Методичний базис організації навчання у початковій школі з використанням методики «Шість цеглинок»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-92-95

Ключові слова:

початкова школа; уроки математики початкової школи; методика «Шість цеглинок»; конструктор LEGO; творчість; навчання через гру

Анотація

Присвячено дієвості застосування методики «Шість цеглинок» в освітньому процесі початкової школи на уроках математики. Зазначено структурні компоненти виконання завдань із застосуванням цеглинок LEGO: конструкторське завдання, ігрова задача, ігрові дії, правила гри, висновок гри. Акцентовано увагу на прийомах, які розкривають потенціал учнів і допомагають їхньому саморозвитку: конструювання за зразком, конструювання за моделлю, конструювання за темою, конструювання за умовою, конструювання за власним задумом. Підкреслено, що методика сприяє розвитку критичного мислення, креативності, комунікативних і когнітивних навичок. Її інтеграція в освітній процес забезпечує розвиток позитивної мотивації до навчання та сприяє створенню атмосфери співпраці в класі. Конструювання за допомогою цеглинок LEGO доводить свою ефективність, демонструючи високий рівень навченості та обізнаності учнів початкових класів, а також їхню здатність знаходити нестандартні рішення та працювати в команді.

Біографії авторів

Ніна Миколаївна Руденко, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри початкової освіти

Наталія Олегівна Семеній, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидатка педагогічних наук, старша викладачка кафедри початкової освіти

Марія Євгеніївна Заєць, ліцей № 239, м. Київ

вчителька початкових класів

Посилання

Євсюкова А. В. LEGO-технологія ‒ чарівні цеглинки успіху. Основа, 2019. URL: http://osnova.com.ua/news/1319

Міхєєва О. В., Якушкін, П. А. Набори LEGO в освіті, або LEGO + педагогіка = LEGO DACTA. Інформатика і освіта, 2016. № 3. С.137–140.

Мукій Т. Вивчаємо математику за допомогою LEGO. Освіта Нова, 2018. URL: https:// osvitanova.com.ua/posts/1711-vyvchaiemomatematyku-za-dopomohoiu-lego

Офіційний сайт LEGO. URL: Home | Official LEGO® Shop US.

Петегирич О. М., Петегирич Л. П. Використання LEGO-технології у вихованні учнів початкової школи. Освіта.ua. 2016. URL: https://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/51011/

Рома О. Ю. Шість цеглинок в освітньому просторі школи: методичний посібник. Київ: The LEGO Foundation, 2018. 32 с.

Barr A., Coates E, Gomez de la Cuesta, G. Biggs, K, Le Couteur A. & Wright, B. A mixed methods evaluation of the acceptability of therapy using LEGO® bricks (LEGO® based therapy) in mainstream primary and secondary education, 2022. P. 1237–1248. doi: 10.1002/aur.2725

Bybee R. W. Using the BSCS 5E Instructional Model to Introduce STEM Disciplines. Science and Children, 2019. № 2, 8–12.

Preston, L & Van der Merwe, W (eds.). Six Bricks®: A path to wellness in the educational and health systems, AOSIS Books, Cape Town, 2023. 228 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-14

Як цитувати

Руденко, Н. М., Семеній, Н. О., & Заєць, М. Є. (2025). Методичний базис організації навчання у початковій школі з використанням методики «Шість цеглинок» . Імідж сучасного педагога, (3(222), 92–95. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-92-95