Monitoring of research competences students as a component of overcoming educational losses
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-32-38Ключові слова:
освітні втрати; дослідницькі компетентності; моніторинг; заклад загальної середньої освітиАнотація
Обґрунтовано актуальність моніторингу освітніх втрат учнів закладів загальної середньої освіти з метою знаходження шляхів підвищення якості знань школярів. На основі аналізу чинних нормативних документів обрано складники дослідницьких компетентностей учнів, які узгоджуються з їхніми ключовими компетентностями.
Розглянуто особливості діагностування освітніх втрат учнів 1–4-х і 5–9-х класів на основі тестових завдань, розроблених Освітньою Фундацією MriyDiy у рамках проєкту від Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ).
На основі панельної онлайн-дискусії учасників освітнього процесу проаналізовано пропозиції щодо напрямів підвищення рівня сформованості дослідницьких компетентностей школярів.
Посилання
Derzhavnyi standart bazovoi serednoi osvity [State standard of basic secondary education]. Retrieved from https://surl.li/flbhek [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. Retrieved from https://surl.li/uabvad [in Ukrainian].
Ivanytska, N. (2024). Vykorystannia tsyfrovoi laboratorii Vernier yak skladnyka vzaiemodii vchyteliv pochatkovoi ta bazovoi shkoly [The use of Vernier digital laboratory as a component of the interaction of elementary and basic school teachers]. Imidzh suchasnoho pedahoha [The image of a modern teacher], 2 (215), 51-58 [in Ukrainian].
Ivanytska, N. (2021). Formy ta metody samootsiniuvannia ta vzaiemootsiniuvannia uchniv v umovakh zmishanoho navchannia [Forms and methods of self-assessment and mutual assessment of students in conditions of mixed education]. In Innovatsiini praktyky naukovoi osvity [Innovative practices of scientific education]: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (pp. 185-187). Kyiv [in Ukrainian].
Nazarenko, Yu. Osvitni vtraty: pidkhody do vymiriuvannia ta kompensatsii [Educational losses: approaches to measurement and compensation]. Retrieved from https://surl.li/npocym [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform]. Retrieved from https://surl.li/jtwhrr [in Ukrainian].
Osvitnia Fundatsiia MriyDiy. Nadoluzhennia osvitnikh utrat [MriyDiy Educational Foundation. Compensation for educational losses]. Retrieved from https://surl.li/cmqdoi [in Ukrainian].
Topuzov, O., Holovko, M., & Lokshyna, O. (2023). Osvitni vtraty v period voiennoho stanu: problemy diahnostyky ta kompensatsii [Educational losses during the period of martial law: problems of diagnosis and compensation]. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal [Ukrainian Pedagogical Journal], 1, 5-13 [in Ukrainian].
Ivanytska, N. (2024). The role of school projects in the professional interaction of teachers in the organization of inclusive education of students. Revista Inclusiones, 11 (3), 1-16. DOI: https://doi.org/10.58210/fprc3553.
Tovkanets, O., Popova, L., Ivanytska, N., Kmit, O., & Paska, T. (2024). Innovative technologies in the development of teachers' professional competence. Revista Eduweb, 18 (4), 49-67. DOI: https://doi.org/10.46502/issn.1856-7576/2024.18.04.4
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).