Мотивація як фактор ефективності науково-педагогічної спільноти у кластері фізичного виховання

Автор(и)

  • Руслана Василівна, Слухенська Буковинський державний медичний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-7308-9566
  • Олена Дмитрівна Гауряк Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича, Україна https://orcid.org/0000-0002-2354-7012
  • Лариса Володимирівна Пісьменна Чернівецький медичний фаховий коледж, Україна https://orcid.org/0009-0002-8633-7175
  • Віта Іванівна Маланій Фаховий коледж Буковинського державного медичного університету, Україна https://orcid.org/0009-0008-9475-3930

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-44-47

Ключові слова:

мотивація; заохочення; матеріальні та нематеріальні стимули; фізичне виховання; науково-педагогічний працівник

Анотація

Аналізується роль мотиваційного фактору у становленні та розвитку науково-педагогічного фахівця у сфері фізичного виховання. Завдання статті сконцентровані на специфіці мотиваційної активності викладача-науковця, який забезпечує процес фізичного виховання в закладі вищої освіти. Результати дослідження вказують на домінування матеріального складника мотивації у сфері фізичного виховання, яке є звичним для української вищої освіти загалом.

Перспективою дослідження є збалансування мотиваційного впливу матеріального та нематеріального характеру.

Отже, мотивація відіграє фундаментальну роль у процесі професійного зростання науковця-викладача в сегменті фізичного виховання.

Біографії авторів

Руслана Василівна, Слухенська, Буковинський державний медичний університет

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри медицини катастроф та військової медицини

Олена Дмитрівна Гауряк, Чернівецький національний університет імені Ю. Федьковича

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри фізичної культури та основ здоров’я

Лариса Володимирівна Пісьменна, Чернівецький медичний фаховий коледж

викладачка-методист кафедри анатомії людини, фізіології

Віта Іванівна Маланій, Фаховий коледж Буковинського державного медичного університету

викладачка-методист кафедри медицини катастроф та військової медицини

Посилання

Герасименко О., Потапенко А. Домінанти мотивації персоналу в контексті трансформацій ринку праці України в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2023. № 49. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-46

Іваненко І. Психологія педагогічної мотивації викладачів у закладах вищої освіти. Молодий вчений. 2024. № 1. С. 79–84. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-1-125-9

Леврінц М. Умови ефективності професійної діяльності вчителів у США. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2019. № 3. C. 110–119. URL: https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/282

Мороз Є., Олійник, М., Січкар, В., Юріна М. Мотивація викладацтва до педагогічної діяльності в закладах вищої освіти України за кризових умов. Молодий вчений. 2024. № 3. С. 51–55. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-3-127-14

Юрій Р., Коваль Б. Навчальні мотиви студентів медичних закладів вищої освіти України різних курсів навчання. Педагогічна Академія: наукові записки. 2024. № 9. https://doi.org/10.5281/zenodo.13353407

Basalamah M., As’ad A. The Role of Work Motivation and Work Environment in Improving Job Satisfaction. Golden Ratio of Human Resource Management. 2021. 1. P. 94–103. https://doi.org/10.52970/grhrm.v1i2.54

Bektaş F., Kılınç, A., & Gümüş S. The effects of distributed leadership on teacher professional learning: mediating roles of teacher trust in principal and teacher motivation. Educational Studies. 2020. № 48. Р. 602–624. https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1793301

Calderón A., Meroño L., MacPhail A. A student-centred digital technology approach: The relationship between intrinsic motivation, learning climate and academic achievement of physical education pre-service teachers. European Physical Education Review. 2020. № 26. Р. 241–262. https://doi.org/10.1177/1356336X19850852

Conradty C., Sotiriou S., Bogner F. How Creativity in STEAM Modules Intervenes with Self-Efficacy and Motivation. Education Sciences. 2020. № 10. https://doi.org/10.3390/educsci10030070

Dana L., Tajpour M., Salamzadeh A., Hosseini E., Zolfaghari M. The Impact of Entrepreneurial Education on Technology-Based Enterprises Development: The Mediating Role of Motivation. Administrative Sciences. 2021. № 11. https://doi.org/10.3390/admsci11040105

Kilag O., Pasigui R., Malbas M., Manire E., Piala M., Araña A., & Sasan J. Preferred Educational Leaders: Character and Skills. Journal of Higher Education and Academic Advancement. 2023. № 1. Р. 50–56. https://doi.org/10.61796/ejheaa.v1i2.101

Makri A., Vlachopoulos D., Martina R. Digital Escape Rooms as Innovative Pedagogical Tools in Education: A Systematic Literature Review. Sustainability. 2021. № 13. https://doi.org/10.3390/su13084587

Mulang H. The Effect of Competences, Work Motivation, Learning Environment on Human Resource Performance. Golden Ratio of Human Resource Management. 2021. № 1. Р. 84–93. https://doi.org/10.52970/grhrm.v1i2.52

Trigueros R., Padilla A., Aguilar-Parra J., Mercader I., López-Liria R., Rocamora P. The Influence of Transformational Teacher Leadership on Academic Motivation and Resilience, Burnout and Academic Performance. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. № 17. https://doi.org/10.3390/ijerph17207687

Wahyudi W. Five components of work motivation in the achievement of lecturer performance. Scientific journal of reflection: Economic, Accounting, Management and Business. 2022. № 5. Р. 466–473. https://doi.org/10.37481/sjr.v5i2.528

References

Herasymenko, O., & Potapenko, A. (2023). Dominanty motyvatsii personalu v konteksti transformatsii rynku pratsi Ukrainy v umovakh voiennoho stanu [Dominants of personnel motivation in the context of transformations of the labor market of Ukraine in the conditions of martial law]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and society], 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-46 [in Ukrainian].

