Monitoring of research competences students as a component of overcoming educational losses

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-32-38

Ключові слова:

освітні втрати; дослідницькі компетентності; моніторинг; заклад загальної середньої освіти

Анотація

Обґрунтовано актуальність моніторингу освітніх втрат учнів закладів загальної середньої освіти з метою знаходження шляхів підвищення якості знань школярів. На основі аналізу чинних нормативних документів обрано складники дослідницьких компетентностей учнів, які узгоджуються з їхніми ключовими компетентностями.

Розглянуто особливості діагностування освітніх втрат учнів 14-х і 5–9-х класів на основі тестових завдань, розроблених Освітньою Фундацією MriyDiy у рамках проєкту від Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).

На основі панельної онлайн-дискусії учасників освітнього процесу проаналізовано пропозиції щодо напрямів підвищення рівня сформованості дослідницьких компетентностей школярів.

Біографії авторів

Nataliia Іvanytska, Чернігівська гімназія №35 Чернігівської міської ради

кандидатка педагогічних наук, учителька-методист, директорка

Larisa Gordievska, ліцей № 85 Одеської міської ради

учителька-методист; директорка

Nadiya Mostova, Одеський ліцей № 85 Одеської міської ради

учителька-методист; заступниця директора

Посилання

Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. Retrieved from https://surl.li/flbhek [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. Retrieved from https://surl.li/uabvad [in Ukrainian].

Ivanytska, N. (2024). Vykorystannia tsyfrovoi laboratorii Vernier yak skladnyka vzaiemodii vchyteliv pochatkovoi ta bazovoi shkoly [The use of Vernier digital laboratory as a component of the interaction of elementary and basic school teachers]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 2 (215), 51-58 [in Ukrainian].

Ivanytska, N. (2021). Formy ta metody samootsiniuvannia ta vzaiemootsiniuvannia uchniv v umovakh zmishanoho navchannia [Forms and methods of self-assessment and mutual assessment of students in conditions of mixed education]. In Innovatsiini praktyky naukovoi osvity [Innovative practices of scientific education]: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 185-187). Kyiv [in Ukrainian].

Nazarenko, Yu. Osvitni vtraty: pidkhody do vymiriuvannia ta kompensatsii [Educational losses: approaches to measurement and compensation]. Retrieved from https://surl.li/npocym [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform]. Retrieved from https://surl.li/jtwhrr [in Ukrainian].

Osvitnia Fundatsiia MriyDiy. Nadoluzhennia osvitnikh utrat [MriyDiy Educational Foundation. Compensation for educational losses]. Retrieved from https://surl.li/cmqdoi [in Ukrainian].

Topuzov, O., Holovko, M., & Lokshyna, O. (2023). Osvitni vtraty v period voiennoho stanu: problemy diahnostyky ta kompensatsii [Educational losses during the period of martial law: problems of diagnosis and compensation]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal [Ukrainian Pedagogical Journal], 1, 5-13 [in Ukrainian].

Ivanytska, N. (2024). The role of school projects in the professional interaction of teachers in the organization of inclusive education of students. Revista Inclusiones, 11 (3), 1-16. DOI: https://doi.org/10.58210/fprc3553.

Tovkanets, O., Popova, L., Ivanytska, N., Kmit, O., & Paska, T. (2024). Innovative technologies in the development of teachers' professional competence. Revista Eduweb, 18 (4), 49-67. DOI: https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2024.18.04.4

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-14

Як цитувати

Іvanytska N. ., Gordievska, L., & Mostova, N. (2025). Monitoring of research competences students as a component of overcoming educational losses . Імідж сучасного педагога, (3(222), 32–38. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-32-38