Мотивація як фактор ефективності науково-педагогічної спільноти у кластері фізичного виховання
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-44-47Ключові слова:
мотивація; заохочення; матеріальні та нематеріальні стимули; фізичне виховання; науково-педагогічний працівникАнотація
Аналізується роль мотиваційного фактору у становленні та розвитку науково-педагогічного фахівця у сфері фізичного виховання. Завдання статті сконцентровані на специфіці мотиваційної активності викладача-науковця, який забезпечує процес фізичного виховання в закладі вищої освіти. Результати дослідження вказують на домінування матеріального складника мотивації у сфері фізичного виховання, яке є звичним для української вищої освіти загалом.
Перспективою дослідження є збалансування мотиваційного впливу матеріального та нематеріального характеру.
Отже, мотивація відіграє фундаментальну роль у процесі професійного зростання науковця-викладача в сегменті фізичного виховання.
Посилання
Герасименко О., Потапенко А. Домінанти мотивації персоналу в контексті трансформацій ринку праці України в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2023. № 49. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-46
Іваненко І. Психологія педагогічної мотивації викладачів у закладах вищої освіти. Молодий вчений. 2024. № 1. С. 79–84. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-1-125-9
Леврінц М. Умови ефективності професійної діяльності вчителів у США. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2019. № 3. C. 110–119. URL: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/282
Мороз Є., Олійник, М., Січкар, В., Юріна М. Мотивація викладацтва до педагогічної діяльності в закладах вищої освіти України за кризових умов. Молодий вчений. 2024. № 3. С. 51–55. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-3-127-14
Юрій Р., Коваль Б. Навчальні мотиви студентів медичних закладів вищої освіти України різних курсів навчання. Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. № 9. https://doi.org/10.5281/zenodo.13353407
Basalamah M., As’ad A. The Role of Work Motivation and Work Environment in Improving Job Satisfaction. Golden Ratio of Human Resource Management. 2021. 1. P. 94–103. https://doi.org/10.52970/grhrm.v1i2.54
Bektaş F., Kılınç, A., & Gümüş S. The effects of distributed leadership on teacher professional learning: mediating roles of teacher trust in principal and teacher motivation. Educational Studies. 2020. № 48. Р. 602–624. https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1793301
Calderón A., Meroño L., MacPhail A. A student-centred digital technology approach: The relationship between intrinsic motivation, learning climate and academic achievement of physical education pre-service teachers. European Physical Education Review. 2020. № 26. Р. 241–262. https://doi.org/10.1177/1356336X19850852
Conradty C., Sotiriou S., Bogner F. How Creativity in STEAM Modules Intervenes with Self-Efficacy and Motivation. Education Sciences. 2020. № 10. https://doi.org/10.3390/educsci10030070
Dana L., Tajpour M., Salamzadeh A., Hosseini E., Zolfaghari M. The Impact of Entrepreneurial Education on Technology-Based Enterprises Development: The Mediating Role of Motivation. Administrative Sciences. 2021. № 11. https://doi.org/10.3390/admsci11040105
Kilag O., Pasigui R., Malbas M., Manire E., Piala M., Araña A., & Sasan J. Preferred Educational Leaders: Character and Skills. Journal of Higher Education and Academic Advancement. 2023. № 1. Р. 50–56. https://doi.org/10.61796/ejheaa.v1i2.101
Makri A., Vlachopoulos D., Martina R. Digital Escape Rooms as Innovative Pedagogical Tools in Education: A Systematic Literature Review. Sustainability. 2021. № 13. https://doi.org/10.3390/su13084587
Mulang H. The Effect of Competences, Work Motivation, Learning Environment on Human Resource Performance. Golden Ratio of Human Resource Management. 2021. № 1. Р. 84–93. https://doi.org/10.52970/grhrm.v1i2.52
Trigueros R., Padilla A., Aguilar-Parra J., Mercader I., López-Liria R., Rocamora P. The Influence of Transformational Teacher Leadership on Academic Motivation and Resilience, Burnout and Academic Performance. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. № 17. https://doi.org/10.3390/ijerph17207687
Wahyudi W. Five components of work motivation in the achievement of lecturer performance. Scientific journal of reflection: Economic, Accounting, Management and Business. 2022. № 5. Р. 466–473. https://doi.org/10.37481/sjr.v5i2.528
References
Herasymenko, O., & Potapenko, A. (2023). Dominanty motyvatsii personalu v konteksti transformatsii rynku pratsi Ukrainy v umovakh voiennoho stanu [Dominants of personnel motivation in the context of transformations of the labor market of Ukraine in the conditions of martial law]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and society], 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-46 [in Ukrainian].
