Сучасні фітнес-технології у фізичному вихованні дітей дошкільного віку

Автор(и)

  • Світлана Сергіївна Бурсова Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0063-3567

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-2(221)-87-90

Ключові слова:

дитячий фітнес; фізична активність; діти дошкільного віку; флорбол; Jumping Kids; глайдинг; слайд-аеробіка; інноваційні фітнес-технології; здоровий спосіб життя

Анотація

Розглядається проблема зниження фізичної активності дошкільників у сучасних умовах і необхідності впровадження інноваційних фітнес-технологій у систему дошкільної освіти. Проаналізовано основні напрями дитячого фітнесу, такі як флорбол, Jumping Kids, глайдинг, слайд-аеробіка, що сприяють розвитку фізичних, когнітивних і соціальних навичок у дітей. Розглянуто практичний досвід упровадження цих технологій у закладах дошкільної освіти України, що підтверджує їхню ефективність у підвищенні рівня рухової активності й формуванні здорового способу життя у дітей дошкільного віку.

Біографія автора

Світлана Сергіївна Бурсова, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

старша викладачка кафедри дошкільної освіти

Посилання

Fitness Kids. Навчальна програма гуртка дитячого фітнесу для дітей середнього та старшого дошкільного віку / уклад. Л. В. Пащенко. Скадовськ, 2020. 37 с.

Аксьонова О. П., Ганчева В. В., Гудко Н. Г., Євстафієва А. М. Рухомий мозочок: Movable Cerebellum. Парціальна програма з інклюзивного фізичного виховання дітей 4–6 років у закладах дошкільної освіти. Запоріжжя, 2020. 48 с.

Бровата О. Сучасні напрями дитячого фітнесу як засіб підвищення рухової активності дітей перед шкільного віку. Дитинство ХХІ століття: інноваційна освіта : матеріали V Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 30 жовт. 2024 р.). Кременчук, 2024. С. 31–35.

Бровата О. Формування рухової та здоров’язбережувальної компетентності дошкільників через впровадження сучасних фітнес-технологій. Publishing house «UKRLOGOS Group». 2024. С. 258–264.

Бровата О. Б. Дитячий фітнес: данина моді чи сучасний напрямок у фізичному вихованні. Дитинство ХХІ століття: інноваційна освіта : матеріали ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Кременчук, 9 жовт. 2020 р.). Кременчук : ПП «Бітарт», 2020. С. 10–15.

Красна О. І. Методичні рекомендації «Застосування глайдинг-аеробіки для дітей старшого дошкільного віку». URL: https://vsimosvita.com/rekomendatsiyi-dlya-vihovateliv-quot-zastosuvannya-glayding-aerobiki-dlya-ditey-starshogo-doshkilnogo-viku-quot/ (дата звернення: 30.01.2025).

Максименко Л., Скрипка І. Елементи флорболу як засіб оптимізації когнітивних процесів і мовлення дітей 5–6 років. Спортивний вісник Придніпров’я. 2020. № 1. С. 307–316.

Парціальна програма з фізичного виховання для дітей дошкільного віку Дитячий фітнес. Три роки навчання / уклад.: О. В. Яценко, О. Ю. Ксєндзова. Запоріжжя, 2019. 32 с.

Сайкіна Є. Соціокультурні передумови розвитку дитячого фітнесу в системі фізкультурної освіти дітей та підлітків. Фізична культура: виховання, освіта, тренування. 2017. № 2. С. 2–6.

Чеверда А. О., Мартин П. М., Пацалюк К. Г. Організаційно-методичні засади оздоровчих занять танцювальним фітнесом для дітей дошкільного віку. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2023. № 6 (166). С. 181–185.

References

Pashchenko, L. V. (Comp.). (2020). Fitness Kids. Navchalna prohrama hurtka dytiachoho fitnesu dlia ditei serednoho ta starshoho doshkilnoho viku [Fitness Kids. Curriculum of a children's fitness club for middle and senior preschool children]. Skadovsk [in Ukrainian].

