Формування інноваційної культури педагога в умовах інформаційного суспільства
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-1(220)-61-64Ключові слова:
інноваційна культура педагога; інформаційне суспільство; ціннісні орієнтації; соціально-культурна ідентичністьАнотація
Подана стисла характеристика впливу інформаційного суспільства на становлення особистості, визначено глобальні проблеми та ціннісні орієнтації, що лежать в основі формування інноваційної культури педагога.
Розкривається сутність поняття «інноваційна культура», наводиться перелік навичок і знань, що входять до його складу.
Наголошується, що системі освіти, яка відповідає вимогам і запитам сучасного суспільства, належить провідна роль у формуванні інноваційної культури.
Посилання
Алфімов Д.В. Інноваційна освітня система : шляхи відродження. Педагогічні інновації : ідеї, реалії, перспективи : збірник наукових праць. К. : Логос, 2000. С. 158-160.
Дичківська І.М. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх вихователів дошкільних закладів до інноваційної педагогічної діяльності: дис…. доктора пед. наук. 13.00.04. Харків, 2018. 194 с.
http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/2018/10/dis_Dychkivska00.pdf
Козак Л.В., Гаращенко Л.В., Кочмар Д.А. Творчість як основа інноваційної діяльності майбутнього педагога. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 69. Т. 2. С. 169–173.
http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/69/part_2/35.pdf
Косенко О.П. Інноваційна культура як фактор формування інноваційно-сприятливого середовища на підприємстві. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (економічні науки): зб. наук. пр. 2017. № 46 (1267). С. 43-48.
Котко О.К. Інноваційна культура як компонент національної інноваційної системи. Вісник Академії митної служби України. Серія : Економіка. 2015. № 2. С. 167-174.
file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/vamsue_2015_2_21.pdf
Петрунько О.В. Освітні інновації в Україні: проблеми впровадження та можливості оптимізації. Вчені записки Університету «КРОК». 2024. № 1(73). С. 203-213.
https://core.ac.uk/download/pdf/33692079.pdf
Тоффлер Е. Нова парадигма знання, багатства й сили / Перекладач: Наталка Бордукова. Харків : Акта, 2007. 688 с.
Guskey, T.R., & Yoon, K. S. (2009). What Works in Professional Development? Phi Delta Kappan, 90 (7), 495-500.
Palamar, Svitlana, Nezhyva, Liudmyla (2020). Didactic Potential of New Generation ICT in Forming Information and Communication Competence of Upper Secondary School Pupils. Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. N 27 (2). P. 248–261. ISSN 1613-0073.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/32858/1/L_Nezhyva_S_Palamar_Konf.ICT.pdf
Reference
Alfimov, D.V. (2010). Innovatsiina osvitnia systema : shliakhy vidrodzhennia. Pedahohichni innovatsii : idei, realii, perspektyvy : zbirnyk naukovykh prats. K. : Lohos, 2010. S. 158-160.
Dychkivska, I.M. (2017). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh zakladiv do innovatsiinoi pedahohichnoi diialnosti: teoriia i metodyka: monohr. Rivne: Vydavets O. Zen, 372 s.
http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/2018/10/dis_Dychkivska00.pdf
Kozak, L.V., Harashchenko, L.V., Kochmar, D.A. (2020). Tvorchist yak osnova innovatsiinoi diialnosti maibutnoho pedahoha. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. № 69. S. 169–173.
http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/69/part_2/35.pdf
Kosenko, O.P. (2017). Innovatsiyna kultura yak faktor formuvannia innovatsiyno-spryiatlyvoho seredovyshcha na pidpryiemstvi. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut» (ekonomichni nauky): zbirnyk naukovykh prats, 46 (1267), 43-48.
Kotko, O.K. (2015) Innovatsiyna kultura yak komponent natsionalnoi innovatsiynoi systemy. Visnyk Akademiyi mytnoi sluzhby Ukrainy, Ser.: Ekonomika, (2), 167-174.
file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/vamsue_2015_2_21.pdf
Petrunko, O.V. (2024). Osvitni innovatsii v Ukraini: problemy vprovadzhennia ta mozhlyvosti optymizatsii. Vcheni zapysky Universytetu «KROK». № 1(73). S. 203-213.
https://core.ac.uk/download/pdf/33692079.pdf
Toffler E. (2007). Nova paradyhma znannia, bahatstva y syly / Perekladach: Natalka Bordukova. Kharkiv : Akta. 688 s.
Guskey, T.R., & Yoon, K. S. (2009). What Works in Professional Development? Phi Delta Kappan, 90 (7), 495-500.
Palamar, Svitlana, Nezhyva, Liudmyla (2020). Didactic Potential of New Generation ICT in Forming Information and Communication Competence of Upper Secondary School Pupils. Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. N 27 (2). P. 248–261. ISSN 1613-0073.
https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/32858/1/L_Nezhyva_S_Palamar_Konf.ICT.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).