Навчання основам штучного інтелекту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-12-16

Ключові слова:

штучний інтелект; інформаційні системи та технології; навчання; сучасна освіта

Анотація

Навчання основам штучного інтелекту (ШІ) стає все важливішим у сучасній освіті, оскільки ШІ активно інтегрується в різні сфери науки, техніки та повсякденного життя. Розвиток освітніх програм, що включають ШІ, сприяє формуванню навичок, необхідних для майбутніх спеціалістів різних галузей. Так спеціальність «Інформаційні системи та технології» спрямована на підготовку фахівців, які мають можливість набути компетентностей із проєктування та впровадження інформаційних систем і технологій; розроблення програмного забезпечення; аналізу проєктів і програм готових систем, бізнес-аналізу та управління ІТ-проєктами, що сприяє підготовці здобувачів освіти до роботи з передовими технологіями. Використання ШІ в освітньому процесі дозволяє створювати інноваційні методи навчання, що підвищують ефективність засвоєння знань.

Біографія автора

Лариса Григорівна Ситник, Сумський національний аграрний університет

кандидатка технічних наук, доцентка, доцентка кафедри кібернетики та інформатики

Посилання

Вікторова Л., Кочарян А., Мамчур К., Коротун О. Artificial intelligence and chatterbots application in foreign language learning. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 32, т. 2. С. 166–173.

Доценко C., Собченко Т. Імплементація штучного інтелекту в наукове середовище закладів вищої освіти України. Новий колегіум. 2024. № 1 (113). С. 11–17.

Касілов О., Нікітіна Л., Борисова Л. Методи та системи штучного інтелекту : навч. посіб. Харків : Точка, 2021. 221 с.

Концепція розвитку штучного інтелекту в Україні (схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02.12.2020 р. № 1556-р). URL: https://cutt.ly/kwDG2MG8.

Москалюк, М., Москалюк, Н., Лень, А. Штучний інтелект в закладах вищої освіти: переваги та недоліки. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2023. № 15. С. 85–96. https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.157.

Погореленко А. Штучний інтелект: сутність, аналіз застосування, перспективи розвитку. Науковий вісник Херсонського державного університету. Світове господарство і міжнародні економічні відносини. 2018. Вип. 32. С. 22–27.

Aktay S. The usability of Images Generated by Artificial Intelligence (AI) in Education. International technology and education journal. 2022. № 6 (2). P. 51–62.

Nawaz Raheel, Quanbin Sun, Matthew Shardlow, Georgios Kontonatsios, Naif R. Aljohani, Anna Visvizi, Saeed-Ul Hassan. Leveraging AI and Machine Learning for National Student Survey: Actionable Insights from Textual Feedback to Enhance Quality of Teaching and Learning in UK’s Higher Education. Applied Sciences. 2022. № 1. P. 514. DOI: https://doi.org/10.3390/app12010514.

Moor J. The Dartmouth college artificial intelligence conference: The Next Fifty Years. Al Magazine – American association for artificial intelligence. 2006. Vol. 27, № 4. P. 87–91.

Zawacki-Richter O., Marín V. I., Bond M., Gouverneur F. Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education – where are the educators? International Journal of Educational Technology in Higher Education. 2019. № 1. DOI: 10.1186/s41239-019-0171-0.

References

Viktorova, L., Kocharian, A., Mamchur, K., & Korotun, O. Artificial intelligence and chatterbots application in foreign language learning. Innovatsiy̆na pedahohika [Innovative Pedagogy], 32, 2, 166-173.

Dotsenko, C., Sobchenko, T. (2024). Implementatsiia shtuchnoho intelektu v naukove seredovyshche zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy [Implementation of artificial intelligence in the scientific environment of higher education institutions of Ukraine]. Novyi kolehium [New collegium], 1 (113), 11-17 [in Ukrainian].

Kasilov, O., Nikitina, L., & Borysova, L. (2021). Metody ta systemy shtuchnoho intelektu [Methods and systems of artificial intelligence]: navch. posib. Kharkiv: Tochka [in Ukrainian].

Kontseptsiia rozvytku shtuchnoho intelektu v Ukraini [Concept for the Development of Artificial Intelligence in Ukraine]: skhvaleno rozporiadzhenniam Kabinetu Ministriv Ukraïny vid 02.12.2020 r. No 1556-r. Retrieved from https://cutt.ly/kwDG2MG8. [in Ukrainian].

Moskaliuk, M., Moskaliuk, N., & Len, A. (2023). Shtuchnyi intelekt v zakladakh vyshchoi osvity: perevahy ta nedoliky [Artificial intelligence in higher education institutions: advantages and disadvantages]. Vidkryte osvitnie e-seredovyshche suchasnoho universytetu [Open Educational e-Space of the Modern University], 15, 85-96. DOI: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2023.157 [in Ukrainian].

Pogorelenko, A. (2018). Shtuchnyi intelekt: sutnist, analiz zastosuvannia, perspektyvy rozvytku [Artificial intelligence: essence, application analysis, development prospects]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Svitove hospodarstvo i mizhnarodni ekonomichni vidnosyny [Scientific Bulletin of Kherson State University. World Economy and International Economic Relations], 32, 22-27 [in Ukrainian].

Aktay, S. (2022). The usability of Images Generated by Artificial Intelligence (AI) in Education. International technology and education journal, 6 (2), 51-62.

Nawaz, Raheel, Quanbin, Sun, Matthew, Shardlow, Georgios, Kontonatsios, Naif, R. Aljohani, Anna, Visvizi, Saeed-Ul, Hassan. (2022). Leveraging AI and Machine Learning for National Student Survey: Actionable Insights from Textual Feedback to Enhance Quality of Teaching and Learning in UK’s Higher Education. Applied Sciences, 1, 514. DOI: https://doi.org/10.3390/app12010514.

Moor, J. (2006). The Dartmouth college artificial intelligence conference: The Next Fifty Years. Al Magazine – American association for artificial intelligence, 27, 4, 87-91.

Zawacki-Richter, O., Marín, V. I., Bond, M., & Gouverneur, F. (2019). Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education – where are the educators? International Journal of Educational Technology in Higher Education, 1. DOI: 10.1186/s41239-019-0171-0.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-14

Як цитувати

Ситник, Л. Г. (2025). Навчання основам штучного інтелекту . Імідж сучасного педагога, (3(222), 12–16. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-12-16