Aksonova, O. P., Hancheva, V. V., Hudko, N. H., & Yevstafiieva, A. M. (2020). Rukhomyi mozochok: Movable Cerebellum. Partsialna prohrama z inkliuzyvnoho fizychnoho vykhovannia ditei 4-6 rokiv u zakladakh doshkilnoi osvity [Movable Cerebellum. Partial program for inclusive physical education of children 4-6 years old in preschool institutions]. Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Brovata, O. (2024). Suchasni napriamy dytiachoho fitnesu yak zasib pidvyshchennia rukhovoi aktyvnosti ditei pered shkilnoho viku [Modern trends in children's fitness as a means of increasing the motor activity of preschool children]. In Dytynstvo XXI stolittia: innovatsiina osvita [Childhood of the 21st Century: Innovative Education]: materialy V Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 31-35). Kremenchuk [in Ukrainian].

Brovata, O. (2024). Formuvannia rukhovoi ta zdoroviazberezhuvalnoi kompetentnosti doshkilnykiv cherez vprovadzhennia suchasnykh fitnes-tekhnolohii [Formation of motor and health-preserving competence of preschoolers through the implementation of modern fitness technologies]. Publishing house «UKRLOGOS Group», 258-264 [in Ukrainian].

Brovata, O. B. (2020). Dytiachyi fitnes: danyna modi chy suchasnyi napriamok u fizychnomu vykhovanni [Children's fitness: a tribute to fashion or a modern trend in physical education]. In Dytynstvo XXI stolittia: innovatsiina osvita [Childhood of the 21st Century: Innovative Education]: materialy III Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 10-15). Kremenchuk: PP «Bitart» [in Ukrainian].

Krasna, O. I. Metodychni rekomendatsii «Zastosuvannia hlaidynh-aerobiky dlia ditei starshoho doshkilnoho viku» [Methodological recommendations "Application of gliding aerobics for children of senior preschool age"]. Retrieved from https://vsimosvita.com/rekomendatsiyi-dlya-vihovateliv-quot-zastosuvannya-glayding-aerobiki-dlya-ditey-starshogo-doshkilnogo-viku-quot/ [in Ukrainian].

Maksymenko, L., & Skrypka, I. (2020). Elementy florbolu yak zasib optymizatsii kohnityvnykh protsesiv i movlennia ditei 5-6 rokiv [Floorball elements as a means of optimizing cognitive processes and speech of children 5-6 years old]. Sportyvnyi visnyk Prydniprovia [Sports Bulletin of the Dnieper Region], 1, 307-316 [in Ukrainian].

Yatsenko, O. V., & Ksiendzova, O. Yu. (Comps.). (2019). Partsialna prohrama z fizychnoho vykhovannia dlia ditei doshkilnoho viku Dytiachyi fitnes. Try roky navchannia [Partial physical education program for preschool children Children's fitness. Three years of study]. Zaporizhzhia [in Ukrainian].

Saikina, Ye. (2017). Sotsiokulturni peredumovy rozvytku dytiachoho fitnesu v systemi fizkulturnoi osvity ditei ta pidlitkiv [Sociocultural prerequisites for the development of children's fitness in the system of physical education of children and adolescents]. Fizychna kultura: vykhovannia, osvita, trenuvannia [Physical culture: upbringing, education, training], 2, 2-6 [in Ukrainian].

Cheverda, A. O., Martyn, P. M., & Patsaliuk, K. H. (2023). Orhanizatsiino-metodychni zasady ozdorovchykh zaniat tantsiuvalnym fitnesom dlia ditei doshkilnoho viku [Organizational and methodological principles of dance fitness health classes for preschool children]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova [Scientific journal of the National Polytechnic University named after M. P. Dragomanov], 6 (166), 181-185 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-10

Як цитувати

Бурсова, С. С. (2025). Сучасні фітнес-технології у фізичному вихованні дітей дошкільного віку. Імідж сучасного педагога, (2(221), 87–90. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-2(221)-87-90