Англійська мова як елемент фахових компетенцій здобувачів вищої освіти у сфері міжнародних відносин

Автор(и)

  • Зоя Борисівна Куделько Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0002-3331-6154

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-52-55

Ключові слова:

англомовне середовище; дипломатичний дискурс; інформаційно-цифрове суспільство; мовні компетенції

Анотація

Аналізується фактор володіння англійською мовою в процесі формування фахових компетенцій майбутніх спеціалістів дипломатичної служби.

Розглядаються основні теоретико-методологічні позиціонування англійської мови у парадигмі професійності фахівця сфери міжнародних відносин.

Англійська мова визначається як елемент фундаментальних компетенцій, які формують нерозривні взаємозв’язки з дипломатичними вимірами.

З погляду інноваційного інформаційно-цифрового простору, англійська мова тлумачиться як фактор забезпечення та супроводу дипломатичної активності та виступає в якості гнучких навичок.

Загалом, англомовне середовище є актуальною платформою у сфері міжнародних відносин, тому володіння англійською мовою визначається й у фундаментальному та гнучкому проявах.

Біографія автора

Зоя Борисівна Куделько, Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича

кандидатка філологічних наук, доцентка, доцентка кафедри сучасних іноземних мов та перекладу

Посилання

Книш Т., Панченко В., Радавська О. Особливості формування soft skills під час вивчення англійської мови студентами немовних спеціальностей у ЗВО. Вісник науки та освіти. 2024. № 2. С. 192–205. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-2(20)-192-205

Мединська С. Розвиток та оцінювання soft skills при формуванні іншомовної компетентності у здобувачів вищої освіти в галузі туризму, готельно-ресторанної справи та міжнародного бізнесу. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Педагогіка і психологія. 2020. № 1. С. 219–223. https://doi.org/10.32342/2522-4115-2020-1-19-26

Набока О. Теоретичні засади та інструментарій організації самостійної роботи з навчальної дисципліни «Academic Eenglish» для майбутніх магістрів міжнародних відносин. Вісник науки та освіти. 2023. № 7. https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-7(13)-668-678

Швецова І. Іншомовна компетентність: педагогічні та лінгвістичні аспекти. Нова філологія. 2021. № 83. C. 276–281. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2021-83-40

Chen C.-H., Hung H.-T., Yeh H.-C. Virtual reality in problem-based learning contexts: Effects on the problem-solving performance, vocabulary acquisition and motivation of English language learners. Journal of Computer Assisted Learning. 2021. № 37. Р. 851–860. https://doi.org/10.1111/jcal.12528

Chykalova M. Formation of soft- and meta-skills among the students majoring in International Relations when learning English in the institutions of higher education in conditions of distance education. International Science Journal of Education & Linguistics. 2023. № 2. Р. 10–18. https://doi.org/10.46299/j.isjel.20230204.02

Guo L., He Y., Wang S. An evaluation of English-medium instruction in higher education: influencing factors and effects. Journal of Multilingual and Multicultural Development. 2022. № 45. Р. 3567–3584. https://doi.org/10.1080/01434632.2022.2107654

Kosovac A., Acuto M., Hartley K. City Diplomacy: Another Generational Shift? Diplomatica. 2021. № 3. Р. 137–146. https://doi.org/10.1163/25891774-03010007

Ledger S., Kawalilak C. Conscientious internationalisation in higher education: contextual complexities and comparative tensions. Asia Pacific Education Review. 2020. № 21. Р. 653–665. https://doi.org/10.1007/s12564-020-09650-0

Syzenko A., Diachkova Y. Building Cross-Cultural Competence in a Foreign Language through Technology-Enhanced Project-Based Learning. Amazonia Investiga. 2020. № 9. Р. 411–418. https://doi.org/10.34069/AI/2020.27.03.45

Uteubayeva E. Conceptual Framework for Teaching Professional Foreign Language (Case of LSP for Law): For Universities Studying English. Veliko Tarnovo, 2021. URL: https://access-bg.org/monograph/monograph-elmira-uteubayeva.pdf

References

Knysh, T., Panchenko, V., & Radavska, O. (2024). Osoblyvosti formuvannia soft skills pid chas vyvchennia anhliiskoi movy studentamy nemovnykh spetsialnostei u ZVO [Peculiarities of the formation of soft skills during the study of English by students of non-language majors in higher education institutions]. Visnyk nauky ta osvity [Herald of science and education], 2, 192-205. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2024-2(20)-192-205 [in Ukrainian].

