Формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку засобами народної хореографії

Автор(и)

  • Дарія Олександрівна Труш Опорний заклад освіти «Хомутецька гімназія Миргородської міської ради Полтавської області» Миргородської міської громади, Україна https://orcid.org/0009-0004-9193-5940
  • Оксана Григорівна Вільхова Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-9152-2511

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-2(221)-99-102

Ключові слова:

мистецько-творча компетентність; діти дошкільного віку; народна хореографія; естетичне виховання; творчий розвиток; педагог-хореограф; національна самосвідомість

Анотація

Розглядається процес формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку засобами народної хореографії. Визначено значення народного танцю як ефективного інструменту естетичного, фізичного та емоційного розвитку дитини. Проаналізовано методи і прийоми залучення дошкільників до традиційної хореографічної культури, що сприяють розвитку їхньої креативності, музично-ритмічного відчуття та комунікативних навичок. Особливу увагу приділено ролі педагога у створенні сприятливого освітнього середовища для формування мистецьких здібностей. З’ясовано особливості використання народного костюма у хореографічній діяльності дошкільників, що є важливим елементом формування мистецько-творчої компетентності.

Біографії авторів

Дарія Олександрівна Труш, Опорний заклад освіти «Хомутецька гімназія Миргородської міської ради Полтавської області» Миргородської міської громади

магістерка початкової освіти, спеціалістка корекційної освіти, заступниця директора дошкільної ланки

Оксана Григорівна Вільхова , Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри дошкільної освіти

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти : [нормативний документ]. 2021. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf

Байєр О., Шульга Л. Оцінюємо рівень сформованості мистецько-творчої компетентності дитини. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2022. № 2. С. 4–9.

Ковальська В. Український народний танець як невід'ємна частина світової хореографії в українознавстві. Українознавство. 2012. № 1. С. 120–126.

Мартиненко О. Танцювальна мозаїка. Програма хореографічної роботи з дітьми 5–7 років. Палітра педагога. 2009. № 1. С. 25–29.

Мерлянова О. Вплив функцій народного танцю на виховання особистості. Рідна школа. 2006. № 3. С. 27–29.

Половіна О. Як побачити красу, або ознайомлюємо дітей зі світом мистецтва. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2021. № 4. С. 4–9.

Шевчук А. Дитяча хореографія: програма та навчально-методичне забезпечення хореографічної діяльності дітей від 3 до 7 років : навч.-метод. посіб. Київ : Шк. світ, 2008. 128 с.

Яворська А. Гімнастика в системі хореографічного виховання дітей дошкільного віку. Формування сучасного освітнього середовища: теорія і практика : зб. наук. праць / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка [та ін.]. Полтава, 2021. С. 156–158.

References

Bazovyi komponent doshkilnoi osvity [Basic component of preschool education]: [normatyvnyi dokument]. (2021). Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf [in Ukrainian].

Baiier, O., & Shulha, L. (2022). Otsiniuiemo riven sformovanosti mystetsko-tvorchoi kompetentnosti dytyny [We assess the level of development of the child's artistic and creative competence]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu [Preschool teacher-methodologist], 2, 4-9 [in Ukrainian].

Kovalska, V. (2012). Ukrainskyi narodnyi tanets yak nevidiemna chastyna svitovoi khoreohrafii v ukrainoznavstvi [Ukrainian folk dance as an integral part of world choreography in Ukrainian studies]. Ukrainoznavstvo [Ukrainian Studies], 1, 120-126 [in Ukrainian].

Martynenko, O. (2009). Tantsiuvalna mozaika. Prohrama khoreohrafichnoi roboty z ditmy 5-7 rokiv [Dance mosaic. Program of choreographic work with children 5-7 years old]. Palitra pedahoha [Teacher's Palette], 1, 25-29 [in Ukrainian].

Merlianova, O. (2006). Vplyv funktsii narodnoho tantsiu na vykhovannia osobystosti [The influence of folk dance functions on personality development]. Ridna shkola [Native school], 3, 27-29 [in Ukrainian].

Polovina, O. (2021). Yak pobachyty krasu, abo oznaiomliuiemo ditei zi svitom mystetstva [How to see beauty, or introducing children to the world of art]. Vykhovatel-metodyst doshkilnoho zakladu [Preschool teacher-methodologist], 4, 4-9 [in Ukrainian].

Shevchuk, A. (2008). Dytiacha khoreohrafiia: prohrama ta navchalno-metodychne zabezpechennia khoreohrafichnoi diialnosti ditei vid 3 do 7 rokiv [Children's choreography: program and educational and methodological support for choreographic activities of children from 3 to 7 years old]: navch.-metod. posib. Kyiv: Shk. svit [in Ukrainian].

Iavorska, A. (2021). Himnastyka v systemi khoreohrafichnoho vykhovannia ditei doshkilnoho viku [Gymnastics in the system of choreographic education of preschool children]. In Formuvannia suchasnoho osvitnoho seredovyshcha: teoriia i praktyka [Formation of a modern educational environment: theory and practice]: zb. nauk. prats (pp. 156-158). Poltava [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-11

Як цитувати

Труш, Д. О., & Вільхова , О. Г. (2025). Формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку засобами народної хореографії . Імідж сучасного педагога, (2(221), 99–102. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-2(221)-99-102