Адаптація методів кросфіта для фізичної підготовки курсантів
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-1(220)-44-47Ключові слова:
фізична підготовка; навчання; функціональна підготовка; курсант; військовослужбовецьАнотація
Професійна діяльність прикордонників завжди супроводжується високими ризиками, що охоплюють як психологічні аспекти (зокрема, професійну деформацію та вплив емоційно-психологічних перевантажень), так і фізичні виклики. Визначено, що ефективність освоєння бойових прийомів для роботи в екстремальних умовах значною мірою залежить від рівня психічної підготовленості та фізичної витривалості.
Встановлено, що впровадження елементів кросфіта до програми фізичної підготовки курсантів може суттєво підвищити витривалість, силу, координацію та психологічну стійкість. Запропоновано адаптацію методики, яка полягає у підборі методів спортивного тренування, розробленні варіантів вправ, моделюванні мезоциклів у річному періоді підготовки, механізмі початкового навчанню та доводить свою ефективність.
Було проведено педагогічний експеримент як метод емпіричного дослідження, у рамках якого було реалізовано трансформацію фізичної підготовки курсантів із використанням кросфіту. Визначено, що цей метод є дієвим засобом для вдосконалення загальної фізичної підготовки у військовій сфері, оскільки сприяє підвищенню готовності до фізичних навантажень, які виникають у процесі професійної діяльності.
Посилання
Анісімов Д. О. Проблематика підвищення рівня фізичної підготовки курсантів ЗВО МВС України. Актуальні проблеми фізичної культури і спорту в сучасному суспільстві : зб. наук. праць І Всеукр. наук.-практ. конф. Житомир, 2019. С. 15–18.
Дідковський В. А. Фізична підготовка працівників Національної поліції України : навч. посіб. Київ : Нац. акад. внутр. справ, 2019. 98 с.
Круцевич Т. Ю. Теорія і методика фізичного виховання : у 2 т. Київ, 2008. Т. 1. 392 с.
Мельніков А. В., Шинкарук В. О., Демков Я. В. Перспективи використання функціонального тренування в процесі фізичної підготовки курсантів. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). 2024. № 2(174). С. 103–106.
Петрачков О., Ярмак О., Білошицький В. Використання засобів кросфіту у фізичній та професійно-прикладній підготовці військовослужбовців строкової служби. Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2021. № 3. С. 74–79.
Пронтенко К. В. Теоретичні і методичні засади навчання гирьового спорту курсантів військових закладів вищої освіти у процесі фізичного виховання : автореф. дис. … д-ра пед. наук : 13.00.02. Київ, 2018. 44 с.
Слюсаренко В. В. Використання елементів тренувань з програми кросфіту на уроках фізкультури в загальноосвітній школі : метод. посіб. Вінниця, 2017. 49 с.
Федечко О., Сіренко Р. Застосування засобів системи CrossFit у фізичному вихованні студентів. Фізична культура, спорт та здоров’я нації. 2016. Вип. 20. С. 190–194.
Харланова М. О., Джим В. Ю., Канунова Л. В. Вплив занять функціонального тренування на прояв спеціальної фізичної підготовленості кваліфікованих спортсменок фітнес моделей протягом підготовчого періоду. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2023. № 4(163). С. 179–184.
Meier N., Schlie J., Schmidt A. CrossFit®. Unknowable’or Predictable. A systematic review on predictors of CrossFit® performance. Sports. 2023. № 11 (6). P. 112.
References
Anisimov, D. O. (2019). Problematyka pidvyshchennia rivnia fizychnoi pidhotovky kursantiv ZVO MVS Ukrainy [The problem of increasing the level of physical training of cadets of the Higher Educational Institution of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine]. Aktualni problemy fizychnoi kultury i sportu v suchasnomu suspilstvi [Current problems of physical culture and sports in modern society]: zb. nauk. prats I Vseukr. nauk.-prakt. konf. (pp. 15-18). Zhytomyr [in Ukrainian].
Didkovskyi, V. A. (2019). Fizychna pidhotovka pratsivnykiv Natsionalnoi politsii Ukrainy [Physical training of employees of the National Police of Ukraine]: navch. posib. Kyiv: Nats. akad. vnutr. sprav [in Ukrainian].
Krutsevych, T. Yu. (2008). Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia. [Theory and methods of physical education] (Vol. 1). Kyiv [in Ukrainian].
Melnikov, A. V., Shynkaruk, V. O., & Demkov, Ya. V. (2024). Perspektyvy vykorystannia funktsionalnoho trenuvannia v protsesi fizychnoi pidhotovky kursantiv [Prospects for using functional training in the process of physical training of cadets]. Naukovyi chasopys Ukrainskoho derzhavnoho universytetu imeni Mykhaila Drahomanova. Seriia 15: Naukovo-pedahohichni problemy fizychnoi kultury (fizychna kultura i sport) [Scientific Journal of the Mykhailo Dragomanov Ukrainian State University. Series 15: Scientific and Pedagogical Problems of Physical Culture (Physical Culture and Sports)], 2 (174), 103-106 [in Ukrainian].
Petrachkov, O., Yarmak, O., & Biloshytskyi, V. (2021). Vykorystannia zasobiv krosfitu u fizychnii ta profesiino-prykladnii pidhotovtsi viiskovosluzhbovtsiv strokovoi sluzhby [The use of crossfit equipment in the physical and vocational training of conscripts] Teoriia i metodyka fizychnoho vykhovannia i sportu [Theory and methodology of physical education and sports], 3, 74-79 [in Ukrainian].
Prontenko, K. V. (2018). Teoretychni i metodychni zasady navchannia hyrovoho sportu kursantiv viiskovykh zakladiv vyshchoi osvity u protsesi fizychnoho vykhovannia [Theoretical and methodological principles of teaching kettlebell sports to cadets of military institutions of higher education in the process of physical education]. (Extended abstract of D diss.). Kyiv [in Ukrainian].
Sliusarenko, V. V. (2017). Vykorystannia elementiv trenuvan z prohramy krosfitu na urokakh fizkultury v zahalnoosvitnii shkoli [Using training elements from the CrossFit program in physical education lessons in a comprehensive school]: metodychnyi posibnyk. Vinnytsia [in Ukrainian].
Fedechko, O., & Sirenko, R. (2016). Zastosuvannia zasobiv systemy CrossFit u fizychnomu vykhovanni studentiv [Application of CrossFit tools in students' physical education]. Fizychna kultura, sport ta zdorovia natsii [Physical education, sports and health of the nation], 20, 190-194 [in Ukrainian].
Kharlanova, M. O., Dzhym, V. Yu., & Kanunova, L. V. (2023). Vplyv zaniat funktsionalnoho trenuvannia na proiav spetsialnoi fizychnoi pidhotovlenosti kvalifikovanykh sportsmenok fitnes modelei protiahom pidhotovchoho periodu [The impact of functional training classes on the manifestation of special physical fitness of qualified female athletes and fitness models during the preparatory period]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova [Scientific journal of the National Polytechnic University named after M. P. Dragomanov], 4, 163, 179-184 [in Ukrainian].
Meier, N., Schlie, J., & Schmidt, A. (2023). CrossFit®. Unknowable’or Predictable A systematic review on predictors of CrossFit® performance. Sports, 11 (6), 112.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).