Теоретико-методичні засади реалізації завдань екологічної освіти дітей старшого дошкільного віку засобом LearningApps.org

Автор(и)

  • Людмила Петрівна Загородня Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Україна https://orcid.org/0000-0002-2217-1041
  • Аліна Василівна Марчук заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Віночок» Охтирської міської ради Сумської області, Україна https://orcid.org/0009-0007-3824-3314

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-2(221)-71-76

Ключові слова:

екологічна освіта; екологічна культура, природничо-екологічна компетентність; навички, орієнтовані на сталий розвиток; розвивальне екологічне середовище; ігри природничого й екологічного змісту; онлайн-сервіси; сервіс LearningApps.org

Анотація

Розкрито теоретико-методичні засади реалізації завдань екологічної освіти дітей старшого дошкільного віку засобом Learningapps.org.

Визначено, що LearningApps.org є сучасним, зручним онлайн-сервісом для створення інтерактивних вправ природничо-екологічного змісту.

Представлено аналіз шаблонів, які найбільш підходять для розроблення дидактичних засобів для формування природничо-екологічної компетентності, навичок, орієнтованих на сталий розвиток, основ екологічної культури у дітей старшого дошкільного віку.

Виокремлено низку педагогічних умов, дотримання яких забезпечить ефективність екологічної освіти старших дошкільників за допомогою сервісу LearningApps.org

Біографії авторів

Людмила Петрівна Загородня, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка

докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри дошкільної педагогіки і психології

Аліна Василівна Марчук, заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Віночок» Охтирської міської ради Сумської області

вихователька-методист

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти). Нова редакція. (2021). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (Дата звернення: 23.01.2025).

Вірста С. Є., Констанкевич Л. Г. Використання сервісу LearningApps.org для створення інтерактивних вправ. Інноваційна педагогіка. 2020. Т. 2, вип. 22. С. 175 ̶179.

Загородня Л. П. Діти, квіти та жуки, або Як ознайомити дошкільників із природним довкіллям. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2021. № 7. С. 4–9.

Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (Дата звернення: 23.01.2025).

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1264-12#Text (Дата звернення: 23.01.2025).

Іванчук С. А. Теорія та практика професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.04, 13.00.08.Дніпро, 2024. 740 с.

Концепція екологічної освіти України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v6-19290-01#Text (Дата звернення: 23.01.2025).

Лисенко Н. В. Еко-око: дошкільник пізнає світ природи : навчально-методичний посібник. Київ : Слово, 2015. 352 с.

Марчук А. В. Характеристика сервісу LearningApps.org як засобу формування природничо-екологічної компетентності в дітей старшого дошкільного віку. Наука та освіта в умовах війни : матер. звітної наук.-практ. конф. здобувачів фахової та передвищої освіти. Розділ 2. (Глухів, 23–24 трав. 2024). Глухів, 2024. С. 457–459.

Плохій З.П. Еколого-розвивальне середовище дошкільного навчального закладу: інноваційні підходи. Дошкільне виховання. 2014. № 7. С. 6–10.

Програма LearningApps.org. URL: https://learningapps.org/ (Дата звернення: 20.01.2025)

Тлумачний словник екологічних термінів та понять, пов’язаних з охороною навколишнього середовища / уклад.: Л. В. Левандовський, Л. І. Танащук, Л. Ф. Степанець, В. Х. Суходол. Київ : НУХТ, 2006. 61 с.

References

Bazovyy komponent doshkilʹnoyi osvity (Derzhavnyy standart doshkilʹnoyi osvity). Nova redaktsiya [Basic component of preschool education (State standard of preschool education). New edition]. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].

Virsta, S. YE., & Konstankevych, L. H. (2020). Vykorystannya servisu LearningApps.org dlya stvorennya interaktyvnykh vprav [Using the LearningApps.org service to create interactive exercises]. Innovatsiyna pedahohika [Innovative pedagogy], 2, 22, 175-179 [in Ukrainian].

Zahorodnya, L. P. (2021). Dity, kvity ta zhuky, abo Yak oznayomyty doshkilʹnykiv iz pryrodnym dovkillyam [Children, flowers and bugs, or How to introduce preschoolers to the natural environment]. Vykhovatelʹ-metodyst doshkilʹnoho zakladu [Methodist preschool teacher], 7, 4-9 [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny «Pro osvitu» [Law of Ukraine "On Education"] vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII, (2017). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny «Pro okhoronu navkolyshnʹoho pryrodnoho seredovyshcha» [Law of Ukraine "On Environmental Protection"]. (2024). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1264-12#Text [in Ukrainian].

Ivanchuk, S. A. (2024). Teoriya ta praktyka profesiynoyi pidhotovky maybutnikh vykhovateliv do formuvannya ekolohichno dotsilʹnoyi povedinky ditey doshkilʹnoho viku [Theory and practice of professional training of future educators for the formation of ecologically appropriate behavior of preschool children]. (D diss.). Dnipro [in Ukrainian].

Kontseptsiya ekolohichnoyi osvity Ukrayiny [Concept of environmental education of Ukraine]. (2001). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v6-19290-01#Text [in Ukrainian].

Lysenko, N. V. (2015). Eko-oko: doshkilʹnyk piznaye svit pryrody [Eco-eye: a preschooler gets to know the natural world]: navchalʹno-metodychnyy posibnyk. Kyiv: Slovo [in Ukrainian].

Marchuk, A. V. (2024). Kharakterystyka servisu Learningapps.org yak zasobu formuvannya pryrodnycho-ekolohichnoyi kompetentnosti v ditey starshoho doshkilʹnoho viku [Characteristics of the Learningapps.org service as a means of forming natural and ecological competence in children of older preschool age]. In Nauka ta osvita v umovakh viyny [Science and education in the conditions of war]: materialy zvitnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi zdobuvachiv fakhovoyi ta peredvyshchoyi osvity (S. 2, pp.457-459). Hlukhiv [in Ukrainian].

Plokhiy, Z. P. (2014). Ekoloho-rozvyvalʹne seredovyshche doshkilʹnoho navchalʹnoho zakladu: innovatsiyni pidkhody [Ecological and developmental environment of a preschool educational institution: innovative approaches]. Doshkilʹne vykhovannya [Preschool education],7, 6-10 [in Ukrainian].

Prohrama Learningapps.org [Program Learningapps.org]. Retrieved from https://learningapps.org/ [in Ukrainian].

Levandovsʹkyi, L. V., Tanashchuk, L. I., Stepanets, L. F., & Sukhodol, V. Kh. (2006). Tlumachnyy slovnyk ekolohichnykh terminiv ta ponyatʹ, povʺyazanykh z okhoronoyu navkolyshnʹoho seredovyshcha. [An explanatory dictionary of ecological terms and concepts related to environmental protection]. Kyiv: NUKHT [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-11

Як цитувати

Загородня, Л. П., & Марчук, А. В. (2025). Теоретико-методичні засади реалізації завдань екологічної освіти дітей старшого дошкільного віку засобом LearningApps.org . Імідж сучасного педагога, (2(221), 71–76. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-2(221)-71-76