Ivanenko, I. (2024). Psykholohiia pedahohichnoi motyvatsii vykladachiv u zakladakh vyshchoi osvity [Psychology of pedagogical motivation of teachers in institutions of higher education]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 1, 79-84. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-1-125-9 [in Ukrainian].

Levrints, M. (2019). Umovy efektyvnosti profesiinoi diialnosti vchyteliv u SShA [Conditions of effectiveness of the professional activity of teachers in the USA.]. Zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu [Collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University], 3, 110-119. Retrieved from https://dspace.kmf.uz.ua/jspui/handle/123456789/282 [in Ukrainian].

Moroz, Y., Oliinyk, M., Sichkar, V., & Yurina M. (2024). Motyvatsiia vykladatstva do pedahohichnoi diialnosti v zakladakh vyshchoi osvity Ukrainy za kryzovykh umov [Teaching motivation for pedagogical activity in higher education institutions of Ukraine under crisis conditions]. Molodyi vchenyi [A young scientist], 3, 51-55. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-3-127-14 [in Ukrainian].

Yurii, R., & Koval, B. (2024). Navchalni motyvy studentiv medychnykh zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy riznykh kursiv navchannia [Educational motives of students of medical institutions of higher education of Ukraine of different courses of study]. Pedahohichna Akademiia: naukovi zapysky [Pedagogical Academy: scientific notes], 9. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.13353407 [in Ukrainian].

Basalamah, M., & As’ad, A. (2021). The Role of Work Motivation and Work Environment in Improving Job Satisfaction. Golden Ratio of Human Resource Management, 1, 94-103. DOI: https://doi.org/10.52970/grhrm.v1i2.54

Bektaş, F., Kılınç, A., & Gümüş, S. (2020). The effects of distributed leadership on teacher professional learning: mediating roles of teacher trust in principal and teacher motivation. Educational Studies, 48, 602-624. DOI: https://doi.org/10.1080/03055698.2020.1793301

Calderón, A., Meroño, L., & MacPhail, A. (2020). A student-centred digital technology approach: The relationship between intrinsic motivation, learning climate and academic achievement of physical education pre-service teachers. European Physical Education Review, 26, 241-262. DOI: https://doi.org/10.1177/1356336X19850852

Conradty, C., Sotiriou, S., & Bogner, F. (2020). How Creativity in STEAM Modules Intervenes with Self-Efficacy and Motivation. Education Sciences, 10. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci10030070

Dana, L., Tajpour, M., Salamzadeh, A., Hosseini, E., & Zolfaghari, M. (2021). The Impact of Entrepreneurial Education on Technology-Based Enterprises Development: The Mediating Role of Motivation. Administrative Sciences, 11. DOI: https://doi.org/10.3390/admsci11040105

Makri, A., Vlachopoulos, D., & Martina, R. (2021). Digital Escape Rooms as Innovative Pedagogical Tools in Education: A Systematic Literature Review. Sustainability, 13. DOI: https://doi.org/10.3390/su13084587

Mulang, H. (2021). The Effect of Competences, Work Motivation, Learning Environment on Human Resource Performance. Golden Ratio of Human Resource Management, 1, 84-93. DOI: https://doi.org/10.52970/grhrm.v1i2.52

Kilag, O., Pasigui, R., Malbas, M., Manire, E., Piala, M., Araña, A., & Sasan, J. (2023). Preferred Educational Leaders: Character and Skills. Journal of Higher Education and Academic Advancement, 1, 50-56. DOI: https://doi.org/10.61796/ejheaa.v1i2.101

Trigueros, R., Padilla, A., Aguilar-Parra, J. M., Mercader, I., López-Liria, R., & Rocamora, P. (2020). The Influence of Transformational Teacher Leadership on Academic Motivation and Resilience, Burnout and Academic Performance. International Journal of Environmental Research and Public Health, 17. DOI: https://doi.org/10.3390/ijerph17207687

Wahyudi, W. (2022). Five components of work motivation in the achievement of lecturer performance. Scientific journal of reflection: Economic, Accounting, Management and Business, 5 (2), 466-473. DOI: https://doi.org/10.37481/sjr.v5i2.528

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-14

Як цитувати

Слухенська, Р. В., Гауряк, О. Д., Пісьменна, Л. В., & Маланій, В. І. (2025). Мотивація як фактор ефективності науково-педагогічної спільноти у кластері фізичного виховання . Імідж сучасного педагога, (3(222), 44–47. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-44-47