Методичний базис організації навчання у початковій школі з використанням методики «Шість цеглинок»
DOI:
https://doi.org/10.33272/2522-9729-2025-3(222)-92-95Ключові слова:
початкова школа; уроки математики початкової школи; методика «Шість цеглинок»; конструктор LEGO; творчість; навчання через груАнотація
Присвячено дієвості застосування методики «Шість цеглинок» в освітньому процесі початкової школи на уроках математики. Зазначено структурні компоненти виконання завдань із застосуванням цеглинок LEGO: конструкторське завдання, ігрова задача, ігрові дії, правила гри, висновок гри. Акцентовано увагу на прийомах, які розкривають потенціал учнів і допомагають їхньому саморозвитку: конструювання за зразком, конструювання за моделлю, конструювання за темою, конструювання за умовою, конструювання за власним задумом. Підкреслено, що методика сприяє розвитку критичного мислення, креативності, комунікативних і когнітивних навичок. Її інтеграція в освітній процес забезпечує розвиток позитивної мотивації до навчання та сприяє створенню атмосфери співпраці в класі. Конструювання за допомогою цеглинок LEGO доводить свою ефективність, демонструючи високий рівень навченості та обізнаності учнів початкових класів, а також їхню здатність знаходити нестандартні рішення та працювати в команді.
Посилання
Євсюкова А. В. LEGO-технологія ‒ чарівні цеглинки успіху. Основа, 2019. URL: http://osnova.com.ua/news/1319
Міхєєва О. В., Якушкін, П. А. Набори LEGO в освіті, або LEGO + педагогіка = LEGO DACTA. Інформатика і освіта, 2016. № 3. С.137–140.
Мукій Т. Вивчаємо математику за допомогою LEGO. Освіта Нова, 2018. URL: https:// osvitanova.com.ua/posts/1711-vyvchaiemomatematyku-za-dopomohoiu-lego
Офіційний сайт LEGO. URL: Home | Official LEGO® Shop US.
Петегирич О. М., Петегирич Л. П. Використання LEGO-технології у вихованні учнів початкової школи. Освіта.ua. 2016. URL: https://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/51011/
Рома О. Ю. Шість цеглинок в освітньому просторі школи: методичний посібник. Київ: The LEGO Foundation, 2018. 32 с.
Barr A., Coates E, Gomez de la Cuesta, G. Biggs, K, Le Couteur A. & Wright, B. A mixed methods evaluation of the acceptability of therapy using LEGO® bricks (LEGO® based therapy) in mainstream primary and secondary education, 2022. P. 1237–1248. doi: 10.1002/aur.2725
Bybee R. W. Using the BSCS 5E Instructional Model to Introduce STEM Disciplines. Science and Children, 2019. № 2, 8–12.
Preston, L & Van der Merwe, W (eds.). Six Bricks®: A path to wellness in the educational and health systems, AOSIS Books, Cape Town, 2023. 228 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Імідж сучасного педагога

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).