Особливості інтегральної компетенції освітньої програми з іноземної мови в закладі вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-67-70Ключові слова:
іноземна мова; інтегральні компетенції освітньої програми; міждисциплінарність; мультикультурність; плюралізмАнотація
Аналізується формат міждисциплінарного дискурсу при вивченні іноземної мови в закладі вищої освіти та набутті інтегральних компетенцій. Зазначається, що сучасний соціокультурний простір характеризується принципами плюралізму, що актуалізує інтегральні виміри освітнього процесу. Іноземна мова постає ефективним інструментом для вирішення завдань інформативно-комунікативного змісту у будь-якому освітньому напрямі. Водночас, інтегральна компетенція визначає професійну здатність вирішувати завдання у фаховій сфері та у суміжних або дотичних галузях суспільної діяльності.
Отже, інтегральні виміри вивчення іноземної мови є одними з ключових аспектів набуття міждисциплінарних і мультикультурних навичок.
Посилання
Буяновська О. Особливості формування іншомовної комунікативної
компетентності у вищих навчальних закладах. Актуальнi питання гуманiтарних наук: Педагогіка. 2022. № 48. С. 241–245. https://doi.org/10.24919/2308-4863/48-1-37
Ніколаєнко Ю. Соціокультурна компетентність майбутніх перекладачів у контексті міжкультурної комунікації. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Філологія. 2021. № 51. С. 55–58. https://doi.org/10.32841/2409-1154.2021.51-3.14
Субота Л. Методи формування мовленнєвої компетенції у студентів молодших курсів. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія. 2023. № 1. С. 51–56. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.1.8
Biletska O., Kuchai T., Kravtsova T., Bidyuk N., Tretko V., Kuchai O. The Use of the Activity Approach in Teaching Foreign Languages in Higher Education Institutions. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2021. № 13. Р. 243–267. https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/420
Bilous O., Voloshyna V. Some aspects of the essence of intercultural communicative competence with the future specialists of higher education. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences. 2020. № 3. Р. 15–25. https://doi.org/10.35433/pedagogy.3(102).2020.15-25
Dang T. K. A., Bonar G., Yao J. Professional learning for educators teaching in English-medium-instruction in higher education: a systematic review. Teaching in Higher Education. 2021. № 28. С. 840–858. https://doi.org/10.1080/13562517.2020.1863350
Kyrpychenko O., Pushchyna I., Kichuk Y., Shevchenko N., Luchaninova O., Koval V. Communicative Competence Development in Teaching Professional Discourse in Educational Establishments. International Journal of Modern Education and Computer Science. 2021. № 13. Р. 16–27. https://doi.org/10.5815/ijmecs.2021.04.02
Macaro E., Akincioglu M., Han S. English medium instruction in higher education: Teacher perspectives on professional development and certification. International Journal of Applied Linguistics. 2020. № 30. Р. 144–157. https://doi.org/10.1111/ijal.12272
Panferova I., Tomchani L. The competence integration of language proficiency in foreign languages teaching process. Освіта та розвиток обдарованої особистості. 2020. № 2. С. 54–58. https://doi.org/10.32405/2309-3935-2020-1(77)-54-58
Rashidova M. Problem of competence approach in teaching a foreign language in a non-linguistic tertiary institution. International Journal of Multidisciplinary Research. 2020. № 6. С. 164–167. URL: https://www.researchgate.net/publication/348446780_PROBLEM_OF_COMPETENCE_APPROACH_IN_TEACHING_A_FOREIGN_LANGUAGE_IN_A_NON-LINGUISTIC_TERTIARY_INSTITUTION
Sá M., Serpa S. Cultural Dimension in Internationalization of the Curriculum in Higher Education. Education Sciences. 2020. № 10. https://doi.org/10.3390/educsci10120375
References
Buianovska, O. (2022). Osoblyvosti formuvannia inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentnosti u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Peculiarities of foreign language communicative formation competence in higher educational institutions]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk. Pedahohika [Current issues of humanitarian sciences. Pedagogy], 48, 241-245. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/48-1-37
Nikolaienko, Y. (2021). Sotsiokulturna kompetentnist maibutnikh perekladachiv u konteksti mizhkulturnoi komunikatsii [Sociocultural competence of future translators in the context of intercultural communication]. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Filolohiia [Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Philology], 51, 55-58. DOI: https://doi.org/10.32841/2409-1154.2021.51-3.14
Subota, L. (2023). Metody formuvannia movlennievoi kompetentsii u studentiv molodshykh kursiv [Methods of developing speaking competence in junior students]. Naukovi pratsi Mizhrehionalnoi Akademii upravlinnia personalom. Filolohiia [Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management. Philology], 1, 51-56. DOI: https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.1.8
Biletska, O., Kuchai, T., Kravtsova, T., Bidyuk, N., Tretko, V., & Kuchai, O. (2021). The Use of the Activity Approach in Teaching Foreign Languages in Higher Education Institutions. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 13, 243-267. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/420
Bilous, O., & Voloshyna, V. (2020). Some aspects of the essence of intercultural communicative competence with the future specialists of higher education. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Рedagogical Sciences, 3, 15-25. DOI: https://doi.org/10.35433/pedagogy.3(102).2020.15-25
Dang, T. K. A., Bonar, G., & Yao, J. (2021). Professional learning for educators teaching in English-medium-instruction in higher education: a systematic review. Teaching in Higher Education, 28, 840-858. DOI: https://doi.org/10.1080/13562517.2020.1863350
Kyrpychenko, O., Pushchyna, I., Kichuk, Y., Shevchenko, N., Luchaninova, O., & Koval, V. (2021). Communicative Competence Development in Teaching Professional Discourse in Educational Establishments. International Journal of Modern Education and Computer Science, 13, 16-27. DOI: https://doi.org/10.5815/ijmecs.2021.04.02
Macaro, E., Akincioglu, M., & Han, S. (2020). English medium instruction in higher education: Teacher perspectives on professional development and certification. International Journal of Applied Linguistics, 30, 144-157. DOI: https://doi.org/10.1111/ijal.12272
Panferova, I., & Tomchani, L. (2020). The competence integration of language proficiency in foreign languages teaching process. Osvita ta rozvytok obdarovanoi osobystosti [Education and development of a gifted personality], 2, 54-58. DOI: https://doi.org/10.32405/2309-3935-2020-1(77)-54-58
Rashidova, M. (2020). Problem of competence approach in teaching a foreign language in a non-linguistic tertiary institution. International Journal of Multidisciplinary Research, 6, 164-167. URL: https://www.researchgate.net/publication/348446780_PROBLEM_OF_COMPETENCE_APPROACH_IN_TEACHING_A_FOREIGN_LANGUAGE_IN_A_NON-LINGUISTIC_TERTIARY_INSTITUTION
Sá, M. J., & Serpa, S. (2020). Cultural Dimension in Internationalization of the Curriculum in Higher Education. Education Sciences, 10. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci10120375
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).