Medynska, S. (2020). Rozvytok ta otsiniuvannia soft skills pry formuvanni inshomovnoi kompetentnosti u zdobuvachiv vyshchoi osvity v haluzi turyzmu, hotelno-restorannoi spravy ta mizhnarodnoho biznesu [Development and assessment of soft skills in the formation of foreign language competence among students of higher education in the field of tourism, hotel and restaurant business and international business]. Visnyk universytetu imeni Alfreda Nobelia. Pedahohika i psykholohiia [Bulletin of Alfred Nobel University. Pedagogy and Psychology], 1, 219-223. DOI: https://doi.org/10.32342/2522-4115-2020-1-19-26 [in Ukrainian].

Naboka, O. (2023). Teoretychni zasady ta instrumentarii orhanizatsii samostiinoi roboty z navchalnoi dystsypliny «Academic Eenglish» dlia maibutnikh mahistriv mizhnarodnykh vidnosyn [Theoretical principles and tools for organizing independent work in the academic discipline "Academic Eenglish" for future masters of international relations]. Visnyk nauky ta osvity [Herald of science and education], 7. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-7(13)-668-678 [in Ukrainian].

Shvetsova, I. (2021). Inshomovna kompetentnist: pedahohichni ta linhvistychni aspekty [Foreign language competence: pedagogical and linguistic aspects]. Nova filolohiia [New philology], 83, 276-281. DOI: https://doi.org/10.26661/2414-1135-2021-83-40 [in Ukrainian].

Chen, C.-H., Hung, H.-T., & Yeh, H.-C. (2021). Virtual reality in problem-based learning contexts: Effects on the problem-solving performance, vocabulary acquisition and motivation of English language learners. Journal of Computer Assisted Learning, 37, 851-860. DOI: https://doi.org/10.1111/jcal.12528

Chykalova, M. (2023). Formation of soft- and meta-skills among the students majoring in International Relations when learning English in the institutions of higher education in conditions of distance education. International Science Journal of Education & Linguistics, 2, 10-18. DOI: https://doi.org/10.46299/j.isjel.20230204.02

Guo, L., He, Y., & Wang, S. (2022). An evaluation of English-medium instruction in higher education: influencing factors and effects. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 45, 3567-3584. DOI: https://doi.org/10.1080/01434632.2022.2107654

Karpovich, I., Sheredekina, O., Krepkaia, T., & Voronova, L. (2021). The Use of Monologue Speaking Tasks to Improve First-Year Students’ English-Speaking Skills. Education Sciences, 11. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci11060298

Kosovac, A., Acuto, M., & Hartley, K. (2021). City Diplomacy: Another Generational Shift? Diplomatica, 3, 137-146. DOI: https://doi.org/10.1163/25891774-03010007

Ledger, S., & Kawalilak, C. (2020). Conscientious internationalisation in higher education: contextual complexities and comparative tensions. Asia Pacific Education Review, 21, 653-665. DOI: https://doi.org/10.1007/s12564-020-09650-0

Syzenko, A., & Diachkova, Y. (2020). Building Cross-Cultural Competence in a Foreign Language through Technology-Enhanced Project-Based Learning. Amazonia Investiga, 9, 411-418. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2020.27.03.45

Uteubayeva, E. (2021). Conceptual Framework for Teaching Professional Foreign Language (Case of LSP for Law): For Universities Studying English. Veliko Tarnovo. Retrieved from https://access-bg.org/monograph/monograph-elmira-uteubayeva.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-14

Як цитувати

Куделько, З. Б. (2025). Англійська мова як елемент фахових компетенцій здобувачів вищої освіти у сфері міжнародних відносин . Імідж сучасного педагога, (3(222), 52–55. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-52-55