеціалізована школа ІІ ступеня – колегіум» № 51 імені Г. О. Потьомкіна Херсонської міської ради

кандидат педагогічних наук, науковий кореспондент, вчитель початкових класів

Тетяна Миколаївна Бондар, Херсонський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – спеціалізована школа ІІ ступеня – колегіум» № 51 імені Г. О. Потьомкіна Херсонської міської ради

вчитель-методист, вчитель початкових класів

Ганна Анатоліївна Пашковська, Херсонський навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І ступеня – спеціалізована школа ІІ ступеня – колегіум» № 51 імені Г. О. Потьомкіна Херсонської міської ради

вчитель початкових класів

Посилання

Божко О. П. Формування текстотвірних умінь учнів основної школи в процесі вивчення синтаксису складного речення: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Херсонський держ. ун-т. Херсон, 2017. 283 с.

Компаній О. В. Наступність у формуванні текстотворчих умінь молодших школярів на завершальному етапі початкової мовної освіти: монографія. Херсон: Вид-во ФОП Вишемирський В. С., 2018. 476 с.

Львов М. Р. Словарь-справочник по методике русского язика. URL: http:// allrefs.net/c12/3mvrk.

Типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти: 1–2 класи. Київ: ТД «Освіта-Центр+», 2018. 240 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-02

Як цитувати

Компаній, О. В., Бондар, Т. М., & Пашковська, Г. А. (2018). Робота з деформованим текстом на уроках української мови в початкових класах у контексті Нової української школи. Імідж сучасного педагога, (3 (180), 89–92. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2018-3 (180)-89-92

Номер

Розділ

РЕЖИСУРА УРОКУ