Формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку засобами народної хореографії
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-2(221)-99-102Ключові слова:
мистецько-творча компетентність; діти дошкільного віку; народна хореографія; естетичне виховання; творчий розвиток; педагог-хореограф; національна самосвідомістьАнотація
Розглядається процес формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку засобами народної хореографії. Визначено значення народного танцю як ефективного інструменту естетичного, фізичного та емоційного розвитку дитини. Проаналізовано методи і прийоми залучення дошкільників до традиційної хореографічної культури, що сприяють розвитку їхньої креативності, музично-ритмічного відчуття та комунікативних навичок. Особливу увагу приділено ролі педагога у створенні сприятливого освітнього середовища для формування мистецьких здібностей. З’ясовано особливості використання народного костюма у хореографічній діяльності дошкільників, що є важливим елементом формування мистецько-творчої компетентності.
Посилання
Базовий компонент дошкільної освіти : [нормативний документ]. 2021. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf
Байєр О., Шульга Л. Оцінюємо рівень сформованості мистецько-творчої компетентності дитини. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2022. № 2. С. 4–9.
Ковальська В. Український народний танець як невід'ємна частина світової хореографії в українознавстві. Українознавство. 2012. № 1. С. 120–126.
Мартиненко О. Танцювальна мозаїка. Програма хореографічної роботи з дітьми 5–7 років. Палітра педагога. 2009. № 1. С. 25–29.
Мерлянова О. Вплив функцій народного танцю на виховання особистості. Рідна школа. 2006. № 3. С. 27–29.
Половіна О. Як побачити красу, або ознайомлюємо дітей зі світом мистецтва. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2021. № 4. С. 4–9.
Шевчук А. Дитяча хореографія: програма та навчально-методичне забезпечення хореографічної діяльності дітей від 3 до 7 років : навч.-метод. посіб. Київ : Шк. світ, 2008. 128 с.
Яворська А. Гімнастика в системі хореографічного виховання дітей дошкільного віку. Формування сучасного освітнього середовища: теорія і практика : зб. наук. праць / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка [та ін.]. Полтава, 2021. С. 156–158.
References
Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]: [normatyvnyi dokument]. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].
Baiier, O., & Shulha, L. (2022). Otsiniuiemo riven sformovanosti mystetsko-tvorchoi kompetentnosti dytyny [We assess the level of development of the child's artistic and creative competence]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu [Preschool teacher-methodologist], 2, 4-9 [in Ukrainian].
Kovalska, V. (2012). Ukrainskyi narodnyi tanets yak nevidiemna chastyna svitovoi khoreohrafii v ukrainoznavstvi [Ukrainian folk dance as an integral part of world choreography in Ukrainian studies]. Ukrainoznavstvo [Ukrainian Studies], 1, 120-126 [in Ukrainian].
Martynenko, O. (2009). Tantsiuvalna mozaika. Prohrama khoreohrafichnoi roboty z ditmy 5-7 rokiv [Dance mosaic. Program of choreographic work with children 5-7 years old]. Palitra pedahoha [Teacher's Palette], 1, 25-29 [in Ukrainian].
Merlianova, O. (2006). Vplyv funktsii narodnoho tantsiu na vykhovannia osobystosti [The influence of folk dance functions on personality development]. Ridna shkola [Native school], 3, 27-29 [in Ukrainian].
Polovina, O. (2021). Yak pobachyty krasu, abo oznaiomliuiemo ditei zi svitom mystetstva [How to see beauty, or introducing children to the world of art]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu [Preschool teacher-methodologist], 4, 4-9 [in Ukrainian].
Shevchuk, A. (2008). Dytiacha khoreohrafiia: prohrama ta navchalno-metodychne zabezpechennia khoreohrafichnoi diialnosti ditei vid 3 do 7 rokiv [Children's choreography: program and educational and methodological support for choreographic activities of children from 3 to 7 years old]: navch.-metod. posib. Kyiv: Shk. svit [in Ukrainian].
Iavorska, A. (2021). Himnastyka v systemi khoreohrafichnoho vykhovannia ditei doshkilnoho viku [Gymnastics in the system of choreographic education of preschool children]. In Formuvannia suchasnoho osvitnoho seredovyshcha: teoriia i praktyka [Formation of a modern educational environment: theory and practice]: zb. nauk. prats (pp. 156-158). Poltava [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).