Ivanenko, I. (2024). Psykholohiia pedahohichnoi motyvatsii vykladachiv u zakladakh vyshchoi osvity [Psychology of pedagogical motivation of teachers in institutions of higher education]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 1, 79-84. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-1-125-9 [in Ukrainian].
Levrints, M. (2019). Umovy efektyvnosti profesiinoi diialnosti vchyteliv u SShA [Conditions of effectiveness of the professional activity of teachers in the USA.]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu [Collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University], 3, 110-119. Retrieved from https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/282 [in Ukrainian].
Moroz, Y., Oliinyk, M., Sichkar, V., & Yurina M. (2024). Motyvatsiia vykladatstva do pedahohichnoi diialnosti v zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy za kryzovykh umov [Teaching motivation for pedagogical activity in higher education institutions of Ukraine under crisis conditions]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 3, 51-55. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-3-127-14 [in Ukrainian].
Yurii, R., & Koval, B. (2024). Navchalni motyvy studentiv medychnykh zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy riznykh kursiv navchannia [Educational motives of students of medical institutions of higher education of Ukraine of different courses of study]. Pedahohichna Akademiia: naukovi zapysky [Pedagogical Academy: scientific notes], 9. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.13353407 [in Ukrainian].
Basalamah, M., & As’ad, A. (2021). The Role of Work Motivation and Work Environment in Improving Job Satisfaction. Golden Ratio of Human Resource Management, 1, 94-103. DOI: https://doi.org/10.52970/grhrm.v1i2.54
Bektaş, F., Kılınç, A., & Gümüş, S. (2020). The effects of distributed leadership on teacher professional learning: mediating roles of teacher trust in principal and teacher motivation. Educational Studies, 48, 602-624. DOI: https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1793301
Calderón, A., Meroño, L., & MacPhail, A. (2020). A student-centred digital technology approach: The relationship between intrinsic motivation, learning climate and academic achievement of physical education pre-service teachers. European Physical Education Review, 26, 241-262. DOI: https://doi.org/10.1177/1356336X19850852
Conradty, C., Sotiriou, S., & Bogner, F. (2020). How Creativity in STEAM Modules Intervenes with Self-Efficacy and Motivation. Education Sciences, 10. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci10030070
Dana, L., Tajpour, M., Salamzadeh, A., Hosseini, E., & Zolfaghari, M. (2021). The Impact of Entrepreneurial Education on Technology-Based Enterprises Development: The Mediating Role of Motivation. Administrative Sciences, 11. DOI: https://doi.org/10.3390/admsci11040105
Makri, A., Vlachopoulos, D., & Martina, R. (2021). Digital Escape Rooms as Innovative Pedagogical Tools in Education: A Systematic Literature Review. Sustainability, 13. DOI: https://doi.org/10.3390/su13084587
Mulang, H. (2021). The Effect of Competences, Work Motivation, Learning Environment on Human Resource Performance. Golden Ratio of Human Resource Management, 1, 84-93. DOI: https://doi.org/10.52970/grhrm.v1i2.52
Kilag, O., Pasigui, R., Malbas, M., Manire, E., Piala, M., Araña, A., & Sasan, J. (2023). Preferred Educational Leaders: Character and Skills. Journal of Higher Education and Academic Advancement, 1, 50-56. DOI: https://doi.org/10.61796/ejheaa.v1i2.101
Trigueros, R., Padilla, A., Aguilar-Parra, J. M., Mercader, I., López-Liria, R., & Rocamora, P. (2020). The Influence of Transformational Teacher Leadership on Academic Motivation and Resilience, Burnout and Academic Performance. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17207687
Wahyudi, W. (2022). Five components of work motivation in the achievement of lecturer performance. Scientific journal of reflection: Economic, Accounting, Management and Business, 5 (2), 466-473. DOI: https://doi.org/10.37481/sjr.v5i2.528
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).