Формування інноваційної культури педагога в умовах інформаційного суспільства

Автор(и)

  • Галина Олександрівна Шкляєва Обласний коледж "Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С. Макаренка", Україна https://orcid.org/0000-0002-9187-6301

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-1(220)-61-64

Ключові слова:

інноваційна культура педагога; інформаційне суспільство; ціннісні орієнтації; соціально-культурна ідентичність

Анотація

Подана стисла характеристика впливу інформаційного суспільства на становлення особистості, визначено глобальні проблеми та ціннісні орієнтації, що лежать в основі формування інноваційної культури педагога.

Розкривається сутність поняття «інноваційна культура», наводиться перелік навичок і знань, що входять до його складу.

Наголошується, що системі освіти, яка відповідає вимогам і запитам сучасного суспільства, належить провідна роль у формуванні інноваційної культури.

Біографія автора

Галина Олександрівна Шкляєва, Обласний коледж "Кременчуцька гуманітарно-технологічна академія імені А.С. Макаренка"

кандидатка педагогічних наук, доцентка

Посилання

Алфімов Д.В. Інноваційна освітня система : шляхи відродження. Педагогічні інновації : ідеї, реалії, перспективи : збірник наукових праць. К. : Логос, 2000. С. 158-160.

Дичківська І.М. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх вихователів дошкільних закладів до інноваційної педагогічної діяльності: дис…. доктора пед. наук. 13.00.04. Харків, 2018. 194 с.

http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/2018/10/dis_Dychkivska00.pdf

Козак Л.В., Гаращенко Л.В., Кочмар Д.А. Творчість як основа інноваційної діяльності майбутнього педагога. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 69. Т. 2. С. 169–173.

http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/69/part_2/35.pdf

Косенко О.П. Інноваційна культура як фактор формування інноваційно-сприятливого середовища на підприємстві. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» (економічні науки): зб. наук. пр. 2017. № 46 (1267). С. 43-48.

https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/117fa173-57ca-4298-adab-bd50f4216ed8/content

Котко О.К. Інноваційна культура як компонент національної інноваційної системи. Вісник Академії митної служби України. Серія : Економіка. 2015. № 2. С. 167-174.

file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/vamsue_2015_2_21.pdf

Петрунько О.В. Освітні інновації в Україні: проблеми впровадження та можливості оптимізації. Вчені записки Університету «КРОК». 2024. № 1(73). С. 203-213.

https://core.ac.uk/download/pdf/33692079.pdf

Тоффлер Е. Нова парадигма знання, багатства й сили / Перекладач: Наталка Бордукова. Харків : Акта, 2007. 688 с.

Guskey, T.R., & Yoon, K. S. (2009). What Works in Professional Development? Phi Delta Kappan, 90 (7), 495-500.

https://tguskey.com/wp-content/uploads/Professional-Learning-5-What-Works-in-Professional-Development.pdf

Palamar, Svitlana, Nezhyva, Liudmyla (2020). Didactic Potential of New Generation ICT in Forming Information and Communication Competence of Upper Secondary School Pupils. Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. N 27 (2). P. 248–261. ISSN 1613-0073.

https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/32858/1/L_Nezhyva_S_Palamar_Konf.ICT.pdf

Reference

Alfimov, D.V. (2010). Innovatsiina osvitnia systema : shliakhy vidrodzhennia. Pedahohichni innovatsii : idei, realii, perspektyvy : zbirnyk naukovykh prats. K. : Lohos, 2010. S. 158-160.

Dychkivska, I.M. (2017). Pidhotovka maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh zakladiv do innovatsiinoi pedahohichnoi diialnosti: teoriia i metodyka: monohr. Rivne: Vydavets O. Zen, 372 s.

http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/2018/10/dis_Dychkivska00.pdf

Kozak, L.V., Harashchenko, L.V., Kochmar, D.A. (2020). Tvorchist yak osnova innovatsiinoi diialnosti maibutnoho pedahoha. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh. № 69. S. 169–173.

http://www.pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2020/69/part_2/35.pdf

Kosenko, O.P. (2017). Innovatsiyna kultura yak faktor formuvannia innovatsiyno-spryiatlyvoho seredovyshcha na pidpryiemstvi. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut» (ekonomichni nauky): zbirnyk naukovykh prats, 46 (1267), 43-48.

https://repository.kpi.kharkov.ua/server/api/core/bitstreams/117fa173-57ca-4298-adab-bd50f4216ed8/content

Kotko, O.K. (2015) Innovatsiyna kultura yak komponent natsionalnoi innovatsiynoi systemy. Visnyk Akademiyi mytnoi sluzhby Ukrainy, Ser.: Ekonomika, (2), 167-174.

file:///C:/Users/Lenovo/Downloads/vamsue_2015_2_21.pdf

Petrunko, O.V. (2024). Osvitni innovatsii v Ukraini: problemy vprovadzhennia ta mozhlyvosti optymizatsii. Vcheni zapysky Universytetu «KROK». № 1(73). S. 203-213.

https://core.ac.uk/download/pdf/33692079.pdf

Toffler E. (2007). Nova paradyhma znannia, bahatstva y syly / Perekladach: Natalka Bordukova. Kharkiv : Akta. 688 s.

Guskey, T.R., & Yoon, K. S. (2009). What Works in Professional Development? Phi Delta Kappan, 90 (7), 495-500.

https://tguskey.com/wp-content/uploads/Professional-Learning-5-What-Works-in-Professional-Development.pdf

Palamar, Svitlana, Nezhyva, Liudmyla (2020). Didactic Potential of New Generation ICT in Forming Information and Communication Competence of Upper Secondary School Pupils. Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. N 27 (2). P. 248–261. ISSN 1613-0073.

https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/32858/1/L_Nezhyva_S_Palamar_Konf.ICT.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-21

Як цитувати

Шкляєва, Г. О. (2025). Формування інноваційної культури педагога в умовах інформаційного суспільства . Імідж сучасного педагога, (1(220), 61–64. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-1(220)-61-64